Ga naar inhoud

Charlie And The Chocolate Factory

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
21 replies to this topic

#1 -

• Guests

Gepost 08 februari 2006 - 02:52

Charlie And The Chocolate Factory

Geposte afbeelding
Geregisseerd door: Tim Burton
Met: Johnny Depp, Freddie Highmore, Deep Roy, Philip Weigratz, Julia Winter
Duurt: 115 minuten
Release: 20-7-2005

Waar gaat de film over:
Charlie, een jongen met een groot hart en afkomstig uit een arm gezin, leeft in de schaduw van de legendarische chocolatier Willie Wonka en zijn mystieuze chocoladefabriek.

Na een lange tijd geisoleerd te zijn geweest van zijn familie en de buitenwereld, organiseert Wonka een bizarre wedstrijd. Er worden vijf gouden toegangskaartjes in de verpakking van de Wonka repen verstopt. Wie een van de gouden kaartjes vindt, krijgt een rondleiding door Wonka's ongelooflijke fabriek en de winnaar krijgt een prijs om nooit te vergeten.

Vijf kinderen Augustus, Veruca, Violet, Mike en Charlie vinden het gouden kaartje. Zij krijgen toegang tot de wereld van de legendarische snoepmaker: een fabriek waar in geen 15 jaar iemand is geweest. Verbijsterend door het ene wonderbaarlijke uitzicht na het andere, wordt Charlie aangetrokken tot de buitengewone wereld van Wonka in dit avonturenverhaal.

#2 -

• Guests

Gepost 11 augustus 2005 - 01:05

Wauw, ik vond Tim Burton al een ontzettend goede regisseur na het zien van onder andere Big Fish en Sleepy Hollow. Nu ik Charlie And The Chocolate Factory heb gezien mag 'ontzettend goed' worden vervangen voor 'meesterlijk'.

Wat een prachtige beelden komen aan je voorbij tijdens het zien van deze film, zoals bijvoorbeeld alleen al het letterlijk scheve huisje van Charlie en familie met uitzicht op de chocoladefabriek en daar tussenin de bijna eng symmetrische wijk.

Als kind was ik echt een liefhebber van Roald Dahl's boek. Ik geloof dat ik 'm drie keer heb gelezen. In de loop der jaren vergeet je weer eens wat dingen, dus was het boek me ook weer gedeeltelijk ontschoten. Tijdens het zien van deze film echter beleefde ik mijn kindertijd weer een beetje opnieuw: Erg natuurgetrouw verfilmd met veel kleurrijke fantasie. Het boek komt simpelweg tot leven. Toen ik bijvoorbeeld in het begin Charlie's grootouders tegenover elkaar in bed zag liggen dacht ik: 'Mijn hemel, precies zoals ik het voor me zag toen ik 'Sjakie En De Chocoladefabriek' als kind van acht las!''

Ik denk dat Roald Dahl zelf ook van deze verfilming genoten zou hebben: Grote mensen zijn vreemd omdat ze vreemd zijn.

Eigenlijk vanwege de gehele smaak die deze film bevat: Veel, typisch Dahl'se, karikaturen op een briljante manier uitgewerkt. Het enige minpuntje aan deze film vind ik dan ook dat Willie Wonka's verleden duidelijk wordt uitgelicht om maar een verklaring voor zijn gedrag te geven. Dat was niet nodig geweest in mijn opinie. Willie Wonka is gewoon raar!

Johnny Depp steelt absoluut de show met zijn versie van Wonka. Sterker nog: Zijn versie? Hij ís de Willie Wonka zoals omschreven staat in het boek. Maar ook hulde aan de irritante kinderen die stuk voor stuk hun personages natuurgetrouw het boek neerzetten, en uiteraard ook Charlie zelf. Ge-ni-ale casting dus! Ook de muziek verzorgd door Elfman is meer dan goed te noemen.

Enkel het moralistische einde deed me niet zo heel veel. Maar dat mag de pret niet drukken. Charlie And The Chocolate Factory is naar mijn mening nu al één van de beste films van 2005 en mag voorzichtig al tot een klassieker bestempeld worden.

#3 -

Beginner

• Members

Gepost 19 september 2006 - 19:56

kvinnut een btj een kinder8ige film :blush: ongeveer van kinderen van 6 tot 12 ofzo <_< nja, op zich wel geinig!

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 september 2006 - 20:04

Ik vind het echt een geweldige film. Ik weet niet of het liedje in deze film zit maar zoiezo in de vorige het 'Oompa Loompa liedje'! :D Whaaah ik heb het als ringtone geweldig irritant :D

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 september 2006 - 20:04

Ik vond dat Willie Wonka juist tegenviel. Ik had me hem totaal anders voorgesteld.

#6 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 19 september 2006 - 20:07

Johnny Depp was koel! B)

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 19 september 2006 - 20:16

Ik vond hem iéts te modern.. vond de oude iets leuker :) Maar deze was ook leuk.

#8 -

Held

• Members

Gepost 19 september 2006 - 20:17

Bekijk PostxxAmberxx, op 19-09-2006: 20:56:32, zei:

kvinnut een btj een kinder8ige film :blush: ongeveer van kinderen van 6 tot 12 ofzo <_< nja, op zich wel geinig!

Zou dat misschien kunnen komen omdat het een verfilming van een kinderboek is? Ik doe maar een gok hoor.

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 19 september 2006 - 20:22

Tim Burton :wub:
'k vond de film zelfs wel leuk eigenlijk ;
Johnny Depp had vond 'k zelfs wel iets hebben in de film =s
Hoe raar dat ook mag klinken ...

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 september 2006 - 20:43

Johnny Depp :D :lol: :wub: ^_^ B) ;)

#11 -

Beginner

• Members

Gepost 16 maart 2007 - 18:55

Saaie kut film.. srry voor het taalgebruik mr ik kan het niet anders omschijfen... Echt ... nja

#12 -

Held

• Members

Gepost 16 maart 2007 - 18:57

Jezus reageer dan gewoon niet, ik word doodmoe van je, houd nou toch eindelijk eens je kop dicht.

#13 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 maart 2007 - 18:58

Heb 'm niejt gzien en wil 'm ook niejt zien ..
lijkt me erg suf!
Je moet dr net van houd'n denkik..
-_- !

Deze post is bewerkt door Kusjesmij: 16 maart 2007 - 18:58

#14 -

Zware gebruiker

• Members

*tapt met voet*
*bijt op vingers*

ik hou me in, ik hou me in..

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Ja echt hé damn
Anders ga je even je berichtenaantal spekken door alle films in het lijstje af te gaan :P

#16 -

Held

• Members

Gepost 16 maart 2007 - 18:59

Bekijk PostKusjesmij, op 16-03-2007: 18:58:10, zei:

Heb 'm niejt gzien en wil 'm ook niejt zien ..
lijkt me erg suf!
Je moet dr net van houd'n denkik..
-_- !

Ja en jij moet normaal typen.

I'm surrounded by idiots.

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Ik vond het wel een leuke film maar soms wel raar maar verder wel mooi.

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Bekijk PostChaos, op 16-03-2007: 18:59:04, zei:

Ja en jij moet normaal typen.

I'm surrounded by idiots.

ik was er ook hoor B)
i'm not an idiot :P

#19 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 maart 2007 - 19:01

Nou sorry hoor maar ik reageer gwoon?
ik haal ni die topics omhoog,
ik zag 'm gwoon staan en vond 't intressant om te lezen en gaf daarna m'n mening dr over.
daar is dit forum toch voor!!
Ga op iemand andrs zittn zeuren ofzo :huh:
en ik ben niet de idioot hier

Deze post is bewerkt door Kusjesmij: 16 maart 2007 - 19:02

#20 -

Held

• Members

Gepost 16 maart 2007 - 19:02

Bekijk PostKusjesmij, op 16-03-2007: 19:01:37, zei:

Nou sorry hoor maar ik reageer gwoon?
ik haal ni die topics omhoog,
ik zag 'm gwoon staan en vond 't intressant om te lezen en gaf daarna m'n mening dr over.
daar is dit forum toch voor!!
Ga op iemand andrs zittn zeuren ofzo :huh:

Dat jij dit topic niet omhoogschopt heeft niets te maken met het feit dat je normaal moet typen.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals