Ga naar inhoud

Tweeling, De

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
11 replies to this topic

#1 -

• Guests

Gepost 08 februari 2006 - 02:52

Tweeling, De

Geposte afbeelding
Geregisseerd door: Ben Sombogaart
Met: Ellen Vogel, Thekla Reuten, Nadja Uhl
Duurt: 130 minuten
Release: 13-12-2002

Waar gaat de film over:
In De Tweeling worden de tweelingzusjes Anna en Lotte na de dood van hun ouders gescheiden. Anna blijft in Duitsland en moet keihard werken op een boerderij. Lotte verhuist naar een welgestelde Nederlandse familie. Ze zien elkaar pas weer vlak voor de Tweede Wereldoorlog. Lotte heeft een relatie met een Joodse man en Anne met een SS-officier. Daarop verbreekt Lotte woedend het contact met haar zusje. Als haar man David later sterft in een concentratiekamp is de relatie tussen de zusjes onherstelbaar beschadigd. Vijftig jaar later probeert Anna nog één keer in contact te komen met Lotte.

De speelfilm De Tweeling is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Tessa de Loo.

#2 -

• Guests

Gepost 30 december 2002 - 15:18

voor nederlandse begrippen een zeeeer goede film.. het verhaal van het boek is zeer goed overgebracht op het doek. mooie film over vergiffenis ... het vergeven... en het begrijpen van de gedachten een 8,5 .. dus 9 afgerond

#3 -

• Guests

Gepost 06 januari 2003 - 10:19

Zeer, zeer mooie film. Het boek van Tessa van loo had ik nooit gelezen, maar je kan zien dat het een topboekverfilming betreft aan het prachtig evenwichtige verhaalverloop.

Een tweeling wordt vóór de tweede wereldoorlog uit elkaar gehaald.

De een groeit op in Nederland en de ander in Duitsland. Dit gegeven zorgt ervoor dat je ziet hoe beide 'partijen' hun eigen visies en meningen hebben en dat we allemaal mensen zijn met dezelfde gevoelens.

Dit is uiteraard eerder aan bod gekomen in films, maar door gebruik te maken van een tweeling, die voorheen eender waren, kan je dit dus perfect laten zien. Compliment betreft dit gegeven is natuurlijk voor de schrijfster, maar ook de filmmakers verdienen een enorm compliment. Prachtige natuurlijke beelden en schitterend acteerwerk worden je gedurende de film voorgeschoteld.

Een prachtig drama, zeer goede Nederlandse productie.

#4 -

• Guests

Gepost 24 juni 2003 - 14:39

Een héle mooie film!

Alleen vond ik het einde minder.. maar daar is het een drama voor.

Absoluut de mooiste Nederlandse film die er is!

Cijfer: 9

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 19:40

Deze film vond ik zo mooi!

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 19:42

nog nooit gezien :P

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 19:42

Dat is ook zo een mooie film :wub:
Echt i kmoest huilen :P

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 19:44

Hmmz..lijkt me minder. Kheb een boekbespreking van het boek gehoord...Maar misschien ist wel een leuke film ;)

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 19:44

Ik vond de film ook goed! :) We hebben hem bij Nederlands gekeken..

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 19:46

Wauw dat klinkt wel goed... ik denk dat ik hem maar een keer ga huren ;)

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 19:48

Mooooooie film :wub:

#12 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 23 maart 2006 - 19:50

hmm heb em nog nooit gezien, maar ben nieuwschierig
geworden :D

ga em zondag denk k wel horen..

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals