Ga naar inhoud

Wiskunde :(

37 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:39

Hallooo :)

Ik heb op school best moeite met Wiskunde. Zelfs als ik denk dat ik het helemaal snap of het goed gedaan heb haal ik maar net een voldoende. Dat komt omdat ik altijd van die k*tfoutjes maak, zoals bijvoorbeeld op 2 decimalen achter de komma afronden ipv op 1. Of... cm er vergeten achter te zetten. Ik weet wel dat dat gewoon slordig is, maar ik denk er niet echt bij na. Heeft iemand tips om minder slordig te gaan werken ofzo? :B

Alvast bedankt :) Kussjee (K)

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:42

de vraag goed leze :P en als je klaar ben ff bij alle antwoorden kijke of je er cm ofzo heb achtergezet..

maja maak zelf ook veel van zulke foutjes..

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:43

als je klaar bent , je werk goed nalezen :) of de vragen beter lezen ;) heb ik zelf ook weleens (A)

#4 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:43

Ik ben zelf ook mega slecht in Wiskunde |-|

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:45

1) neem rustig de tijd om te lezen
2) check als je klaar bent met de som altijd op zulke kleine foutjes
3) en als je klaar bent met je pw nog eens nachecken

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:47

Nalezen en schematisch werken.

Dus:
Gegevens ordenen
Opschrijven wat je te weten moet komen en hoe je het antwoord moet opschrijven
Berekenen
Controleren of je het antwoord hebt gegeven wat je moest geven.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:47

Eerst gwn 3x de vragen van te voren lezen en dan de som maken, en METEEN erna controleren.. Het kan dan zijn dan je te weinig tijd hebt, maar je moet niet te lang over een som doen. Sla de som dan gwn over en maak hem op het laatste. En als je dan nog tijd over hebt, gwn NOG een keer alle vragen doorlezen.. Ik weet niet of jij altijd snel klaar bent met een proefwerk, maar ik ben vrij goed in wiskunde, maar ik benut wel al mijn tijd.
Suc6 (k)

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:48

stel je zelf eens de vraag waarom je zo slordig werkt en doe wat met het antwoord :)

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:48

oh had vandaga bij wiskunde ook zoiets doms |-| had ik net de moeilijkste som van het pw goed, terwijl bijna niemand die had.. rond ik afr op 1 decimaal ipv 2 |-| maar ik had het niet meer kunnen overlezen omdat de tijd om was..

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:50

Als je huiswerk maakt voor wiskunde er op letten dat je dat er achter zet, dan word het maybe op een gegeven moment een gewoonte en doe je dat op proefwerken ook :)
en de vraag nog een keer nalezen en dan nog een keer goed naar je antwoord kijken

#11 -

Beginner

• Members

Gepost 23 november 2005 - 17:52

Uhu.
Ik heb meestal maar net genoeg tijd om hem af te krijgen, want ik werk wel redelijk snel, maar ik besteed altijd best veel tijd aan mijn berekening, omdat daar vorig jaar onze lerares heel streng op keek. Ja dat is nog zoiets, ik doe de berekeningen altijd te lang of te kort of te dik of te dun, maar het antwoord is altijd goed...
|-|
iig Bedankt voor de tips.. Als ik tijd heb om het na te kijken doe ik het voortaan zeker
(y)

Kusjeee (K)

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 28 november 2005 - 22:05

Hoe kan het dan dat er zoveel vanaf gaat?
Want bij ons rekenen ze met doorreken fouten,en als je cm vergeten bent zetten ze dat er bij,of halen er een klein beetje vanaf.
Je moet voor elke som wat tijd reserveren,zodat je op het eind 5 min hebt om alles nog eens goed door te lezen,of je alles hebt etc.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Want bij ons rekenen ze met doorreken fouten,en als je cm vergeten bent zetten ze dat er bij,of halen er een klein beetje vanaf.
Je moet voor elke som wat tijd reserveren,zodat je op het eind 5 min hebt om alles nog eens goed door te lezen,of je alles hebt etc.

#14 -

Zware gebruiker

• Members

#15 -

Zware gebruiker

• Members

#16 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 28 november 2005 - 22:18

Ik vind wiskunde ook al zo moeilijk :| Maar gelukkig heb ik er bijles voor, en dan lukt het opzich wel (A)

#17 -

Beginner

• Members

Gepost 30 november 2005 - 14:04

Ja ik weet ook niet waarom ze er zoveel van af trekken...
van die schoonheidsfoutjes/slordigheidsfoutjes.
Ik vind het wel balen... maarja niks aan te doen...
Kusjee

#18 -

Musicmadeaddict

• Members

Gepost 30 november 2005 - 14:57

[quote=*__GirLY] Hallooo :)

Ik heb op school best moeite met Wiskunde. Zelfs als ik denk dat ik het helemaal snap of het goed gedaan heb haal ik maar net een voldoende. Dat komt omdat ik altijd van die k*tfoutjes maak, zoals bijvoorbeeld op 2 decimalen achter de komma afronden ipv op 1. Of... cm er vergeten achter te zetten. Ik weet wel dat dat gewoon slordig is, maar ik denk er niet echt bij na. Heeft iemand tips om minder slordig te gaan werken ofzo? :B

Alvast bedankt :) Kussjee (K)

Heb ik ook, mijn laatste punt voor wiskunde was een 2, (nogwa)
en ik had égt goed geleerd, nOu heb ik vrijdag weer een proefwerk en heb alles nOu egt al 100 keer gemaakt van da hoofdstuk, maar ben bang dat het weer niks gaat wordE:(
Mjaa heb ook rekendislectie waar geen rekening mee word gehOude, :|

#19 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 30 november 2005 - 14:58

Daar heb ik dus ook enorm last van. :|
Ik kreeg vanmiddag nog te horen dat ik een onvoldoende op me rapport krijg voor Wiskunde , ik denken dat ik vanmiddag dat proefwerk goed had gemaakt , heb ik een 4,1. :|

#20 -

Musicmadeaddict

• Members

Gepost 30 november 2005 - 15:00

DolleDolliej zei:

Daar heb ik dus ook enorm last van.  :|  
Ik kreeg vanmiddag nog te horen dat ik een onvoldoende op me rapport krijg voor Wiskunde , ik denken dat ik vanmiddag dat proefwerk goed had gemaakt , heb ik een 4,1.  :|
ik sta op mijn raport een 3,4 ;p

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals