Ik heb ook
dyscalculie. Nooit officieel vastgesteld, maar mijn wiskundelerares zei dat ze het bijna wel zeker wist. Ik heb het veel met links en rechts. Hoevaak gebeurt het wel niet dat ik met iemand ergens heen fiets, diegene zegt "hier links" of "hier rechts" en ik bijna diegene ram omdat ik dus de verkeerde kant op ging
Ik draai ook cijfers om. Zo'n ramp is dat. Op het werk (werkte in een winkel) een enkele keer bijna een gigantische fout gemaakt doordat ik het aantal briefjes van tien omdraaide, waardoor het aantal dus niet meer klopte en dan krijg je kasverschillen.
Maar goed. Ook vandaag merkte ik het weer. (Op deze opleiding had ik trouwens nooit gezegd dat ik
dyscalculie heb, want journalistiek, waar heb ik getallen voor nodig, dacht ik

)
Maar vandaag moest ik een radio-item monteren. Dan staat er in een lijst dat een bepaald fragment moet duren van 0:03:48 tot 00:04:59. Ja, toen ging het mis. Want er kwamen steeds meer van die fragmenten en andere tijden en dat moest ik dan weer bij elkaar optellen enzo

Ik had het helemaal gehad.
Komt de leraar (nouja, eigenlijk onderwijsassistent) erbij, ik vraag hoe ik dat het best kan doen, zegt hij: ja, dat moet je gewoon optellen

Pfff. Leuk. Dus ik heb toen maar gezegd, dat ik dat niet goed kan omdat ik
dyscalculie heb. Hij had er blijkbaar nooit van gehoord, moest ik uitleggen wat het was.
Een klasgenoot meteen de lijst aangepast, de tijden iets anders neergezet en de duur van de fragmenten uitgetypt (44 seconden, bijvoorbeeld). Alsof ik het niet kan
Oké, vond het wel fijn dat ze het deed, maar het kwam toen een beetje over van alsof dat maar gedaan moet worden want Josee die kan dat niet. Nouja, ik kan het niet uitleggen, maar erg fijn voelde dat niet