Ga naar inhoud

Topics over zelfbeschadiging

125 replies to this topic

#1 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 10 december 2005 - 13:13

Deze zijn verboden. Dat weet (bijna) iedereen. Toch zijn er de laatste tijd verschillende topics over geopend.

Vandaar dat het ons handig leek duidelijkheid te scheppen in waarom wij dit niet (meer) op het forum toestaan.

Ten eerste is het snijden of krassen geen probleem. Het gaat erom waaróm je het doet. Daar mag je dan ook gerust over praten. Als je problemen hebt, kun je die hier gewoon kwijt. Je mag er alleen niet bij zetten hoe/waar/hoe vaak je jezelf beschadigt om die problemen.

Als je écht denkt dat je het nodig hebt om erover te praten, is het een goede oplossing om naar een vertrouwenspersoon te gaan van de ggz of school.

Natuurlijk zouden we heel simpel kunnen zeggen: praat erover zoveel je wilt. Maar hoeveel zin zou dat hebben? Want, zoals ik al eerder zei, het zelfbeschadigen is niet het échte probleem. Je kunt dus beter praten over wat je écht dwarszit.

Verder kan het mensen op ideeën brengen. Sterker nog, als mensen hier op het forum niet gelezen hadden over die mogelijkheid, waren ze er nooit aan begonnen. Vroeger mocht het namelijk wel, hierover praten. Hierdoor ontstonden flink wat problemen: mensen die er eerst nog niet van hadden gehoord, deden het opeens elke dag. En mensen die het eerst afkeurden bekenden dat ze 'wel eens wilden weten hoe het voelde'.
Dit forum is niet bedoeld om mensen op verkeerde ideeën te brengen, wat nog een reden is om topics over automutilatie niet toe te staan.

Stel: je hebt geen problemen meer en je wilt graag stoppen met snijden. Dan wil je advies. Prima, maar daarvoor heb je een expert nodig. Wij zijn dat niet! Er zijn verder genoeg fora te vinden waar je over automutilatie kunt praten zoveel je wilt.

Foto's plaatsen is natuurlijk helemaal uit den boze. Ik snap zelf ook totaal niet waarom kranten het doen. Wat is het effect? De mensen die het niet doen zijn geschokt, mensen die het wel doen of van plan zijn het te doen, worden erdoor getriggerd en gaan het (erger) doen. Totaal onzinnig dus. Het levert niemand wat op.

Als je dit doet, word je dan ook meteen verwijderd van het forum, net als bij Amanda gebeurde.

Topics openen over snijden/krassen levert een gele kaart op.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust. Ik hoop dat het zo duidelijk is waarom we kiezen voor een beleid als dit.

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:15

Oke...
Dat is duidelijk ;)

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:15

Oke, goed uitgelegd en ook goed dat je hier nog even een topic over maakt. :)

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:16

Ik vind het heel erg goed dat dit duidelijk gemaakt wordt en dat je de regel stelt dat je het er niet meer over hebt, ik ben het ermee eens en zal me ook eraan houden. Er was laatst wel een meisje (ik noem geen namen) die er ergens iets over postte, ik wou wel reageren maar heb dat toen gewoon via een PM gedaan. Maar ik snap wat jullie bedoelen, vind het goed dat dit nog een keer duidelijk wordt gemaakt.

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Ja, ik ben het er mee eens :).

#6 -

Normale gebruiker

• Members

Oke, goed uitegelegd en alles. Maar ik snap het wel waarom het niet mag ;)

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:17

Goed dat het wordt uitgelegd, ik ben het er wel mee eens

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:18

Ik ben het er ook zeker mee eens. :)
Goede uitleg Maresa!

#9 -

Zware gebruiker

• Members

goede uitleg :)

#10 -

Zware gebruiker

• Members

goed dat dit nog even word uitgelegd

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:20

goedzo :)

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:22

Oh.. Oké.

#13 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:23

Goed verwoord! Hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is. :)

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:24

Duidelijk topic. :)

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:25

Oké dan. :)

#16 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 10 december 2005 - 13:26

Ik ben blij dat de meeste mensen zich erin kunnen vinden :)

roosiej zei:

Oh.. Oké.

Aan je reactie en je handtekening te zien ben je het er allesbehalve mee eens...

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:28

ok :)

#18 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:31

Goed topic :)

#19 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:33

wel aardi gmee eens geloof ik... alleen je meot toch hier praten over je problemen en niet over snijden want dat stukje snap ik niet helemaal ben niet zo snugger (A)
maar ik ben het wel mee eens!

#20 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2005 - 13:35

Gelukkig

Ik irriteerde me echt aan die topics

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals