Ga naar inhoud

Filantroop of misantroop?

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
71 replies to this topic

#61 -

sprookjesprinses

• Members

Gepost 02 januari 2008 - 13:39

Ik weet het niet. Ik hou niet van mensen, maar het is niet zo dat ik een hekel aan de mensheid heb. Hoewel ik die beschrijving die Maaike op de eerste pagina geeft van een misantroop wel bij mezelf passen.
Ik denk niet dat ik bij een van die beschrijvingen pas. Ik hou dan wel niet van mensen, maar dat is geen hekel hebben aan, vind ik :unsure:

Moeilijk.

#62 -

Ninja

• Members

Gepost 02 januari 2008 - 14:48

Ik weet het niet.
Als ik zie wat de mensheid de wereld heeft aangedaan denk ik wel: misschien hadden wij er beter niet kunnen zijn. Maar ik denk niet dat we dat doen omdat we puur en puur slecht zijn. Maar eerder omdat we 'misleid' zijn ofzo. Ik kan me wel goed vinden in wat lotjegaaf zegt. Ik denk eerder dat mensen slecht worden door omstandigheden.

Ik denk dat ik eerder een filantroop dan een misantroop ben. maar ik ben er nog niet helemaal uit :P

#63 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2008 - 14:56

Ik vind de mensheid dom en arrogant, geloof niet zo in het goede van "alles".

Misantroop dus.

#64 -

Beginner

• Members

Gepost 06 januari 2010 - 16:40

Ik ben een misantroop.

Dit klinkt waarschijnlijk ontzettend pessimistisch, maar eigenlijk ben ik dat helemaal niet. Het is gewoon dat mensen op het eerste gezicht best aardig lijken. Maar dat is schijn, ze blijken alleen aardig tegen elkaar en liegen en doen niet wat ze zeggen. Sterker nog, ze bedoelen het tegenovergestelde van wat ze zeggen.
Nu ben ik zelf natuurlijk ook een mens, en eigenlijk heb ik ook best wel een hekel aan mijzelf.

Maar weetje, dat gedoe met het niet kunnen vertrouwen van mensen, dat ligt waarschijnlijk helemaal aan mij. Ik bedoel, er zijn zoveel mensen die geen moeite hebben met socializen. Maarja, dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.

Ik zou er echt alles voor over hebben om een filantroop te zijn, maar ik kan het gewoonweg niet.

#65 -

Beginner

• Members

Gepost 06 januari 2010 - 16:48

Ik ben een beetje van allebei denk ik,
een filantroop omdat ik van mensen hou.
maar een misantroop omdat ik soms ook een hekel heb aan
mensen, alle domme dingen die mensen doen .
maar van nature haat ik niet alle mensen ofzo, komt gewoon door alle
belachelijke dingen die je hoort.

#66 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 januari 2010 - 16:54

Ik heb ook een hekel aan mensen,
Ik irriteeer me zoooo snel aan dingen. eigelijk aan iedereen die ik onderweg tegenkom irriteer ik me wel ergens aan.
echt grrr
k kan er niet tegen :P

#67 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 januari 2010 - 17:20

Oh nee ik ben echt een filantroop bij uitstek. Misschien een beetje naief ook wel, maar ik houd van mensen en houd ze graag te vriend! Denk ook dat de meesten in de 'kern' goed zijn, hoewel ze soms wel worden verpest door verleidingen/nare gebeurtenissen in de loop van hun leven. Maar iedereen heeft iets goeds in zich :)

En wat betreft domme uitspraken, domme mensen, rare mensen: dat vind ik alleen maar grappig :P

#68 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 januari 2010 - 17:23

misantroop

ik weet wat voor gedachten ik soms heb (schijnheilige valse gedachten, boze gedachten, vervloekingen etc) en ik weet dat ik niet de enige ben, mensen zijn gewoon slecht van binnen, iedereen kan in zijn hoofd doen en denken wat hij of zij wil.
mannen en vrouwen bedriegen elkaar, kwetsen elkaar, mensen die elkaar slaan, agressie, fraude, oplichting, stelen, moorden, verkrachten
allemaal dingen waartoe iedereen in staat is, gelukkig krijg je 'straf' als je te erg over de schreef gaat, maar als dat niet zo was...
je ziet zo wat er gebeurd in een chaos, of een black out... rellen, ravage, vandalisme, etc...

nee mensen zijn echt vals, gelukkig hebben ze wel nog iets van een geweten of een gevoel van 'eer', waardoor ze niet willen dat andere mensen slecht over ze denken (en dat is dan ook weer een egocentrische gedachte, toch

#69 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 januari 2010 - 17:40

Ik ben ook wel een filantroop denk ik. Ik vind sommige mensen heel onbenullig, maar ik kan daar altijd heel erg van genieten. En dan geniet ik niet uit eigenbelang of om mezelf beter te voelen, maar gewoon omdat mensen zo grappig en leuk kunnen zijn zonder dat ze het weten. Ik ben wel echt een mensen-mens ja, al kan een mens ook verkeerde dingen doen of denken. Ik ben toch redelijk optimistisch. En dat was ik vroeger absoluut niet, dus dat koester ik.

#70 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 januari 2010 - 22:08

Duidelijk gevalletje van misantroop.

Ik vind de meeste mensen irritant, naar en bijzonder dom.

#71 -

Gewoon, omdat het kan.

• Members

Gepost 07 januari 2010 - 10:15

Ik denk dat ik beide ben. Ik ben graag bij andere mensen. Familie, vrienden enz. Verder leer ik ook graag nieuwe mensen kennen. Ik denk ook dat niet iedereen iets slechts in de zin heeft.

Alleen als ik er aan denk aan waar de mens toe in staat is, (Alle ellende die je kunt bedenken) dan ben ik duidelijk een misantroop. Dan hebben dieren het beter geregeld. :P

#72 -

Beginner

• Members

Gepost 07 januari 2010 - 11:51

Heel duidelijk dat ik een filantroop ben!

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals