Ga naar inhoud

Profielwerkstuk

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
109 replies to this topic

#41 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 september 2007 - 22:11

Bekijk PostCecile., op 04-09-2007: 18:42:04, zei:

Wat ook heel erg leuk is om te onderzoeken is het beeld wat mensen vroeger en nu van mode hebben.
Hoe men vroeger tegen mode enzo aankeek!

Waha, dat wil ik gaan doen.
nouja, en het dan combineren met politiek in die tijd en kijken of er ergens een link of een invloed te vinden is.
Maar nog even aan mn geschiedenisleraar vragen waar dat precies hoort: ckv2 of geschiedenis. en of het niet te moeilijk/vergezocht is. :boef:

#42 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 september 2007 - 22:28

mijn profielwerkstuk ging over de invloed van tv op taal en gedrag.
wel boeiend was dat.

we hebben dr niet zo denderend veel tijd aan besteed, maar wel goed profielwerkstuk ingeleverd.
ik vind dat scholen doen alsof t heel wat is, maar in feite valt het wel mee :P

gewoon een groot werkstuk. we hebben m ook 4 weken te laat ingeleverd enzo, maar twas wel leuk opzich

#43 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 10:35

Ja, joh, iedereen is er vet gestressed over. Bij ons nog niet hoor, maar gewoon bij de laatste klas. Ik vind het nogal overdreven, het telt niet zo gigantisch veel mee toch? :rolleyes:

#44 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 10:38

Myn profielwerkstuk ging over King Arthur, zou je bij geschiedenis kunnen rekenen omdat het al lang geleden is enzo en omdat het een legende is geworden. Maar ik heb het bij het vak Engels gedaan :)

#45 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 11:26

Ik heb mijn profielwerkstuk gedaan voor geschiedenis, over Atlantis.
Boeiend onderwerp, maar wel veel uitzoekwerk, het is niet het makkelijkste ofzo :P

#46 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 11:41

Wij doen het over psychologische experimenten.
Dus dat met the Wave en zo, best interessant.
Voor geschiedenis en Engels :)

#47 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 13:55

ik wil hem gaan doen over de holocaust..

#48 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 14:29

Mijn officiele profielwerkstuk ging over Malaria.
Eerst wilden we een homeopathisch middel testen, maar dat werkte niet en uiteindelijk hebben we toen maar proefjes bijgewoond die andere middelen en methoden testten enzo.
We hadden er een goed voor en het was wel gezellig, maar niet echt geweldig om te doen.

Maar mijn onderzoek voor Pre-University College (aansluitingsmodule) was wel leuk. Dat ging over Grieks en we hebben een stukje woordenboek gemaakt en erg goed gedaan kennelijk (we hadden een uitstekend er voor - dat kon bij die beoordeling ook).

Ik had dat wel als PWS laten tellen als ik had gekund (dat mocht namelijk wel) maar ik heb geen grieks in mijn profiel dus dat maakte dat iets ingewikkelder ;-)

Maar neem een onderwerp dat je echt interesseert. Want malaria was niet mijn ding eigenlijk. En dat is wel jammer als je er lang (!) aan moet zitten.

#49 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 15:05

Pff we hebben al wel een onderwerp maar we willen graag met zijn 3-en, maar de leraar waar we dat aan moesten vragen was er vandaag niet. Dus nu maar hopen dat ie ja zegt morgen :unsure:

#50 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 15:07

Ooohw! ik moet over een week bepaalt hebben met wie ik wil gaan doen, maar ik heb niemand :(

Ik zou het eigenlijk met een meisje doen, maar die wilde graag iets doen waarbij ze alles in het engels moest schrijven, en toen bedacht ze opeens 1 week geleden dat ze het dan toch liever met iemand anders wil gaan doen, die beter is in engels :S

Echt kut, want nu kan ik niemand vinden :S

#51 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 15:09

Haha, eigenlijk stelt het weinig voor!
2 jaar geleden heb ik dat met een vriendin moeten doen! ;) We deden het over suikerziekte, omdat zij daar veel over wist enzo.. Mij maakte het allemaal weinig uit.
Uiteindelijk hebben we de dag voordat we de presentatie hadden, echt bijna alles nog in elkaar moeten zetten -_- En het werkstuk zelf leverden we ook veel te laat in :P Oh, best wel erg eigenlijk :rolleyes:

#52 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 15:39

Mijn profielwerkstuk was nogal veel werk, maarwel heel erg leuk om te doen.
Samen met 2 vriendinnen hebben we de ontwikekling van de kunst in de 20ste eeuw uitgebeeld in beelden/schilderijen en doormiddel van een gewoon 'werkstuk'.

Uit de belangrijkste periodes (ondergveer 8) hadden we een bekend beeld en een bekend schilderij nagemaakt, en in het werkstuk hebben we steeds een stukje evrteld voer t schilderij/beeld en de kunstenaar. En apart nog een uitleg over de periode.

Zoals ik zei, veel werk; maar erg leuk om te doen!

[edit @Mii*] Alleen klinkt heel erg, maar t is meestal wel makkelijker. Je kunt dan zelf bepalen wat en hoeveel je doet en wanneer je het doet.. Je hoeft niet steeds rekening met anderen te houden. Dus als je echt niemand meer vind is t niet héél erg.

[edit2@TS] Oh sorry, Geschiedenis, geen kunstegschiedenis.. Dan heb je niks aan mijn verhaal.. :P

Deze post is bewerkt door Yke.: 06 september 2007 - 15:46

#53 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 15:44

Vandaag info gehad. Ze zijn echt wel streng bij ons op school, dus binnen 1 dag maken zit er ook echt niet in. Wij konden voor ckv2 uit 50 onderwerpen kiezen en ik doe het nu over de schilders van Montmartre, dus dat vind ik wel interessant!

#54 -

Beginner

• Members

Gepost 06 september 2007 - 16:10

Wow, veel reacties zeg. Staan zeker een aantal goede onderwerpen tussen! :)

#55 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 16:51

Ik heb er drama bij, dus ik ga het Griekse verhaal over Medea op de planken zetten.. maar iets over de Griekse/Romeinse beschaving is ook heel interessant!

#56 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 september 2007 - 21:02

Bekijk PostMii*, op 06-09-2007: 15:07:55, zei:

Ooohw! ik moet over een week bepaalt hebben met wie ik wil gaan doen, maar ik heb niemand :(

Ik zou het eigenlijk met een meisje doen, maar die wilde graag iets doen waarbij ze alles in het engels moest schrijven, en toen bedacht ze opeens 1 week geleden dat ze het dan toch liever met iemand anders wil gaan doen, die beter is in engels :S

Echt kut, want nu kan ik niemand vinden :S

Mag je het niet alleen doen dan?
Ik heb er bewust voor gekozen om het alleen te maken. Dan wist ik zeker dat alles precies zo stond als ik het wilde en dat het allemaal klopte :)

#57 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 september 2007 - 07:26

Nee, dat mag niet bij ons geloof ik :S,
Maar ik ga maandag wel naar mijn coördinator om het toch maar even na te vragen ;)

#58 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 09 september 2007 - 12:54

Ik heb 'm over horrorfilms gedaan en zelf een film gemaakt (we gingen onderzoeken of vrolijke muziek een horrorfilm minder eng maakte) ^_^ We hebben echt heel veel lol gehad bij het maken ervan, en we hebben een GOED gekregen :D

#59 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 september 2007 - 21:33

Bekijk PostAratandúnêiel, op 06-09-2007: 22:02:44, zei:

Mag je het niet alleen doen dan?
Ik heb er bewust voor gekozen om het alleen te maken. Dan wist ik zeker dat alles precies zo stond als ik het wilde en dat het allemaal klopte :)

Ik doe het ook graag alleen, al vonden sommigen dat raar op mijn vorige opleiding.
Terwijl er altijd veel ruzie was tijdens het maken van opdrachten!
Of het moet echt gezellig zijn en je moet gelijkwaardige taken kunnen verdelen.
Ik zou heel ontevreden zijn als ik niet het gevoel heb dat ik er mijn eigen invulling aan heb kunnen geven.
Zelfs met presentaties voel ik soms onzekerder als ik naast een ander sta.

#60 -

xoxo

• Members

Gepost 09 september 2007 - 22:26

Ik heb met 2 vriendinnen een werkstuk over de mode van de 20ste eeuw gemaakt. Verder hebben we kleding geleend in een winkel en daarbij een fotoshoot bij een fotograaf gedaan en een modeshow op school. We hebben verteld wat retromode inhield en welke kleding die vroeger in de mode was en nu weer in de mode is (een beetje aangepast natuurlijk).

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals