Ik heb geloof ik nog een PM van iemand waar IK het weer van had, ook via GO
Ik zal even kijken of ik je die vast kan sturen. Dan stuur ik je straks wel mijn eigen ding, daar staan de argumenten goed geordend op enzo
Edit: Hhm sorry nee, die PM heb ik niet meer.
Maar als voorargumenten (de stelling was dat ik tegen geslachtskeuze bij baby's ben) had ik ongeveer zoiets:
- De verassing is eraf
- Je zit in de twijfels of je het je kind ooit verteld
- Waarom moet je aan de natuur gaan knutselen, zo komt er een onevenwicht en het is in de geschiedenis altijd al goed gegaan. Wat zou er bijvoorbeeld in China wel niet gebeuren als het werd toegestaan een jongen te kiezen..
- Je hoort onvoorwaardelijk van je kind te houden, van welk geslacht dan ook.
- De behalndeling kan mis gaan en loopt vaak uit in een miskraam. Ook is de kans van slagen maar 70% en dit is maar 20% meer dan een normale bevruchting.
- Hoever willen mensen wel niet gaan? Wie zegt dat het hierna stopt? Wellicht wil met opver een jaar of 5 verder experimenteren met bijvoorbeeld huidskleur of intelligentie.
Tegenargumenten:
- Het is begrijpelijk dat mensen liever een jongen willen krijgen als er een erfelijke ziekte in de familie voorkomt die geslachtsgebonden is aan een meisje.
Maar waar leg je de grens. Doe je dit bij elke erfelijke ziekte of alleen bij de ernstige. En wat is dan ernstig?
- Stel je voor je hebt al 4 meisje en je wilt graag nog een kindje en hoopt sterk op een jongen. Krijg je dan wél de mogelijkheid om zélf te bepalen? Maar ook hier geld weer; waar leg je de grens?
Zooooo. Helemaal nog uit mijn hoofd, van een maand geleden
Deze post is bewerkt door puck_v_15: 28 januari 2006 - 10:39