Ga naar inhoud

Het Algemene Mobieltjes topic

mobiel gsm telefoon

1147 replies to this topic

#861 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 19:43

Ik heb ook de s2 vodafone.. Eerst was ik er niet tevreden mee, echt een kut ding. Maar na veel ergenissen naar de winkel gebracht en bleek een heel deel van het binnenwerk kapot te zijn. Netjes onder garantie gerepareerd!

Nu erg tevreden mwt ipv een 4uur durende batt. Een soms wel 1,5dag durende bat. Beide op rustige dagen. Hij is snel, vewl apps en prima internet bij mij.. En je kan als je wil 3g uit zetten.

#862 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 20:04

Wat is 3G precies en waarom zou je het uitzetten? (Leek, I know)

Maar 1.5 dag batterij is wel netjes geloof ik.

#863 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 20:08

3G is extra snel internet.. Vraag me niet waarom haha. Maar als je dag uitzet gaat je batterij minder snel leg! Maar is je Internet slomer

#864 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 20:10

Oh oke, weer wat geleerd.. is wel handig als je tijd zat hebt natuurlijk. Maar verder? Haha.

#865 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 21:35

Huh ik snap je ff niet :P wat is handig als je veel tijd hebt?

#866 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 21:50

Nou als je alleen whatsapp gebruikt heb je geen 3G nodig, dat gaat toch wel snel. Maar echt browsen op sites is kut zonder 3G! Op mn bb stond 3G bijna altijd uit eigenlijk en dat scheelde echt een halve dag.

#867 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 22:02

Ik bedoel dat uitzetten van dat 3G is handig als je toch veel tijd hebt, dus als het internetten niet per sé sneller hoeft te gaan. Kun je me nog volgen?? :P

#868 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 22:04

Ik dacht juist dat 3G gewoon het internet van je telefoon was? Dus als ik 3G uitzet en ik ben ergens waar geen wifi is kan ik dan nog gewoon internetten?

#869 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 22:07

Ja kan wel maar tergend sloom

#870 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 22:21

Ik kan niet internetten als ik 3G uit heb staan (heb een iPhone)

#871 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 22:23

Oh wat raar? Ik wel heb ook iPhone..

#872 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 22:26

Huh ik ook hoor haha

#873 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 23:15

Huh tis echt zo hoor :P. Echt heel vreemd dan haha

#874 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 23:37

Hoe zet je 3G uit dan?

#875 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2011 - 23:42

Instellingen > algemeen > netwerk > schakel 3g in (of uit dus ;))

#876 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 november 2011 - 00:02

Tenzij je dus de iphone 4s hebt, dan heb je pech :(

#877 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 17 november 2011 - 00:04

Ach ik heb dat nog nooit uitgezet, zoveel maakt het toch niet uit. Je moet dat ding toch wel dagelijks opladen, 3GS of niet.

Volgens mij heeft die update goed geholpen! Heb m vanavond geupdate en volgens mij houdt ie t langer uit.

#878 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 november 2011 - 00:06

hahahaha Eliza ben je nou al naar de winkel geweest?

Loet: helpt het echt? ik heb echt niks gemerkt ervan hoor :P vraag me ook wel een beetje af hoe ze dat kunnen verhelpen met een software-update (of sowieso hoezo het verslechterd is sinds de iOS5 update maar oke).

#879 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 november 2011 - 00:14

nee haha ik heb t te druk :(
kijk hoe leuk!
http://www.t-mobile.nl/casecreator

#880 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 november 2011 - 00:23

3G = UMTS. Als je belt of smst met je telefoon, dan gaat dat over het GPRS-netwerk. Dat is een tragere verbinding dan UMTS, dus bijvoorbeeld whatsapp zal wel werken op GPRS omdat die berichtjes qua data bijna niks zijn, maar internetten gaat erg traag. Met UMTS heb je een snellere verbinding, maar het kost wel meer energie, want je telefoon krijgt veel sneller de signalen binnen die moeten worden omgezet in tekst en plaatjes en zo. Vandaar dus dat je telefoon sneller leeg gaat als 3G aanstaat. En dan is er ook nog HSDPA, dat is nog sneller dan UMTS en daar word je dus wel vrolijk van als je lekker wil internetten. Maar goed, als je 3G uitzet op je telefoon (dan vertel je je telefoon eigenlijk dat hij het 3G-netwerk moet negeren en alleen naar GPRS-netwerken mag kijken) dan zet je ook HSDPA uit, dus komt op hetzelfde neer :)

Okee dat was weer nerd genoeg voor vandaag :P

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals