Ga naar inhoud

Skeleton Key, The

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
12 replies to this topic

#1 -

• Guests

Gepost 08 februari 2006 - 02:52

Skeleton Key, The

Geposte afbeelding
Geregisseerd door: Iain Softley
Met: Joy Bryant, Kate Hudson, John Hurt, Gena Rowlands, Peter Sarsgaard
Duurt: 104 minuten
Release: 18-8-2005

Waar gaat de film over:
Diep in de draslanden van Zuid-Louisiana bestaat al generaties lang een weinig bekende cultuur van eigenaardige rites en rituelen. Caroline Ellis weet precies wat ze wil. Ze is een gedreven jonge vrouw die niets moet hebben van streekpraatjes, tovenarij en zwarte magie. Ze werkt in de terminale zorg en wil geld verdienen om een opleiding tot verpleegkundige te volgen. Ze vindt een baan als inwonend verzorgster bij een ouder echtpaar dat een afgelegen plantagehuis. Het vervallen landhuis in Terrebone Parish wordt bewoond door de geboren zuiderlingen Violet en Ben Devereaux. Violet geeft de nieuwe inwonende verzorgster een loper die op alle deuren past, ook op een deur op zolder die half verborgen is achter een boekenkast. De kamer staat vol met antieke spullen, spiegels die uit de rest van het huis verwijderd zijn en zaken die te maken hebben met het bedrijven van zwarte magie, een volksgeloof dat niet besteed is aan het gezonde verstand en de praktische denkwijze van Caroline. Toch beginnen zich onverklaarbare dingen af te spelen. Het huis en het eigenaardige echtpaar hebben legio geheimen. Hoe meer Caroline ontdekt, hoe dieper een duister mysterie in de zolderkamer haar meetrekt naar een bloedstollend en sinister verleden dat zich dreigt te wreken op iedereen die erin gelooft. Caroline begint aan haar overtuigingen te twijfelen en ze komt steeds dichter bij de drempel waarachter een simpel geloof dodelijke werkelijkheid wordt.

#2 -

• Guests

Gepost 18 augustus 2005 - 23:38

Nog steeds heb ik een zwak voor films met een plottwist, mits ze goed uitgewerkt en enigszins origineel zijn. The Sixth Sense is hierin de absolute overwinnaar, maar ook The Game, The Others en The Village zijn respectievelijk een goede tweede, derde en vierde als het aan mij ligt. Nu, The Skeleton Key plaats ik op nummer vijf in dit genre en dat is best wel een groot compliment.

Niet dat de film me constant in zijn greep hield en me gekluisterd naar het doek deed staren. Ik had dan ook geen overdreven hoge verwachtingen dus bekeek de film als een lekker middelmatig tussendoortje, en zo lijkt de film tot net voor het einde ook te zijn. Gewoon best wel spannend maar niet meer dan dat, met name door de nodige cliché Hollywood thriller elementen die er zeker in zitten: Mooie vrouw als hoofdpersoon in een krakend oud huis, met als tegenspelers mysterieuze figuren die zichtbaar een geheim met zich meedragen.

Toen de film bijna leek afgelopen te zijn dacht ik dan ook: Oké, spannend, redelijk origineel script, ik heb best genoten maar weer teveel van hetzelfde.

En toen kwam de twist die me het 'teveel van hetzelfde' deed vergeten en weer eens bewees dat een leuk en vindingrijk plot best belangrijk voor een film kan zijn, ook al is het script er misschien naar geschreven.

Absoluut de moeite waard dus om de film eens een tweede keer te bekijken voor het "ach, oh ja natuurlijk!" gevoel.

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 12:31

Heb m gister gekeken!
Vond m leuk! :rolleyes:

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 12:32

noh nooit gekeken, ben ik nog wel van plan :boef:

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 12:34

^^ Is wel de moeite waard vind ik dan :rolleyes:

#6 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 12:35

Ik heb hem best lang geleden gezien, wel leuke film ^_^

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 12:44

hij lijkt me een beetje eng :blush:

#8 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 13:40

ow ik vond hem echt eng, wel heel goed

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 14:06

Ik vond hem eigenlijk best wel slecht
Had er meer van verwacht -_-

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 16:28

Ik vond 'm best wel saai en je moet 'm echt met meerderen kijken, anders snap je d'r geen drol van. Met meerderen kun je 'm aan elkaar uitleggen.

Maar misschien was ik er gewoon te blond voor.

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 16:30

al gezien.. beetje freaky

#12 -

Beginner

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 16:33

ik vond hem inderdaad ook best slecht, niet echt veel aan. had er veel meer van verwacht maja.. <_<

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 mei 2006 - 16:34

Ik heb hem ook al gezien (thuis op dvd)
Beetje freaky film idd, maar niet echt overdreven slecht ofzo

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals