Ga naar inhoud

Hoe word je creatief? [schrijven]

36 replies to this topic

#21 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2007 - 22:03

Super leuk Maresa die tips

Denk je ook dat iedereen die maar wilt wel een redelijk boek op de markt kan brengen (niet alleen leesboeken) Dat is toch best lastig..

Deze post is bewerkt door Leentjuhhh: 02 januari 2007 - 22:03

#22 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 januari 2007 - 16:22

Leuk dit topic!
Ik heb er echt wat aan!
Eigenlijk wil ik heel graag schrijven, maar eerst moeten er genoeg ideeën in m'n hoofd zitten. Ik denk dat het heel leuk is als je een sprookje herschrijft, en het in de modernetijd zet. Misschien ga ik dat maar eens doen ^_^ Gewoon omdat het leuk is.

#23 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 12 januari 2007 - 18:20

Bedankt Maresa!
Kan ik geberuiken :D

#24 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 januari 2007 - 18:20

om kleren te ontwerpen/

#25 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 januari 2007 - 18:27

Bekijk PostPaars, op 12-01-2007: 18:20:42, zei:

om kleren te ontwerpen/

whahahahahahahhahahahaha

#26 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 14 maart 2007 - 12:14

Bekijk PostLeentjuhhh, op 02-01-2007: 22:03:11, zei:

Super leuk Maresa die tips

Denk je ook dat iedereen die maar wilt wel een redelijk boek op de markt kan brengen (niet alleen leesboeken) Dat is toch best lastig..

Is het ook, maar je kunt het altijd proberen :) Veel oefenen is sowieso belangrijk. En je moet het geluk hebben dat je net hebt geschreven van de uitgever zoekt :)

Soms kun je ook informeren wat ze het liefst voor soort boek hebben.

#27 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2007 - 14:30

Handig.

Deze post is bewerkt door superStar16: 06 april 2007 - 14:32

#28 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 28 oktober 2007 - 13:22

Ik ben een verhaal begonnen.. Nou ja, het lukt dus gewoon niet meer en ik heb amper een alinea. Ik wil het een beetje gaan schrijven over wat er gebeurd is met mij qua jongens zeg maar, en omdat het al gebeurd is zou je zeggen dat het makkelijk moet zijn, maarja ik vind het dus gewoon écht moeilijk.

Deze post is bewerkt door *Eveline*: 28 oktober 2007 - 13:22

#29 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 18 juli 2008 - 18:14

wel handige tips
maar je word toch creatief of niet zo creatief geboren?

#30 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 18 juli 2008 - 18:29

Inderdaad, sommige mensen hebben gewoon meer talent voor bepaalde dingen dan anderen. Dat is met alles zo, dus ook met creatief zijn. Maar dat wil niet zeggen dat als je minder talent hebt je niet creatief kan zijn. Je zal alleen meer moeten oefenen dan anderen vooraleer je echt goed erin bent, terwijl iemand die het in zich heeft minder moeite zal moeten doen voor een evenwaardig resultaat.

#31 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 31 december 2008 - 13:29

Leuk! Ik moet voor school een boek lezen dat Creativiteit, hoe? Zo! heet.
Staan ook leuke testjes en oefeningen in.

#32 -

Beginner

• Members

Gepost 26 maart 2009 - 09:06

Leuke Topic!
Ook goede tips!
Mijn tip:"gewoon goed blijven oefenen rolleyes2.gif

Kus!

#33 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 maart 2009 - 09:17

Aaaaaah Maresa goeie tips!
Straks kan ik ook schrijfster worden innocent.gif

#34 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 26 maart 2009 - 09:18

QUOTE(Paars @ 12-01-2007: 18:20:42) Bekijk Post
om kleren te ontwerpen/

Na twee jaar dacht ik: ja, laat ik maar de titel aanpassen. innocent.gif
*is soms een beetje traag*

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! smile.gif

#35 -

Beginner

• Members

Gepost 28 december 2010 - 21:14

Bekijk Post*Eveline*, op 28 oktober 2007 - 13:22, zei:

Ik ben een verhaal begonnen.. Nou ja, het lukt dus gewoon niet meer en ik heb amper een alinea. Ik wil het een beetje gaan schrijven over wat er gebeurd is met mij qua jongens zeg maar, en omdat het al gebeurd is zou je zeggen dat het makkelijk moet zijn, maarja ik vind het dus gewoon écht moeilijk.

Hallo :) Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik hier terecht ben gekomen, maar nu ik er ben wil ik ook wel een berichtje achterlaten.
Ik heb ook een boek geschreven (op www.sarahheijne.nl kun je zien waar het over gaat etc.), en ik heb ook wat ervaringen van mezelf erin gezet. Maar ik heb wel gemerkt dat als je dat alleen maar doet, het ietwat saai wordt. Je kunt er dus ook stukjes bij verzinnen, bijv. hoe je het zelf had gewild, hoe het volgens jou had moeten lopen... Je kunt er dromen in verwerken, gedichten... Dan breid je het gelijk heel wat uit. Wat je ook kunt doen is een proloog en een epiloog schrijven. Ikzelf heb ik het proloog een stukje geschreven wat later in het boek terugkomt, en in het epiloog een afsluitend verhaaltje (dit hoeft natuurlijk niet als je een serie wilt maken).
Heel veel denken, dat is ook altijd een inspiratiebron geweest voor mezelf. En doordenken over dingen waar je niet zeker over bent. En daar weer over doordenken. Uiteindelijk kun je ergens terecht komen waar je helemaal niet mee begonnen was. Daar kun je dan ook weer over nadenken en ondertussen kun je dingen opschrijven waarvan je denkt dat die bruikbaar zijn.
En dan nog iets (ja, ik heb veel inspiratiebronnen :)): muziek. Dat werkt niet bij iedereen, maar als je een muziekje opzet van het thema waar je over wilt schrijven, wekt dat vaak ook inspiratie op. Waar je in dat geval wel op moet letten is om de tekst niet (letterlijk) over te nemen.

Ik hoop dat je (en misschien ook anderen (A)) er iets mee kunt, succes!

#36 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 29 december 2010 - 19:41

Wat grappig dat je via Yo! Boekscout bent gepubliceerd, ik kende die uitgeverij nog helemaal niet. Verkoopt je boek een beetje?

Leuke tips als aanvulling. :)

#37 -

Beginner

• Members

Gepost 17 april 2012 - 16:04

Bedankt! Dit zijn echt leuke tips!

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals