Ga naar inhoud

Passion Of The Christ, The

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
38 replies to this topic

#1 -

• Guests

Gepost 08 februari 2006 - 02:52

Passion Of The Christ, The

Geposte afbeelding
Geregisseerd door: Mel Gibson
Met: Maia Morgenstern, James Caviezel, Monica Bellucci
Duurt: 126 minuten
Release: 1-4-2004

Waar gaat de film over:
The Passion of The Christ is een film over de laatste twaalf uren van het leven van Jezus van Nazareth. De film opent in de Olijventuin (Getsemane) waar Jezus naartoe gaat om te bidden na het Laatste Avondmaal. Jezus verzet zich tegen de verlokkingen van Satan. Verraden door Judas Iscariot, wordt Jezus gearresteerd en meegenomen binnen de stadsmuren van Jeruzalem waar de leiders van de Farizeeërs hem confronteren met beschuldigingen van heiligschennis en hem ter dood veroordelen.

Jezus moet voor Pilatus verschijnen, de Romeinse Gouverneur van Palestina. Pilatus krijgt de beschuldigingen van de Farizeeërs te horen. Omdat hij zich bewust is van het risico van een hoogoplopend politiek conflict richt Pilatus zich tot Koning Herodes. Herodes stuurt Jezus terug naar Pilatus en legt de beslissing neer bij het volk dat mag kiezen tussen Jezus en de crimineel Barrabas. De menigte kiest ervoor om Barrabas vrij te laten en Jezus tot de dood te veroordelen.

Jezus wordt overgedragen aan de Romeinse soldaten en wordt vervolgens gegeseld. Onherkenbaar door de mishandelingen wordt hij voor Pilatus gebracht die hem wederom aan het volk toont alsof hij wil zeggen: “is het nog niet genoeg zo?” Dat is het niet en terwijl Pilatus zijn handen wast in onschuld geeft hij zijn manschappen het bevel de wens van het volk uit te voeren.

Jezus wordt gekruisigd maar moet eerst zijn kruis door de straten van Jeruzalem naar de berg Golgotha torsen. Op de berg wordt Jezus aan het kruis genageld en ondergaat hij zijn laatste verzoeking; de angst dat hij door zijn Vader in de steek is gelaten. Hij overwint zijn angst, kijkt naar Maria zijn heilige moeder en doet dan een uitspraak die alleen zij volledig kan begrijpen: “het is volbracht.” Dan sterft hij: “Ik draag mijn geest over aan Uw handen.”

Op het moment dat hij sterft neemt de natuur de overhand.

#2 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 15:50

Gisteravond was hij er op en ik heb hem gekeken.
Mening:
WALGELIJK hoe kun je nou zo'n film maken? Meer dan de helft van de film wordt besteed aan het martelen van Jezus. Ik geef toe, Mel Gibson regiseerd erg mooie films, en deze ook . Ik vind alleen het martelen TE erg.
Het laatste stuk vind ik wel mooi, dat Jezus uit het graf komt met 2 gatne in zijn handen

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 15:51

Ik heb hem gister ook gezien en uh deze film zal ik niet snel vergeten
echt heftig :o

Deze post is bewerkt door Gurl16: 16 april 2006 - 15:52

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 15:52

Het is wel vreselijk om te zien, maar aan de andere kant is het wel een hele mooie film.

#5 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 15:54

Het lijkt me wel een mooie film, maar bij de voorstukjes had ik al de neiging om mn handen voor mn ogen te doen, dus ik ga hem maar niet kijken..

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 15:54

door deze film realiseerde ik me el dat jezus zijn lichaam en leven voor het volk gegeven heeft, ook al ben ik niet gelovig, maar het was wel erg om te zien.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 15:55

Die film laat serieus 15 minuten pure marteling zien, vreselijk.
Maar wel een mooie film, aan de andere kant.

#8 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 16:33

als Jezus aan het kruis hangt, steken die soldaten hem nog een keer dat hij echt dood is. Komt er oppeens allemaal van dat water uit ofzo

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 16:35

Tja, nou ja, ik kende het verhaal al en heb er al eens een musical over gemaakt [niet met al die martelingen], dus ik wist wat ik kon verwachten.
Ik vind het echt een indrukwekkende film. En mooie beelden! En mooie mensen!

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 16:35

hoe kun je zon ranzige bloedfilm maken en dan komti ook nog us op tv lkkr verhaaal.......

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 16:36

Bahh ik vond het echt een gore film..
Soms zapte ik gewoon weg als Jezus weer een trap na kreeg ofzo..
Dat martelen en alles zag er echt vies uit.. :blink:

#12 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 april 2006 - 16:37

^dat bedoel ik maar.
Was Jezus bijna dood, kreeg hij nog een slaag.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2006 - 15:38

Ik heb hem ook gezien.
Heel indrukwekkend, maar toch...Het was echt zo erg om te zien..Die martelaars, dat was zo irritant..Ze BLEVEN maar doorslaan..

Bekijk PostDi-rectmier, op 16-04-2006: 16:35:56, zei:

hoe kun je zon ranzige bloedfilm maken en dan komti ook nog us op tv lkkr verhaaal.......

Uhh het waren de laatste 12 uren van Jezus' leven voordat hij werd gekruizigd. Er zit dus een echt verhaal achter en het is niet zomaar een ranzige bloedfilm. ^_^

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2006 - 15:40

Ik heb een voorstukje gezien en daar kon ik al haast niet naar kijken. Wordt er helemaal naar van... :mellow:

#15 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2006 - 15:41

Lijkt me een vreselijke film..
ik ben gister vergeten te kijken

#16 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2006 - 15:41

ik heb hem op dvd. Ik vond het best een mooie film. Alleen dat martelen was wel een beetje vies. Maar het is waarschijnlijk wel realiteit dus ja..

#17 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2006 - 15:43

wij hebben hem op dvd
ik wil hem nog gaan kijken

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2006 - 15:45

Ik heb maar een klein stukje gekeken maar heb m weggezet. Vond m niet leuk, echt gruwelijk gemarteld en zoveel bloed zie je amper in een horrorfilm.

JesusChrist Superstar was leuker:P

Deze post is bewerkt door angels_gurl: 17 april 2006 - 15:45

#19 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2006 - 15:46

Ik vond het een beetje tegenvallen eigenlijk.. -_-

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 april 2006 - 15:49

gezien op tv maar ben halverwege weggegaan, kon er niet meer tegen

dat terwijl ik vaak degene ben die veel films best mee bvind vallent erwijla ndere hun nagels half hebben afgebeten. Dit is echt walgelijk...

Deze post is bewerkt door Leentjuhhh: 17 april 2006 - 15:50

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals