Ga naar inhoud

Boeken die indruk op je hebben gemaakt

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
155 replies to this topic

#141 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 februari 2009 - 20:07

72 dagen in de Andes.
Over dat rugbyteam dat neergestort is met het vliegtuig in de Andes en dat ze op een gegeven moment de doden op gaan eten om te overleven.

#142 -

Beginner

• Members

Gepost 19 februari 2009 - 20:24

De Celestijnse Belofte.

Weet de schrijver niet meer, volgens mij iets van James Duffy ofzo..
Maar het is écht een prachtig boek !! xx

#143 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 februari 2009 - 18:04

Op de middelbare school heb ik "Torens van februari" gelezen van Tonke Dragt. Dat was best een vaag boek. Maar ik heb het twee keer gelezen toen en heeft blijkbaar best indruk op me gemaakt in die tijd.

Van bol.com geplukt:
Beschrijving
Hoe kom ik hier? Wat doe ik hier? Ik weet niet wie ik ben...Ik vroeg: 'Welke dag is het vandaag?''Dertig februari,' zei de oude man.Plotseling zag ik de zee...Zee, strand, schelpen, voetsporen in het zand... Hoe kom ik hier? Wat doe ik hier? Ik weet niet wie ik ben...Dit zijn regels uit een dagboek. De schrijver ervan is zijn geheugen kwijtgeraakt, al roepen enkele dingen vage herinneringen op: Ik zag de torens, grote blokken... bijna lichtend tegen de sombere lucht. Ik ken die torens, ik ken ze. Maar alleen een woord kwam in me op en dat woord hoorde bij de torens: februari.De jongen die dit dagboek bijhoudt, gaat op zoek naar zijn vergeten verleden. Een ontdekkingsreis in een vreemde wereld waar alles nieuw is. Of lijkt dat maar zo? Wie kan hij vertrouwen? En zal hij vinden wat hij zoekt?

Recensie(s)
NBD|Biblion recensie:

Een buitengewoon mysterieus boek, voor een groot gedeelte spelend in een wereld die niet de onze is. Dit laatste bestempelt het boek tot een science-fictionachtige roman, maar toch ook weer niet helemaal. Het verhaal is een symbolische voorstelling van het zoeken naar de eigen identiteit. Beide werelden - de onze en de andere (utopische (geen flats, auto's of plastic-zakjes)) - vormen een aspect van Toms/Tims identiteit. Het zoeken naar je eigen ik is een belangrijk puberteitsprobleem. Inhoud, stijl en structuur zijn fragmentarisch. Bevat enkele zwart-witte functionele tekeningen. Voorzover er sprake is van spanning ligt die op het psychologische vlak. Daardoor lijkt het boek vooral geschikt voor jongeren vanaf ca. 14 jaar.

Deze post is bewerkt door plientje: 21 februari 2009 - 18:04

#144 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 21 februari 2009 - 21:58

bij mij is het toch al zeker 4 jaar het zelfde boek
namelijk: Nadhira de heks van het Rifgebergte

ik denk ook vooral omdat ik me vaak in haar plaats kan zetten en het gewoon weg zo goed is geschreven.

ooh wat hou ik toch van dat boek

#145 -

Swinging moderator

• Moderators

Gepost 21 februari 2009 - 22:18

Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini. Heb het halve boek huilend gelezen tongue.gif vond het echt absoluut prachtig.

Oh en ik weet nog dat ik erg onder de indruk was van Paula van Isabel Allende, maar ik kan me nu eigenlijk alleen nog het einde herinneren.

#146 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2009 - 01:52

jaa duizend schitterende zonnen vond ik ook errrg mooi

maar al dat soort boeken, dat vind ik erg mooie boeken, mar niet boeken die echt zo'n indruk op je maken dat je er over nablijft denken.

dat het iets in je wezen verandert.
dat deed bij mij ontdekking van de hemel echt, daar ging ik zoo over nadenken enzo.

duizend schitterende zonnen is toch nog steeds een lekker leesboek zegmaar

#147 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2009 - 02:33

Toen ik een jaar of 12, 13 was: Achtste groepers huilen niet, van ik geloof J. Vriens.
Over een groep 8 die een klasgenootje hadden die kanker kreeg. Toen vond ik het boek echt aangrijpend, omdat het heel duidelijk was beschreven, en je goed mee kon leven op die manier.

Daarna niet echt meer.

#148 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2009 - 08:56

Ik heb het boek zelf nog niet gelezen maar ik las gisteren over Schaduw van Karin Alvtegen. Het schijnt dat je door dit boek de kleine dingen in het leven meer gaat waarderen.

#149 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 maart 2009 - 21:09

achtegroepers huilen niet heeft echt indruk gemaakt.

en 'komt een vrouw bji de dokter' van kluun

#150 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 maart 2009 - 21:19

Op mij heeft Schuld en Boete van Fjodor Dostojevski echt een grote indruk gemaakt. Denk er nog steeds best vaak aan. Echt een heel goed boek. Zeer terecht dat het is opgenomen in de wereldliteratuur.

#151 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 06 maart 2009 - 21:22

Alle 2 de boeken van Kluun.

Komt een vrouw bij de dokter en de weduwenaar

#152 -

Swinging moderator

• Moderators

Gepost 06 maart 2009 - 21:33

QUOTE(lotjegaaf @ 22-02-2009: 01:52:42) Bekijk Post
jaa duizend schitterende zonnen vond ik ook errrg mooi

maar al dat soort boeken, dat vind ik erg mooie boeken, mar niet boeken die echt zo'n indruk op je maken dat je er over nablijft denken.

dat het iets in je wezen verandert.
dat deed bij mij ontdekking van de hemel echt, daar ging ik zoo over nadenken enzo.

duizend schitterende zonnen is toch nog steeds een lekker leesboek zegmaar

hmm, ben ik gedeeltelijk met je eens. Ik zie het verschil tussen de twee boeken, maar duizend schitterende zonnen zette me ook wel aan het denken over de situatie daar en in hoeverre ons ingrijpen wel of niet gerechtvaardigd is. Dat is wel anders dan hoe je over de ontdekking van de hemel na gaat denken, maar toch. Het zijn beide op hun eigen manier wel belangrijke thema's.

#153 -

Beginner

• Members

Gepost 10 maart 2009 - 14:42

Het eerste boek dat in me op komt is; Anke de Vries - Blauwe plekken (weet de naam niet helemaal zeker.)
Dit boek heb ik eens gelezen toen ik een jaar of 12 was.
Gaat over een moeder die haar, dochter/kinderen mishandelt.

Weet alleen niet of ik het boek nu nog net zo mooi vind.

#154 -

Beginner

• Members

Gepost 23 juni 2011 - 20:54

komt een vrouw bij de dokter (waar nu trouwens ook al een film van is)
en bevrijdende liefde van Christine Rivers :wub:

#155 -

..

• Members

Gepost 23 juni 2011 - 20:56

heb jij een boekenobsessiee? of schop je per toeval alle boekentopics omhoog :P

#156 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 23 juni 2011 - 21:01

Ik wilde net zeggen: Hoezo schop je alle boekentopcis omhoog? 1 is ook wel genoeg toch? ;)

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals