Ga naar inhoud

About A Boy

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
10 replies to this topic

#1 -

• Guests

Gepost 08 februari 2006 - 02:52

About A Boy

Geposte afbeelding
Geregisseerd door: Paul & Chris Weitz
Met: Hugh Grant, Toni Collette, Nicholas Hoult
Duurt: 101 minuten
Release: 6-6-2002

Waar gaat de film over:
Een super romantische comedy met Hugh Grant in de hoofdrol, gebaseerd op het boek van Nick Hornby.

Will is 36 maar gedraagt zich als een tiener. Hij is single, heeft geen kinderen en is nog steeds cool: hij rijdt in een snelle auto, gaat naar trendy clubs en weet welke sportschoenen je hoort te dragen. In zijn speurtocht naar beschikbare vrouwelijke singles, verzint hij een denkbeeldige zoon en bezoekt hij bijeenkomsten voor alleenstaande ouders.

Via zo'n bijeenkomst ontmoet hij de twaalfjarige Marcus, die voor zijn leeftijd erg wijs is. Hij is een beetje vreemd. Hij zorgt voor zijn moeder (Toni Collette) en hij heeft zelfs nog nooit sportschoenen gedragen. Langzaam ontstaat er een bijzondere vriendschap tussen de twee.

#2 -

• Guests

Gepost 03 juni 2002 - 10:32

Een erg amusante film om naar te kijken. In principe is dit een romantisch drama, omdat het niet alleen de humor is die de film siert. Ook het drama aspect zit er zeker in en wordt gelukkig niet erg overdreven.

Het boek heb ik niet gelezen, maar naar verluid is de film iets luchtiger gemaakt dan het boek was.

Hugh Grant is denk ik de aangewezen en enige persoon die Will kan spelen in About A Boy. Een man die eigenlijk weinig emoties bevat, maar zeker geen slechterik is.

Al eeuwen vrijgezel en hij leeft van de dure spullen die hij zichzelf aanschaft.

Dan komt er een, door zijn moeder gevormd nogal alternatief jongetje in het spel die een partner zoekt voor zijn zwaar depressieve moeder en probeert Will hiervoor te strikken.

Dit iets te wijze jongetje is in tegenstelling tot Will weer overgevoelig.

Het mooie is dat Hugh eigenlijk niet veranderd qua gedrag gedurende de film, maar dezelfde persoon blijft die op een gegeven moment zijn gedrag iets probeert te 'verbeteren'.

Voor de rest loopt het verhaal zeer evenwichtig en verveelt het eigenlijk geen moment, vooral door Hugh Grant die fenomenaal acteert in deze leuke film.

#3 -

• Guests

Gepost 10 juni 2002 - 14:34

fantastische film zeker de moete waard.. leuk tot het einde... maar er zat ook zeker nog een diepere gedachte aan de film... but see it for yourself...

#4 -

• Guests

Gepost 24 juni 2002 - 20:20

De film is zeker heel erg leuk :)

Een man die geen geluk heeft met vrouwen ..

Een klein knulletje die geen geluk heeft op school ..

En als ze elkaar gevonden hebben, vullen ze elkaar heel goed aan.

Eigelijks heeft het een beetje weg van de film "Lair Lair" en ze kunne ook hier heel goed liegen *hihi*

GEWOON ZIEN DEZE FILM !!!!!

#5 -

• Guests

Gepost 10 oktober 2002 - 15:30

Leuke film om lekker op de bank te liggen met een zak popcorn en gewoon kijken.

#6 -

• Guests

Gepost 24 juni 2003 - 15:24

Fantastische film van begin tot eind!

Ik hou wel van die Engelse humor :)

Alles wat ik verder wou zeggen is al gezegd, maar dit is een film die je niet moet missen..

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 24 maart 2006 - 16:38

Ik ben die gaan zien met de school. Ik vond die echt saaaaai..
Echt niet mijn ding :)

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 maart 2006 - 16:44

Ik vind dat zo'n mooie film. Ik ben der helemaal verliefd op :wub:

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 maart 2006 - 16:44

Ahhhh diess zooo leuk en lief en oeeh

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 maart 2006 - 09:12

Die is leuk.. het boek trouwens ook!

#11 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 maart 2006 - 09:21

Dat is écht een gave film! :D
Ben nu in het boek bezig en het klopt dat (tot waar ik nu ben dan) er wel veel is weggelaten.
Maar dat is wel vaker met films

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals