Ga naar inhoud

Le Fabuleux Destin d' Amélie Poulain

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
3 replies to this topic

#1 -

• Guests

Gepost 08 februari 2006 - 02:51

Le Fabuleux Destin d' Amélie Poulain

Geposte afbeelding
Geregisseerd door: Jean-Pierre Jeunet
Met: Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz, Rufus, Yolande Moreau
Duurt: 120 minuten
Release: 6-12-2001

Waar gaat de film over:
De dromerige, enigszins naïeve Amélie Poulain (Audrey Tautou) woont in het hart van Parijs. Ze heeft een baantje in een café als serveerster, woont in een sfeervol appartement en hoewel haar leven nogal aan de saaie kant lijkt, is het toch oké. Het enige dat aan haar geluk ontbreekt, is dat ze een beetje eenzaam is.

Op een dag ontdekt Amélie bij toeval in haar appartement een stokoude, stoffige doos die gevuld is met allemaal schatten uit iemands jeugd. Ze besluit deze in het geheim terug te bezorgen bij de rechthebbende eigenaar, een man op leeftijd. Niet alleen zijn leven verandert voorgoed, ook haar leven neemt een drastische wending. Amélie ontdekt dat als zij iets goed doet voor de wereld, dat de wereld iets goeds doet voor haar. Zij overtuigt een vriendin te breken met haar problematische vriend en koppelt hem aan een ander. Zij steelt haar vaders tuinkabouter en stuurt hem op wereldreis. Ze schrijft liefdesbrieven en stuurt deze namens de overleden echtgenoot aan haar eenzame conciërge.

Op een dag ontmoet Amélie Nino (Mathieu Kassovitz). Nino’s grootste hobby is het verzamelen van leuke dingen; van voetafdrukken in het cement tot aan verscheurde pasfoto’s. Amélie is smoorverliefd op Nino, maar hij heeft niets in de gaten. En voordat het zover is, moet Amélie hemel en aarde bewegen. Zullen zij elkaar ooit ontmoeten en samen gelukkig worden?

#2 -

• Guests

Gepost 28 maart 2002 - 15:49

Veel lovende woorden over deze film heb ik reeds gelezen en misschien wordt men beinvloed door deze positieve taferelen en ga je 'm leuk vinden doordat anderen Amélie geweldig vinden.

Ik zag deze nu zo'n twee maanden geleden in een zogeheten 'Sneak Preview', toen zelfs degene die zich de grootste filmfreak mag noemen er nog niet van had gehoord.

Ik verheugde me op een lekker avondje film, en toen ik de eerste, franse woorden op het doek zag verschijnen wist ik dat ik het niet leuk zal gaan vinden.

En ik kreeg gelijk. Misschien moet je van dit soort films houden, maar wat heb ik me stierlijk verveeld tijdens deze film. Tja, het is mooi gefilmd, het is origineel en het gegeven dat Parijs weer een sprookjesstad wordt in de ogen van deze Amélie Poulain... ik ben het er helemaal mee eens, maar het intrigeerde me geenszins. Ik ging dan ook met een teleurgesteld gevoel naar huis, denkende aan het vreemde, doch saaie verhaal, dat ik niet vatte...

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 oktober 2006 - 17:05

Ik vond het wel een goede film :) Vooral grappig eigenlijk.
Ik heb hem gister met mn vriend gekeken en hij dacht dat het een kutfilm was omdat ie Frans was. Maar uiteindelijk vond hij hem net zo leuk als ik.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 oktober 2006 - 17:07

at gast_ceriel: mmm ik had nog nooi van die film gehoord toen ik hem voor het eerst zag, eignelijk per ongeluk
en ik vond hem zooo geweldig
ik dacht echt dat ik een verborgen schat had gevonden
toen ontdekte ik pas dat de film wel bekend was

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals