Ga naar inhoud

Boeken Suzanne

236 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 december 2007 - 22:05

Wij willen weten is een serie boeken speciaal gemaakt voor leerlingen in groep 8 van de basisschool en scholieren in de brugklassen van het voortgezet onderwijs. De boeken gaan vaak over onderwerpen waar kinderen vaak naar vragen in bibliotheken, maar waar eigenlijk vrij weinig over te vinden is. De boeken zijn ook zo geschreven dat ze te begrijpen zijn voor de doelgroep.
Binnen de wij willen weten boekjes heb je ook nog de series 'www-junior' (voor groep zes), www-beroepen', 'www-gezondheid', 'www-sport, spel & dans' en 'www-terra'. Van de normale www boekjes zijn al meer dan dertig titels beschikbaar.

December 2006 ben ik bij uitgeverij Ellessy op bezoek geweest over het schrijven van een roman (deze is af en zal eind 2008 of begin 2009 verschijnen). We hadden het al snel over de wij willen weten boekjes en mij werd gevraagd of ik daar ook interesse in had. Zeker wel! Het leek me een hele uitdaging om voor deze doelgroep te schrijven.

Een paar maanden lang hebben we het er niet meer over gehad, maar toen kreeg ik een lijst met onderwerpen van mijn redacteur, waar ik wat uit mocht kiezen.
Ik koos: 'Werken in de dierentuin' en 'Werken in de horeca'. Ik heb ze redelijk snel geschreven en mijn uitgever was érg tevreden. Voor werken in de dierentuin ben ik zelfs achter de schermen geweest bij Burgers Bush en hem daar foto's mogen maken, die ook in het boekje komen.

Deze eerste twee titels gaan binnenkort verschijnen:
http://www.suzannepe...willenweten.jpg

De datum op de scan klopt niet meer, omdat de uitgeverij wat achterloopt, maar ze gaan er wel héél snel aankomen. Reuze spannend dus, want dit worden mijn eerste boeken bij een échte uitgeverij.

3-12-2008:

WWW Werken in de dierentuin verschenen:

Geposte afbeelding

7-3-2009

Mijn roman ligt momenteel bij de drukker. Dat betekent dat het niet al te lang meer zal duren tot hij uit komt :) Onwijs spannend dus!

Geposte afbeelding

Flaptekst:
Karen heeft een leuke baan, lieve vrienden en een familie die haar dolgraag aan een man helpt. Als ze dan eindelijk iemand op haar werk ontmoet, durft ze er niemand iets over te vertellen. Haar vriend is namelijk niet bepaald Mister Perfect, maar iemand met overgewicht.
Als Karen gekoppeld wordt aan een andere man, beginnen de leugens zich toch teveel op te stapelen en moet ze een keuze maken.

Fragment:

Uiteindelijk opende ze het mailprogramma en begon een e-mail te schrijven. Ze zou het bericht natuurlijk niet versturen, maar ze wilde eens kijken wat ze aan Chris zou mailen als ze het wel zou doen.

----
Van: Karen Rozeveld
Aan: Chris Santing
Onderwerp: Uit eten?
Hoi Chris,
Nee, geen mail met computerproblemen. Dat soort mailtjes krijg je al genoeg hier.
Ik mail je om je iets te vragen. Je zag er vrijdag erg goed uit.
Daarom wil ik je graag iets beter leren kennen. Wat dacht je ervan om samen uit eten te gaan? Wanneer komt jou het beste uit?
Karen
-----

“Wat ben je aan het doen?” Paul stond opeens achter haar.
Geschrokken klikte Karen de mail weg. “Ik stuurde een e-mail naar een klant,” verzon ze snel.
“Ik vind het fijn dat je zo hard werkt, maar het is allang pauze.”
“Ik kom er zo aan. Ik maak heel even af waar ik mee bezig was.”
“Prima.”
Toen hij weggelopen was, keek Karen naar haar mailprogramma. Gelukkig
had Paul niets gemerkt. Ze moest de mail naar Tamara nog verzenden.
Dat kon ze beter doen voordat ze pauze nam, dan had Tamara iets te lezen als ze terugkwam. Ze drukte op de verzendknop en zag tot haar grote verbazing dat er niet één, maar twee mails werden verzonden.
Karens hart begon meteen sneller te slaan. Ze had toch niets naar Chris gestuurd? Haar hoofd werd rood en ze was maar wat blij dat haar collega’s er niet meer zaten. Ze zouden meteen gezien hebben dat er iets met haar aan de hand was. Zo snel ze kon, ging ze met haar muis naar de map waar de verzonden e-mails stonden.
Jawel, er stond een mail naar Chris. Ze hapte naar adem. Dit kon niet waar zijn

#2 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 15 december 2007 - 22:09

Super! ^_^ Ik heb het boekje thuis ook, ik ben echt benieuwd hoe ze er straks 'in het echt' uit zien.

Als het goed is, heb je nu wel rechten. (Althans, Pieter zou het aanpassen, zodat iedereen in het forum kan posten.)

#3 -

sprookjesprinses

• Members

Gepost 15 december 2007 - 22:10

Hé, die scans had ik nog niet gezien :D Zien er mooi uit!
Gefeliciteerd in ieder geval, vind het echt cool, maar dat weet je ;)

edit: Maresa, verplaatste jij het topic ofzo? Ik wilde iets posten, maar kreeg een foutmelding :P

Deze post is bewerkt door Spook.: 15 december 2007 - 22:11

#4 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 15 december 2007 - 22:12

Oh, dat kan net samen zijn gevallen ja. ;)

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 december 2007 - 22:12

Bekijk PostMaresa, op 15-12-2007: 22:09:16, zei:

Als het goed is, heb je nu wel rechten. (Althans, Pieter zou het aanpassen, zodat iedereen in het forum kan posten.)

Ja, dat had hij mij ook gezegd (had erover gemaild), maar ik kon geen topic openen daar.
Maar heb je die nieuwe fondslijst ook al dan? Of bedoel je die eerste? Want dat wist ik :P

#6 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 15 december 2007 - 22:15

Die eerste nog. :)

#7 -

Held

• Members

Gepost 15 december 2007 - 22:15

Woaah, tof! Ik kan me voorstellen dat je trots bent, echt supergaaf :D

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 december 2007 - 22:24

Supergaaf Suus :) Gefeliciteerd :)

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 december 2007 - 23:32

Waah, super Suzanne!! Volkomen terecht dat je trots bent!!

Ziet er echt goed uit! Waar ga je die andere 4 boekjes over schrijven?

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 december 2007 - 23:50

Cool joh!

Al vind ik t belachelijk dat er een boekje over gothic komt, maar hé werk is werk.

#11 -

--

• Members

Gepost 15 december 2007 - 23:54

Suzanne super leuk! Mag je inderdaad echt wel trots op zijn! :)
Succes nog met de rest enzo. Maar volgens mij gaat dat helemaal goedkomen toch? :)

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2007 - 10:45

Bekijk PostHermelien186, op 15-12-2007: 23:50:33, zei:

Cool joh!

Al vind ik t belachelijk dat er een boekje over gothic komt, maar hé werk is werk.

Huh? Hoezo is dat belachelijk?

#13 -

Held

• Members

Gepost 16 december 2007 - 10:49

Bekijk PostHermelien186, op 15-12-2007: 23:50:33, zei:

Cool joh!

Ha, wordt dit een ouderwetse hokjesdiscussie? :wub: Dat hebben we inmiddels al een paar jaar niet meer gehad. Of bedoel je er iets anders mee :P

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2007 - 10:55

leuk joh gefeliciteerd!!

kvind het trouwens goed dat er een boekje over gothic komt! dan weten ze tenminste wat het inhoud. Kinderen van de manage (12 jaar) vroegen eens of ik gothic was omdat ik zwart oogpotlood ophad en een zwarte jas droeg! :mellow:
Juist alsof je dan meteen gothic bent <_<

die gasten moeten echt dringend dat boekje lezen :P

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2007 - 11:30

Super zeg!!
Mag je super trots op zijn idd!

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2007 - 12:00

Bekijk PostChaos, op 16-12-2007: 10:49:02, zei:

Ha, wordt dit een ouderwetse hokjesdiscussie? :wub: Dat hebben we inmiddels al een paar jaar niet meer gehad. Of bedoel je er iets anders mee :P

Soort van ja ;)
Ik zie die kinderen van 10 al op straat: OWWW dus dat is een gothic.

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2007 - 12:02

heel leuk! gefeliciteerd ;)

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2007 - 12:14

Bekijk PostHermelien186, op 16-12-2007: 12:00:42, zei:

Soort van ja ;)
Ik zie die kinderen van 10 al op straat: OWWW dus dat is een gothic.

Nou zeg. Je zou me toch wat beter moeten kennen en weten dat ik niet met een hele opsomming kom van wat een goth is en wat geen goth is. :(
:P

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2007 - 19:57

Ahh wat gaaf joh! Echt leuk voor je!

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 december 2007 - 10:50

cool! B)

die boekjes zal ik wel ff gaan promoten bij mij op de basisschool dan :P

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals