Ga naar inhoud

Betoog Nederlands.

19 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 28 januari 2006 - 10:22

Eeej! :)
Voor Nederlands moeten we een betoog houden, eigenlijk een presentatie.. Maar goed..
Ik had het onderwerp NoordZuid-lijn, ondergrondswegen-net dat wordt aangelegd in Amsterdam. Maar ik kwam er pas achter dat iemand dat al gedaan heeft.
Onze klas is opverdeeld in 2 groepen, tijdens presentaties. En de andere groep heeft daar een presentatie van gezien. Maar ik zelf niet, maar ik moet mijn betoog houden bij de andere groep. Snap je het nog?
Maar.. Nu heb ik dus een probleem! Weet iemand nog een goed onderwerp?? Ik dacht eerst aan zorgstelsel, maar dat is te ingewikkeld.. en al geweest. -_-
En het is 40% :o
Jemanden?

KUS

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 28 januari 2006 - 10:23

Moeilijk
Kijk anders eens op het forum van jongeren lagerhuis ofzo?

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 28 januari 2006 - 10:26

Geslachtskeuze van baby's.

Daar had ik een 9 voor, veel argumenten enzo kun je daarbij bedenken. Als ik op de andere compu zit kan ik het wel doorsturen. Of je moet kijken of mijn topic er nog is.

#4 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 28 januari 2006 - 10:31

Dat is wel een leuk onderwerp!
Het zal wel handig zijn als je het me kon mailen ;)
Heb je de internet sites nog? Dan kan ik mijn eigen verhaal nog maken, en de jouwe als rode draad!
Leuk onderwerp!

dannique_nieuwenhuis@hotmail.com

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 28 januari 2006 - 10:33

Ik heb geloof ik nog een PM van iemand waar IK het weer van had, ook via GO :P

Ik zal even kijken of ik je die vast kan sturen. Dan stuur ik je straks wel mijn eigen ding, daar staan de argumenten goed geordend op enzo :)

Edit: Hhm sorry nee, die PM heb ik niet meer.

Maar als voorargumenten (de stelling was dat ik tegen geslachtskeuze bij baby's ben) had ik ongeveer zoiets:

- De verassing is eraf
- Je zit in de twijfels of je het je kind ooit verteld
- Waarom moet je aan de natuur gaan knutselen, zo komt er een onevenwicht en het is in de geschiedenis altijd al goed gegaan. Wat zou er bijvoorbeeld in China wel niet gebeuren als het werd toegestaan een jongen te kiezen..
- Je hoort onvoorwaardelijk van je kind te houden, van welk geslacht dan ook.
- De behalndeling kan mis gaan en loopt vaak uit in een miskraam. Ook is de kans van slagen maar 70% en dit is maar 20% meer dan een normale bevruchting.
- Hoever willen mensen wel niet gaan? Wie zegt dat het hierna stopt? Wellicht wil met opver een jaar of 5 verder experimenteren met bijvoorbeeld huidskleur of intelligentie.

Tegenargumenten:

- Het is begrijpelijk dat mensen liever een jongen willen krijgen als er een erfelijke ziekte in de familie voorkomt die geslachtsgebonden is aan een meisje. Maar waar leg je de grens. Doe je dit bij elke erfelijke ziekte of alleen bij de ernstige. En wat is dan ernstig?
- Stel je voor je hebt al 4 meisje en je wilt graag nog een kindje en hoopt sterk op een jongen. Krijg je dan wél de mogelijkheid om zélf te bepalen? Maar ook hier geld weer; waar leg je de grens?

Zooooo. Helemaal nog uit mijn hoofd, van een maand geleden :P

Deze post is bewerkt door puck_v_15: 28 januari 2006 - 10:39

#6 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 28 januari 2006 - 10:34

Dank je!

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 28 januari 2006 - 10:36

~Carola, op 28-01-2006: 11:23:21, zei:

Moeilijk
Kijk anders eens op het forum van jongeren lagerhuis ofzo?

Bekijk Post

Ik heb gekeken.. Niet echt wat ik zoek. Er staan alleen stellingen, maar je moet eerst een inleiding hebben en dan de voor- en tegenstanders, zeg maar.. En dat lukt nogal moeilijk bij die onderwerpen..
Maar bedank!

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 28 januari 2006 - 10:40

De inleiding die ik had wil ik je ook nog wel typen :P?

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 28 januari 2006 - 10:46

Dat hoeft niet hoor!
Dank je wel!!
Maar heb je je standpunten zelf bedacht, of van internet?

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 28 januari 2006 - 10:52

Beiden. En ook van GO, ik had zo'n topic en daarin gevraagd of iedereen voor en tegenargumenten wou noemen. En daar heb ik toen die uitgepikt die ik ook goed vond.

#11 -

Beginner

• Members

Gepost 17 april 2007 - 17:20

Heee weet iemand mss een leuke en orginele stelling bij het onderwerp 'geslachtskeuze baby's'? Ik wil mn betoog er mss over houden, en ik wil een leuke mondeling betoog i.p.v de zoveelste standaard 'doodstraf'betoog ofzo.. Ik ben ook aan t denken hoe ik mijn inleiding doe.. Mss; "Wat zou JIJ doen als jij de kans kreeg om het geslacht van je kind te kunnen bepalen?" Maar is dit wel pakkend genoeg of gaat t een beetJ te ver.. We zijn pas 16/17 jaar :P
*Als iemand leuke ideetjes heeft hoor ik t graag :D

Alvast bedankt! X Dionne

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2007 - 17:28

Ik heb ook geslachtskeuze gedaan. Ook via GO hier. Anne heeft me ook nog geholpen. Ik had voor mn betoog een 8 en voor mn presentatie een 7 (die vent geeft écht extreem lage cijfers)

Is wel leuk onderwerp. Wil je nog wel wat van mijn dingetjes sturen :) als je ze nodig heb.

@ DMJ; Ik had iets (Via Anne [vusjke] ) Over een gezin met een aantal dochters en of die dan wel of niet geslachtskeuze mochten doen. En dat dan combineren met je conclusie als je begrijpt wat ik bedoel xD

Deze post is bewerkt door umbrella: 17 april 2007 - 17:36

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2007 - 17:33

Moet het mogelijk zijn om zelf te kiezen voor een jongenselftal?

Haha, de stelling dus, die betrokken is op de wens van mannen dat ze wel een eigen elftal willen. :P

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2007 - 17:34

ik heb het over het gratis maken van het openbaar vervoer gedaan, echt heeeeeeel makkelijk onderwerp en je kan er zelf dingen bij verzinnen. Ik had een 8.5 ik kan je het wel sturen als je wilt ?

ik had er trouwens ook al een topic over gemaakt dus daar kan je ook ff kijken.

succes.

#15 -

Loesje :)

• Members

Gepost 17 april 2007 - 17:45

haha dat van gratis openbaar vervoer had ik ook gedaan
en toevallig michelle beetje bij geholpen :P
haha

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2007 - 18:00

haha ja idd, met de hulp van Loesje kwam ik aan goed info :D!
bedankt nog hè meid !

#17 -

Beginner

• Members

Gepost 17 april 2007 - 18:08

TnQ voor de reacties ^^

Umbrella; Wat was jou stelling bij betoog voor geslachtskeuze bij baby's?

Stellingen-->
* Het kiezen van een geslacht van een baby is niet noodzakelijk
* Het ene geslacht is niet beter dan het andere
* Ouders mogen niet hun eigen kind creeren

Zijn dit mss goede stellingen?

#18 -

Beginner

• Members

Gepost 31 december 2009 - 14:40

Kan iemand ook voor de stellingen ook uitleggen? :rolleyes:
ik kan dat niet:$
ThnQ

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 31 december 2009 - 14:45

Wat bedoel je met 'voor de stellingen'? Ik begrijp je niet helemaal.
Wil je argumenten waarom je vóór zou zijn?

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 31 december 2009 - 15:01

dit is een topic uit 2007 :rolleyes:

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals