Ga naar inhoud

boekentopic

1913 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 18:44

Aangezien het vorige topic opeens van de aardbodem is verdwenen, leek het me handig om een nieuw topic te openen. Als iemand hem toch nog terug vindt (ik heb echt heel goed gekeken, alle fora langs gegaan en zoekfuncties gebruikt) kan je dat dan even melden hier?

Vertel hier je ervaringen over boeken die je hebt gelezen of over tips en adviezen over schrijvers, noem het maar op!

verder nog een handige site
Chicklit.nl
daar staan voornamelijk romans op, maar in verschillende genres. Zoek je een echt meidenboek of een historisch of spannend boek dan kun je daar recensies lezen, zodat je weet of je het wel of juist niet moet lezen!
Leestipmachine
Een beetje kinderachtig ziet het er uit, maar als je de vragen invult dan kom je echt op een paar leuke boeken uit! Druk op F5 bij de uitslag als je nog mee tips wilt (want dat zijn er veel)

Zie hier de boeken die mij leuk lijken en eruit kwamen:
De gele scooter / Elle van den Bogaart
Eerwraak / Karin Hilterman
Kolken / Eve Bunting
Askura / Karla Stoefs
Dubbelleven / Shelley Stoehr
Te snel / Caja Cazemier
Doorgeschoten / Mirjam Mous
Loverboy & girl / Joost Heyink
Morgen Wendy / Shelley Stoehr
Black-out / Mary Hooper
Baby / Marjan van Abeelen
Onder vier ogen / Sandra Glover
Weggelopen / Evelyn Lau
Junkies / Melvin Burgess
Als een vogel in een kooi / Charlotte Gingras
Philip en Julia / Else van Erkel
Zomerkamp / Ludo Enckels

Iemand ervaringen daarmee?

Ik heb nu weer Freaky Groene Ogen van Joyce Carol Oates geleend, is dat een leuk boek? Verder nog een boek van Theo Hoogstraaten (omdat ik Ijzige Poppen leuk vond) Last Minute. Ik heb er niet echt hoge verwachtingen van, maar goed. Kan het proberen. :)

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 18:53

Ik heb de laatste tijd heel weinig tijd om te lezen! Nja meer om naar de bieb te gaan enzo!
Maar Harry Potter is natuurlijk altijd leuk.

Enne Weg van de zon was ook wel leuk..Van Lydia Rood.

Volwassen boeken, van Cathy Kelly, lijken een beetje op de boeken van Kate Cann, alleen dan voor volwassenen, heel relaxte boeken dus, zonder diepgaande problemen!

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 18:59

Ik wil heel graag nog eens 'Ik was twaalf en ik fietste naar school..' lezen.

Een boek over die verkrachter in Belgie.
(Mark Detrou (?) ofzoiets?)

En verder de boeken van Kate Cann vind ik leuk.

#4 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 19:03

Ik ben op het moment bezig in Sneeuw en As van Diana Gabaldon.
Het is het 6de deel van de reizigerserie, en persoonlijk vind ik de boeken echt goed :)

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 19:06

Ja, ik ben ook al een aantal dagen opzoek naar het boekentopic. Fijn dat er nu een nieuwe is.

Ik heb tegenwoordig de gewoonte om meerdere boeken te lezen. Zo ben ik nu (thuis) bezig in de wereld van Sofie en op school in vlinders en vriendinnen.

Het laatste boek wat ik gelezen heb is maak me blij van Karin Giphart.

#6 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 19:07

Ik heb net 'De as van mijn moeder' van Frank McCourt uit. Super mooi boek..

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 19:10

[B]Ik heb bijna alle boeken uit de bieb gelezen van Virginia Andrews ..MOOI .. :rolleyes: Echte aanraders .. :rolleyes: :) [B]

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 19:14

Ik heb net ook weer even gelezen. Ik ben nu bijna op de helft van Harry Potter en de Vuurbeker.
Ik heb ook al een paar hoofdstukken van Shopaholic gelezen. Maar eerst even HP uitlezen voor ik daar in verder ga :P

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 19:25

@Carola: Ik heb 'Kolken' gelezen.. Was wel een leuk boek.. maar niet geweldig ofzo.

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 19:26

ik lees nu:

de guillotine van Simone van der Vlugt..
Ik heb hem bijna uit en ik vind hem prachtig!

Daarna ga ik Zwarte Sneeuw lelzen van simone van der vlugt, die ik al gelezen heb maar heel mooi vond...

daarna ga ik heartland, de uitdaging lezen.. ik hou van die heartland serie!! :rolleyes:

#11 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 19:33

Ik moet op internet een samenvatting vinden van 'De gevleugelde kat'. Voor mijn boekverslag. Alleen ik kan geen goede vinden <_<

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 19:44

Ik ben nu bezig in "The Exile", geschreven door Allan Folsom. Samenvattinkje:

Raymond Thorne wordt gezocht voor moord. In Mexico en Chicago, en vooral in Los Angeles. De elite-eenheid van de LAPD zit hem op de hielen. Thorne weet ze telkens weer te ontwijken, totdat hij tegenover John Barron komt te staan. Toch weet hij opnieuw te ontsnappen, en wel op een zeer spectaculaire manier: door de dood.

Barron blijft geobsedeerd door Thorne en de aanwijzingen die hij achterliet: de sleutels van een onbekend kluisje, een notitieboekje met daarin twee Londense adressen, een datum en de tekst 'in Moskou'.

Maar als Barron besluit een nieuw leven te beginnen in Parijs, dwingt hij zichzelf het mysterie van Raymond Thorne te laten voor wat het is.

Dan wordt er een lijk gevonden in Parijs en er is maar één persoon die de moord kan hebben gepleegd - Thorne.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 21:46

*_EsmEe_*, op 14-01-2006: 19:10:27, zei:

[B]Ik heb bijna alle boeken uit de bieb gelezen van Virginia Andrews ..MOOI .. :rolleyes:  Echte aanraders .. :rolleyes:  :) [B]

Bekijk Post

Die zijn inderdaad mooi. Mijn zus heeft alle delen, echt superveel. Heb ze een keer geleend :)

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 21:49

de boeken van theo hoogstraten vind ik meestal wel leuk.. :) ik kan me herinneren dat last minute ook een leuk boek was. freaky groene ogen vond ik niet zo, ben ik halverwege in gestopt.. :P

ik heb net te snel van caja cazemier (?) uit, was een goed boek.. :) wel zielig..
nu ben ik fataal moment van janwillem blijdorp aan het lezen.. B)

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 22:10

Caja Cazemier is ook goed ja...

Ik ben meer van de Carry Slee &zo ^_^
Ennem... Yvonne Keuls.

#16 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 14 januari 2006 - 22:24

ik ben de da vinci code aan het lezen hij is echt vet maar wel ingewikkeld sommige stukjes... ^_^

#17 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 15 januari 2006 - 00:11

Boeken van Dirk Bracke zijn erg aan te raden, vooral Een lege brug en Blauw is bitter. En van Mark Haddon heb ik Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht gelezen, dat zit super in elkaar. Hele droge humor.

Verder zijn boeken van Cynthia Voigt geweldig en lees ik ook graag volwassen romans van Simone van der Vlugt en Carry slee :)

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 januari 2006 - 00:12

Cynthia Voigt vond ik een paar jaar geleden ook echt geweldig, geloof ik.

Dat was de schrijfster van die boeken over ehm.. 4 (?) kinderen die zonder ouders zaten ofzo?

Ik heb ze nog ergens liggen, maar géén idee waar :P

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 januari 2006 - 00:17

MaR, op 15-01-2006: 00:11:27, zei:

Boeken van Dirk Bracke zijn erg aan te raden, vooral Een lege brug en Blauw is bitter. En van Mark Haddon heb ik Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht gelezen, dat zit super in elkaar. Hele droge humor.

Verder zijn boeken van Cynthia Voigt geweldig en lees ik ook graag volwassen romans van Simone van der Vlugt en Carry slee :)

Bekijk Post

Blauw is bitter, die heb ik gelezen.. Ik vond hem echt hard. :mellow:

Ronald Giphart is echt geweldig. B)
Ik heb pas 'Ik ook van jou' gelezen en ik heb heel vaak helemaal in een deuk gelegen, zijn schrijfstijl enzo is echt heel cool.

Deze post is bewerkt door Mary_wishes: 15 januari 2006 - 00:17

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 januari 2006 - 00:24

Ik ga die leestip machine ff doen! :D

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals