Binnen de wij willen weten boekjes heb je ook nog de series 'www-junior' (voor groep zes), www-beroepen', 'www-gezondheid', 'www-sport, spel & dans' en 'www-terra'. Van de normale www boekjes zijn al meer dan dertig titels beschikbaar.
December 2006 ben ik bij uitgeverij Ellessy op bezoek geweest over het schrijven van een roman (deze is af en zal eind 2008 of begin 2009 verschijnen). We hadden het al snel over de wij willen weten boekjes en mij werd gevraagd of ik daar ook interesse in had. Zeker wel! Het leek me een hele uitdaging om voor deze doelgroep te schrijven.
Een paar maanden lang hebben we het er niet meer over gehad, maar toen kreeg ik een lijst met onderwerpen van mijn redacteur, waar ik wat uit mocht kiezen.
Ik koos: 'Werken in de dierentuin' en 'Werken in de horeca'. Ik heb ze redelijk snel geschreven en mijn uitgever was érg tevreden. Voor werken in de dierentuin ben ik zelfs achter de schermen geweest bij Burgers Bush en hem daar foto's mogen maken, die ook in het boekje komen.
Deze eerste twee titels gaan binnenkort verschijnen:
http://www.suzannepe...willenweten.jpg
De datum op de scan klopt niet meer, omdat de uitgeverij wat achterloopt, maar ze gaan er wel héél snel aankomen. Reuze spannend dus, want dit worden mijn eerste boeken bij een échte uitgeverij.
3-12-2008:
WWW Werken in de dierentuin verschenen:

7-3-2009
Mijn roman ligt momenteel bij de drukker. Dat betekent dat het niet al te lang meer zal duren tot hij uit komt

Flaptekst:
Karen heeft een leuke baan, lieve vrienden en een familie die haar dolgraag aan een man helpt. Als ze dan eindelijk iemand op haar werk ontmoet, durft ze er niemand iets over te vertellen. Haar vriend is namelijk niet bepaald Mister Perfect, maar iemand met overgewicht.
Als Karen gekoppeld wordt aan een andere man, beginnen de leugens zich toch teveel op te stapelen en moet ze een keuze maken.
Fragment:
----
Van: Karen Rozeveld
Aan: Chris Santing
Onderwerp: Uit eten?
Hoi Chris,
Nee, geen mail met computerproblemen. Dat soort mailtjes krijg je al genoeg hier.
Ik mail je om je iets te vragen. Je zag er vrijdag erg goed uit.
Daarom wil ik je graag iets beter leren kennen. Wat dacht je ervan om samen uit eten te gaan? Wanneer komt jou het beste uit?
Karen
-----
“Wat ben je aan het doen?†Paul stond opeens achter haar.
Geschrokken klikte Karen de mail weg. “Ik stuurde een e-mail naar een klant,†verzon ze snel.
“Ik vind het fijn dat je zo hard werkt, maar het is allang pauze.â€
“Ik kom er zo aan. Ik maak heel even af waar ik mee bezig was.â€
“Prima.â€
Toen hij weggelopen was, keek Karen naar haar mailprogramma. Gelukkig
had Paul niets gemerkt. Ze moest de mail naar Tamara nog verzenden.
Dat kon ze beter doen voordat ze pauze nam, dan had Tamara iets te lezen als ze terugkwam. Ze drukte op de verzendknop en zag tot haar grote verbazing dat er niet één, maar twee mails werden verzonden.
Karens hart begon meteen sneller te slaan. Ze had toch niets naar Chris gestuurd? Haar hoofd werd rood en ze was maar wat blij dat haar collega’s er niet meer zaten. Ze zouden meteen gezien hebben dat er iets met haar aan de hand was. Zo snel ze kon, ging ze met haar muis naar de map waar de verzonden e-mails stonden.
Jawel, er stond een mail naar Chris. Ze hapte naar adem. Dit kon niet waar zijn
girlsonly.nl