Ga naar inhoud

Boeken die indruk op je hebben gemaakt

155 replies to this topic

#1 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 08 oktober 2007 - 09:43

Van welk boek dacht je: 'wauw' toen je het uit had? Welk verhaal vergeet je nooit meer? Oftewel: welk boek of welke boeken hebben echt indruk op je gemaakt?

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 09:47

komt een vrouw bij de dokter, de weduwnaar.
de tweede dochter.

#3 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 08 oktober 2007 - 09:48

De tweede dochter ken ik niet, wat is dat voor verhaal?

Ik vond Torenhoog en Mijlenbreed en Ogen van tijgers van Tonke Dragt prachtig.

En De gebroeders Leeuwenhart. :wub:

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 09:49

idd.. komt een vrouw bij de dokter..

en blauw is bitter ook wel..

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 10:00

even gekopieerd:
Al voor haar dertiende heeft Anna talloze operaties ondergaan opdat de leukemie waaraan haar oudere zuster, Kate, al jaren lijdt, kan worden bestreden.

Anna is geboren omdat haar beenmerg gebruikt kan worden voor Kate – een rol die ze nooit in twijfel heeft getrokken… tot nu toe.

Zoals de meeste tieners begint Anna zich af te vragen wie ze werkelijk is. Dan neemt Anna een onvoorstelbare beslissing, die fatale gevolgen kan hebben voor de zus van wie ze houdt…

de schrijver is Jodi Picoult

#6 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 08 oktober 2007 - 10:03

Oh, die ken ik wel! Volgens mij heb ik die zelfs gelezen! Maar ik ga hem nog maar een keer lenen, want het is sowieso de moeite waard om een extra keer te lezen...

#7 -

--

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 10:10

Ik was twaalf en ik fietste naar school.
Echt 'm mooi boek!

#8 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 10:14

Dat is toch over dat meisje van Dutroux!?

Deze post is bewerkt door Mariska': 08 oktober 2007 - 10:14

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Ojaa nog zo'n boek: achtste groepers huilen niet.. echt lang geleden dat ik die gelezen heb, maar kheb echt keihard liggen janken om dat boek..

#10 -

Zware gebruiker

• Members

De eerste wet van de magie, van Terry Goodkind.

Mijn oom zei altijd: 'Als je fantasy wilt lezen, moet je die lezen. Als je er eenmaal in begint, houd je niet meer op.'
Het boek heeft bijna achthonder pagina's en ik dacht: 'het zal allemaal wel'. Tot ik erin begon. Maar mijn oom had meer dan gelijk en ik zal dat boek dan ook absoluut niet meer vergeten.

#11 -

--

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 10:34

Bekijk PostMariska, op 08-10-2007: 11:14:06, zei:

Dat is toch over dat meisje van Dutroux!?

Ja klopt, echt een heel mooi boek. Ze beschrijft het allemaal zo 'mooi' goed.

:)

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 10:41

Morgen mag ik uit de kast.
een heel oud boek maar zo zielig en aangrijpend ik heb serieus zitten huilen toen ik het las.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 10:49

Bekijk Postriann., op 08-10-2007: 11:10:42, zei:

Ik was twaalf en ik fietste naar school.
Echt 'm mooi boek!

same.
heeft echt indruk gemaakt.

#14 -

Beginner

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 10:53

De kellner en de levenden van Vestdijk (filosofisch/theologisch vrij ingewikkeld, maar heel surrealistisch en tegelijkertijd echt, ben ik echt nog tijden in mn hoofd mee bezig geweest)
The handmaids tale van Margareth Atwood (mooie geschiedschrijving, heel echte personages en zo'n klein maar hartverscheurend drama)
En Hasse Simonsdochter van Thea Beckman vroeger (als ie van de toren springt, tranen tranen tranen)

edit: wat heeft iedereen toch met de vliegeraar en komt een vrouw bij de dokter? De vliegeraar was wel mooi maar niet onwijs speciaal en komt een vrouw bij de dokter vond ik echt een gedrocht van een boek. Serieus, die vent is zo'n arrogante zak met zn terloopse opmerkingen over het hippe leventje en de emotionele scenes zijn te cliche voor woorden, dr zit zo weinig diepte in dat boek.

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 10:53

Bekijk PostMariielle*, op 08-10-2007: 11:41:59, zei:

Morgen mag ik uit de kast.
een heel oud boek maar zo zielig en aangrijpend ik heb serieus zitten huilen toen ik het las.

Ja ik vind het een mooi verhaal, maar zo raar geschreven... dat vond ik dan weer minder.
Zoals velen hier kies ik 'Komt een vrouw bij de dokter'. Die vind ik echt zo mooi :).

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 11:09

Nou, offcourse Komt een vrouw bij de dokter.
Maar ook Afscheidsbrief.
En de complete kronieken van Narnia, geweldig boek!

#17 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 11:14

Heren van de thee van Hella Haasse....
En het Lelietheater van Lulu Wang.

Ze zijn allebei best standaard, maar ik weet niet... ik denk dat ik na allebei die boeken een beetje een deuk in mijn eeuwige happy-ending-verwachting had. Niet zozeer omdat ik echt geloof dat alles altijd goedkomt, maar omdat ik me pas op dat moment weer besefte dat je zulke grote fouten kunt maken of zo verpest kunt zijn dat het nooit meer goed kan komen. Dat je terug kunt kijken en begrijpen dat je het echt verkeerd hebt gedaan... en dat het dan alsnog niet goedkomt...

Ik heb ze allebei jaaaren geleden gelezen (jaar of 5, 6), maar ze zijn wel blijven hangen!

Edit: @Maresa: Ja! Gebroeders Leeuwenhart is mooi, he? :D
Die twee van Tonke Dragt moet ik nog steeds lezen... Ik heb haar andere boeken wel gelezen, maar juist die twee niet.
Wel doen dus?

Deze post is bewerkt door (^^): 08 oktober 2007 - 11:18

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 11:27

"Een zee van tijd".

#19 -

fysiomoderator

• Moderators

Gepost 08 oktober 2007 - 11:29

Er komt een vrouw bij de dokter
Het bittere onkruid
De davinci/berinini/juvenalis/delta dilemma -reeks ook!

#20 -

--

• Members

Gepost 08 oktober 2007 - 11:30

Eigelijklijk lees ik meer 'kinderboeken' die vind ik veel makkelijker weg lezen.
Ik ben wel eens begonnen aan 'er komt een vrouw bij de dokter' maar die lees ik niet makkelijk weg.
Dat is echt al een hele lange tijd geleden, dus ik zou nog eens een keer gaan proberen! :)

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals