Ga naar inhoud

Green Mile, The

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
16 replies to this topic

#1 -

• Guests

Gepost 08 februari 2006 - 02:51

Green Mile, The

Geposte afbeelding
Geregisseerd door: Frank Darabont
Met: Tom Hanks, James Cromwell, David Morse
Duurt: 182 minuten
Release: 9-3-2000

Waar gaat de film over:
The Green Mile is het verhaal van de gevangenisbewaarder, Paul Edgecomb, die een bijzondere relatie krijgt met een van de gevangenen.

Paul Edgecomb, gespeeld door Tom Hanks, is hoofd van de afdeling waar een aantal ter dood veroordeelden wacht op hun executie. John Coffey, een van de gevangenen op de afdeling die ook wel The Green Mile genoemd wordt, is een grote, breedgeschouderde man, die veroordeeld is voor de zeer gewelddadige moord op twee jonge meisjes. Zijn zachtaardige karakter en mysterieuze gaven staan in schril contrast met het enorme postuur van John Coffey. Wanneer er zich een aantal wonderbaarlijke gebeurtenissen voordoen op The Green Mile raakt Paul Edgecomb er meer en meer van overtuigd dat John Coffey onschuldig veroordeeld is.

#2 -

• Guests

Gepost 24 april 2002 - 16:42

Dit is een van de mooiste films die ik al heb gezien ... het is echt zalig en je verveelt je geen minut ! Je voelt echt mee met alle personages en achteraf kan je er lang over liggen denken ... het is geen moeilijke film maar er zit veel achter. Er is echt niets slecht aan deze film !

#3 -

• Guests

Gepost 25 april 2002 - 09:33

Een zeer emotionele, prachtige film. Het boek had ik nog niet gelezen, maar Stephen King is ook één van mijn favoriete schrijvers, dus ik vond het zeer amusant toen ik erachter kwam dat deze verfilmd was.

The Green Mile ontroerd je werkelijk enorm en houdt je de de volledige 182 (!) minuten aan de buis gekluisterd. Terwijl ik deze film keek zat ik als het ware ook aldaar in die gevangenis op mijn dood te wachten, met Tom Hanks als de betere gevangenisbewaarder.

Er zijn van die films die goed zijn, beter zijn en er zijn films die absoluut de top zijn en ook The Green Mile mag zich een zonder twijfel een klassieker noemen.

#4 -

• Guests

Gepost 07 november 2002 - 19:19

Wat een goeie film zeg! Ook al ben ik geen fan van Tom Hanks, in deze film spettert hij toch als geen ander. Drie uur lang heb ik zitten genieten en hoewel ik eerst dacht dat het weer zo'n langdradig verhaal zou gaan worden als in 'Cast Away' bleek in de loop van de film dat deze verwachting geheel ongegrond was.

Zwaar beladen deze film, waarna ik nog zeker een dag met een paar beelden eruit op mijn netvlies heb gelopen.

Ook mooi zoals discussies over de doodstraf door zo'n film aangewakkerd kunnen worden.

Verder vond ik ook de tegenstelling tussen het uiterlijk van John Coffey (net als coffee, maar dan anders ;) ) en zijn totaal niet verwachte innerlijk erg sterk uitgevoerd.

Kortom, wat mij betreft een wereldfilm!

#5 -

• Guests

Gepost 23 december 2002 - 01:46

Ik heb genoten tot de laatste minuut. Absoluut een aanrader!!

#6 -

• Guests

Gepost 14 juni 2003 - 18:39

een dikke 10!

een van de mooiste films die ooit gemaakt is.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 18:46

Mijn grote liefde :wub:

Enige film op de wereld waar ik bij huil...
En die ik ook 100 keer kan zien zonder verveeld te raken.
Tom Hanks is de beste acteur die ik ken.
Een heeele dikke 10!!!! B)

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 18:48

Echt zo kei mooie film die je echt een keer moet hebben egzien een dikke 10 waard

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 18:48

Eén van de mooiste films dat ik heb gezien! ^_^

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 18:51

Ik wil die film ook nog een keer zien :)

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 18:52

Echt een hele goeie film!

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 18:54

Oehh dat is zo een zieluge film :(
Dat is toch die fillm dat ze zgegen tegen dat mannetje dat die muis naar een groot pretpark enzo gaat :P en dat ie dat dan nie gaat :( k vond het zooooo zielug :P

#13 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 april 2006 - 22:16

Ik ook!

En toen 'dat mannetje met die muis' (sorry, ben z'n naam ook ff kwijt) geëlektrocuteerd werd, ik zat echt met de hand voor m'n mond te kijken. Iets van 10 minuten ofzo, was echt in shock, ook omdat die Percy nog ff vertelde dat dat muizenparadijs niet bestond. Ik kon 'm wel wurgen! Maar goed, na die 10 minuten kwam ik er achter hoe ik erbij zat en voelde me best wel dom :P Maar dat terzijde.

Echt, fantastische film, lang, maar elke minuut waard.

Eduard Delacroix !!
(= het mannetje met die muis)

Ja, dan moet ik 't weten ook he :P

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 april 2006 - 05:26

Echt een geweldige film!

#15 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 09 april 2006 - 16:45

SUPER film.
ik vind vooral dat stukje zo mooi, dat die grote zwarte man bang is voor een klein meisje en dat hij bang is in het donker

#16 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 09 april 2006 - 16:46

Prachtige film!! heel ontroerend, gewoon mooi :)

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 april 2006 - 17:03

Die film is echt geweldig!

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals