Ga naar inhoud

Leven na de dood?

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
125 replies to this topic

#41 -

Beginner

• Members

Gepost 25 maart 2007 - 19:45

ja ik geloof in een leven na de dood :) waarom?..
omdat mijn vader is overleden toen ik 2½ was.
en anders zou het beteken dat hij niet zou kunnen zien wat ik nu allemaal doe en dan zou hij helemaal weg zijn.
ik weet niet of het er is hoor.. maar ik vind het gewoon mooi om te "weten" dat hij vanuit de hemel alles ziet wat ik hier doe en dat hij toch over me waakt :)

#42 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 maart 2007 - 21:58

Ja ik denk wel dat er een leven na de dood is.. wat moet je anders na je dood. :P

btw, welkom @ hierboven :)

#43 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 07:10

Als je dood bent gebeurt er niets. Dan ben je gewoon dood.
Zo denk ik erover. Jammer, maar helaas.

#44 -

Ninja

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 07:12

Ik weet het niet.
Er was niks voor ik geboren ben, dus is het opzich logisch als er niks meer is als ik dood ga.
Maar misschien was er wel iets voor ik geboren werd en weet ik het gewoon niet meer.
Al is er niks is het ook geen ramp want als je dood bent merk je daar toch niks van.

De gedachte van leven na de dood is vooral fijn als je familie hebt verloren. Of als je zelf dood gaat en nog jong bent. Of sowieso als je het aan ziet komen.

#45 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 07:21

Ja dat denk ik ook. Dan is het een troost dat het nog niet het einde is en kan je er beter mee omgaan.

#46 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 07:24

Ik denk dat er wel 'iets' is. En inderdaad zoals hierboven staat, dat de gedachte van leven na de dood fijn is als je familie/vrienden hebt verloren of het al aan ziet komen.

#47 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 12:03

Ik denk dat er niets na de dood is.
nog een reden om het leven extra mooi te maken :).

#48 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 12:06

Ik zou het niet weten, bij mij is het heel erg tegenstrijdig. Op sommige momenten geloof ik dat er leven na de dood is, en op sommige momenten ook weer niet. Alsof je ziel overgaat naar een hogere sfeer, zoiets naar de hemel.
Of dat het per ziel verschilt, een ziel die echt op is en die gewoon voor altijd rust wilt, dat die naar die hogere sfeer gaat. En een ziel die een nieuwe start wilt maken, die terug wilt keren, dat die een nieuw leven krijgt na de dood.

#49 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 12:08

Ik weet het niet. Soms hoor je verhalen dat mensen nog contact of merken dat er nog iemand bij hun is. Dan denk ik ook weer ja die zullen ook niet allemaal verzinnen. Dan zouden er veel mensen liegen. Maar ja als je het graag wilt kun je natuurlijk achter alles wel wat zoeken denk ik dan weer.
Maarja m'n opa is ook overleden en zelf merk ik niks dat hij nog wel eens bij ons is of wat dan ook.
Ik vind het het wel fijn om te geloven dat hij nu ergens anders is. ipv dat er niks is. Maargoed of het echt zo is ik weet het niet.

#50 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 12:09

Nou, ik denk 't wel hoor.
Je bent pas dood als je niet meer word herrinert :rolleyes:

Ik heb wel een gevoel dat mijn opa boven op me neer kijkt. :)

Deze post is bewerkt door GWN.IKKEEE: 26 maart 2007 - 12:10

#51 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 12:23

Ik weet het niet, aan de ene kant denk ik van wel, en aan de andere kant ook weer van niet.
Ik zie het wel als ik dood ben- ooit :P

#52 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 12:50

Ik weet het niet. Misschien wel misschien niet. Het zou mooi zijn als de hemel bestaat =)
Dus daar blijf ik maar op hopen.

#53 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 13:05

Ik ben van mening dat er wel wat is. Ik weet niet precies wat, maar ik heb het idee dat er wat is. Net als dat ik geloof dat je ook vorige levens hebt gehad. En dat de angsten die je nu ervaart, waarschijnlijk met dat vorige leven te maken hebben gehad.

Er was laatst iemand bij een vriend van mij en die zei dat je zolang op de aarde bleef als dat je geleerd had wat je moest leren. Ook al ga je dood, dan ga je nog wel ergens anders heen om verder te leren. Net zolang totdat je uitgeleerd bent.
Hier kon ik me ook wel in vinden.

Ik geloof er ook in dat we met de overledenen zouden kunnen praten, dus waarom zouden ze dan weg zijn? Als ze echt weg waren, was dat ook niet mogelijk geweest.

#54 -

Marlou

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 13:07

Hmm, weet niet of er leven na de dood is..Zit er wel vaak aan te denken, en ben er ook wel benieuwd naar :lol:

#55 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 13:33

Bekijk Postlotjegaaf, op 26-03-2007: 13:03:50, zei:

Ik denk dat er niets na de dood is.
nog een reden om het leven extra mooi te maken :).

Dat vind ik een goeie =)
Ik denk ook dat er niets is. Ik kan me niet 'iets' voorstellen..
Nja, we komen er vanzelf wel achter. Als er dan iets is komt iedereen er, en niet de wel-gelovigen etc.

#56 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2007 - 13:36

Ja, ik geloof in leven na de dood. Ik geloof in de hemel en hel :)

#57 -

Beginner

• Members

Gepost 06 april 2007 - 17:54

ik weet niet.. ik geloof niet echt in de hel..
want iedereen doet wel iets goeds in zijn leven toch:)

#58 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2007 - 17:58

Ik denk dat als je dood bent dat er gewoon een eind is gekomen aan de oneindig grote reeks chemische reacties waar je leven uit bestaat. Ik denk dus dat er niks na de dood is.

#59 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 13 april 2007 - 13:18

Ik geloof in het eeuwige leven na de dood voor christenen in het paradijs en voor de niet-gelovigen het niet zo fijnere plekje :blush:

#60 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 april 2007 - 13:24

volgens mij is er niks na de dood.

ik hoop het wel, maar denk van niet.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals