Ga naar inhoud

Geld uitgeleend

16 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 17:17

Ik moet het ff van me aftypen want ik ben het ff helemaal zat.
In april heb ik 700 euro moeten uitlenen van mijn spaarrekening. Dit was voor de vakantie omdat de vriend van mn moeder daar ff geen geld voor had. Mijn moeder kon niet de hele vakantie betalen in 1 keer (hij doet altijd de helft)dus ik moest geld lenen om mijn moeder weer te helpen.
Maarja ondertussen zijn we allang op vakantie gegaan enz maar dat geld heb ik nog steeds niet terug!!
En het begin met wel een beetje behoorlijk te irriteren!

Kijk als hij het nou echt niet heeft oke.. maar ondertussen koopt hij wel een motor helm van zown 400 euro, nog andere dingen van zown 200 euro erbij.
En ik kan maar blijven fluiten naar mn geld!!! Ik had het dan allang terug gehad als hij dat niet had gekocht <_< .
Als ik geld zou lenen zou ik het beetje bij beetje bv aflossen en dan ff nix voor mezelf kopen maar nee hoor hij koopt maar door en ondertussen heb ik mijn geld nog niet terug!!!

Dus ik heb mijn moeder verteld hoe ik erover denk, dat hij het nou wel lang genoeg heeft gehad en dat ik het wel eens terug wil hebben.
Tuurlijk heb ik het niet meteen nodig maar ja wat als hij nu opeens een ongeluk krijgt en dood is?? Jahaaa dan heb ik geen 700 euro meer!!! Want er staat nergens dat ik dat heb uitgeleend!!!

Maargoed nu is mn moeder pissig op mij omdat ik erover door zeur en wil ze mij 700 euro gaan geven, terwijl ze dat niet eens kan missen!!! Mijn boekengeld is ook net afgehouden was ook al super duur... En dan nog mijn verzekering die ze moest betalen. Dus dat vind ik dan ook weer lullig..

Als hij nou gewoon elke keer een bedrag had gegeven, maar na al die maanden heb ik nogsteeds nix!!
En hij zegt wel van jaah ze krijgt het nog wel enz maar hij stelt het maar uit en geeft wel geld uit aan zijn dure hobby's enz.

Maarja ik heb toch wel gelijk? Ik heb vet lang gewacht maar het begin me nu gewoon een beetje te irriteren, als ik nix zeg krijg ik dat geld volgensmij helemaal niet meer terug!!
Ik heb al een giga hekel aan iets uitlenen, maarja ik moest wel om mn moeder te helpen... <_<
Ondertussen baal ik er flink van, mn moeder ook wel... Maarja ze wil niet weer tegen hem lopen zeuren enz

Vooral omdat hij nog geld heeft gekregen van zn moeder die was overleden en hij me gewoon terug kan betalen!

Deze post is bewerkt door Sweet-princess: 19 augustus 2008 - 17:18

#2 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 19 augustus 2008 - 17:23

Huh aant begin van de post leeft zn moeder nog en aant eind niet?
Nahja is heel vervelend dat je het niet terug krijgt ;s maar wee took niet wat je er aan kunt doen ..

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 17:24

mischien kan je een soort van contract maken zeg maar met waarin staat hoeveel hij per maand terug gaat betalen aan jou. en dat dan allebei ondertekenen.
volges mij kan je er dan wel wat mee als hij dan nog niet gaat terugbetalen..

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 17:26

Ik zou gewoon tegen hem zeggen dat je dat geld nu terug wilt hebben, desnoods in 2 termijnen (dat ie nu al 350 betaalt ofzo, als hij beweert dat ie er nu geen geld voor heeft). Inderdaad een kutsituatie, snap het ook niet van hem uit eigenlijk :S. Laat hem blij zijn dat je hem geld wilde lenen.. Dan wil je het toch juist zo snel mogelijk hebben terugbetaald.

#5 -

Beginner

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 17:30

als je moeder het betaald, komt hij er mooi vanaf!
dat zou ik dus ook echt niet door laten gaan. moet zij hard werken omdat hij niet betaald.

ik zou heb DESNOODS elke week 20 euro vragen ofso.
het is een begin. Als hij niet begint met aflossing komt het er vaak helemaal niet meer van.

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 17:39

Ik vind het sowieso niet normaal dat jij geld aan de vriend van je moeder moet uitlenen :wacko: Als ze geen geld hebben om op vakantie te gaan, dan kunnen ze beter thuisblijven. Ik zou idd iets afspreken over een bepaald bedrag per maand. Iig iets afspreken en op papier zetten, anders is het voor hem natuurlijk wel heel makkelijk. En nja, als je moeder het wilt betalen is dat ook prima toch? Dan moet zij zelf met haar vriend maar regelen hoe ze dat doen.. Daar zou ik me dan verder niet zo druk meer om maken, dan heb je iig je geld terug :)

#7 -

Sanne

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 17:42

Ik zou gewoon naar hem toegaan en het zelf terug eisen. Met precies erbij wanneer je het wilt hebben. Ik neem aan dat hij werk heeft? Dan kan hij elke maand wat aflossen.
Vraag hem wanneer hij zijn salaris krijgt en zeg hem dat je de volgende dag een bepaald bedrag op je rekening wilt hebben. Dan heeft hij niet de tijd ok het uit te geven aan andere dingen en kun jij hem eraan herinneren als hij het niet doet.

En als hij zegt je krijgt het nog wel, dan zeg je gewoon dat het jouw geld is en dat je het al terug had willen hebben en je ervan baalt dat je het nog niet hebt.

Deze post is bewerkt door Sannenas: 19 augustus 2008 - 17:49

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 18:05

Ff wat verduidelijken:
Nee ik moest het uitlenen voor MIJN moeder zodat die ONZE vakantie kon betalen. We gingen namelijk met zn alle..
Hij is opgelicht met zn pinpas ofzo en er is 2000 euro van zn rekening afgehaald.
Hij kon het dus niet betalen dus oke ik leen dat geld. Maarja ondertussen heeft hij steeds brieven geschreven naar de postbank maar ze kunnen niet vinden wie het gedaan heeft ofzo :wacko:
Vind ik natuurlijk heel rot voor hem maarja koop dan geen dure helm en andere dure dingen!

Zn moeder is pas dood gegaan en heeft hem aardig wat geld nagelaten (hoeveel weet ik niet maar genoeg om mij te betalen)
En hij zegt steeds ja als ik het geld terug krijg van de postbank krijgt ze het meteen terug..

Maargoed ik heb dus geen contact met hem (lang verhaal... heel veel problemen enz.. nogal heel veel nare dingen gebeurd en wil ik het dus liever niet over hebben) dus jah dat gaat verder een beetje moeilijk..

Dus mn moeder wil mij het geld vast geven zodat zij het over weet ik veel hoelange tijd weer terug krijgt..
Naja dat vind ik natuurlijk lullig en kan ik niet van haar vragen!!
Maarja mn moeder raakt weer geirriteerd van mij!! en in januari boeken we altijd de vakantie voor in de zomer (krijg je korting enz) en jah dan heeft hij deze vakantie nog niet eens afgelost!!

Zooo vervelend vooral omdat mijn moeder een soort van tussen persoon is en ik dus amper wat kan zeggen.
Mn moeder vind mij dan weer lullig omdat ik er zoveel om zeur (jah duuuh het is 700 euro!!! Ik wil die graag weer veilig op mn rekening waarbij ik nog rente krijg!!!) maar ondertussen vind ze het ook vervelend dat hij dat geld nogsteeds heeft :S
Maargoed hij moet zijn deel gewoon betalen. Ik wil het gewoon echt voor het eind van het jaar terug hebben en dat heb ik dus ook tegen mn moeder gezegd.

Hij heeft toch lang de tijd gehad? En ja idd ipv dat hij het nou in delen betaald? Mijn moeder kocht laatst iets heel duurs en leende geld van mij. Elke keer kreeg ik gewoon een deel van het bedrag terug en kocht zij niets duurs. Maar dat doet hij dus wel, net alsof hij niet beseft dat hij nog een schuld heeft van 700 euro <_<

ff een toevoeging:

Maarja ze kan hem ook wel straks gaan opbellen en zeggen van geef dat geld nu maar eens terug maarja dan ben ik weer helemaal lullig natuurlijk...
Omdat hij het "zwaar" heeft en dat geld nog niet terug heeft..
En laatst sprak mn moeder hem aan over die helm en zei hij jah die was niet zo duur. En ze had het bonnetje bekeken toen hij er niet was en dat was dus meer van 400 euro!!!
Ik durf dan zowat helemaal niet naar beneden te komen omdat ik me lullig voel..
Hij denkt van jah zij heeft dat geld toch niet nodig.

Deze post is bewerkt door Sweet-princess: 19 augustus 2008 - 18:09

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 18:09

je hebt gewoon recht op dat geld natuurlijk!
Maar ik zou het ermet hem over hebben. WEl beetje vreemd datje moeder zegt datjij niet zo moet zeuren.
En daarnaast krijg je er super wat rente over dus dat loop je ook mis..

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 18:15

Maarja moet ik dan nu straks tegen mn moeder zeggen dat hij bv de helft moet betalen of dan gewoon die 700 in 1 keer?
Ik weet niet hoelang dat gaat duren met die postbank maar ik denk minstens een maand.
Bovendien kan hij ook zeggen dat hij er nog niets van gehoord heeft terwijl dat wel zo is en ik dus nog langer kan wachten.

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 18:43

Sorry maar ik vind dat hij zich dan behoorlijk kinderachtig en onverantwoordelijk gedraagt.
Ik heb mijn ouders afgelopen jaar ook geld geleend, veel meer dan jij trouwens. En ik heb het teruggekregen zodra ze het weer hadden.

Waarom heb je hem geld geleend als je geen contact met hem hebt? Je moet hoe dan ook contact met hem zoeken en dat geld terug eisen. Hij is een volwassen persoon (met baan neem ik aan) dus hij heeft dat geld zo bij elkaar. Als er een zogenaamd contract met terugbetaaltermijnen aan te pas moet komen, het zij zo, maar je moet het gewoon terug krijgen. En misschien zeur je dan wel, maar je hebt er het volste recht toe! Maak hem maar eens duidelijk dat dat geld van jou is en dat je dat nodig hebt voor je toekomst.
Probeer er met hem uit te komen hoe snel hij het kan aflossen, eerst de helft of het gehele bedrag. Ik denk dat je een positief beeld geeft als je dit met hem afhandelt en niet alles via je moeder.

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 20:33

Wat een stomme situatie! Ik zou eerst proberen het in termijnen terug te krijgen die je moeders vriend en anders zou je het geld van je moeder kunnen accepteren. Het is haar vriend en zij kan die 700 euro amper missen, dus zal ze er vast wel moeite voor doen het terug te vragen aan haar vriend. Misschien wel lullig, maar toch.

#13 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 19 augustus 2008 - 20:42

Bekijk PostJanita, op 19-08-2008: 21:33:21, zei:

Wat een stomme situatie! Ik zou eerst proberen het in termijnen terug te krijgen die je moeders vriend en anders zou je het geld van je moeder kunnen accepteren. Het is haar vriend en zij kan die 700 euro amper missen, dus zal ze er vast wel moeite voor doen het terug te vragen aan haar vriend. Misschien wel lullig, maar toch.

Ben het met je eens. Vind niet dat ze jou er zo mee moeten laten zitten, en dan zeggen dat je zeurt :S Vind het ook altijd irritant om geld te lenen aan mensen die er dan zo vaag over gaan doen als ze het terug moeten geven, dan krijg je echt zo'n gevoel alsof jij de 'schuldige' bent terwijl je ze juist wilde helpen :mellow:

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 augustus 2008 - 18:02

Tuurlijk heb ik het niet meteen nodig maar ja wat als hij nu opeens een ongeluk krijgt en dood is?? Jahaaa dan heb ik geen 700 euro meer!!!Want er staat nergens dat ik dat heb uitgeleend!!!

Shit, jouw opmerking is wel erg. Jouw geld boven zijn leven.

Maargoed, ik vind je gedrag eigenlijk heel storend. Je zit je maar super druk te maken over je geld zonder iets te ondernemen. Veel geblaat dus en maar weinig eraan gedaan. Het enige wat jij in mijn ogen doet is tegenover je moeder zeiken over je geld en tegen ons.

Wat jij moet doen is naar hem toe gaan, of hem opbellen. Laat je moeder er maar buiten. En fuck die smoesjes van je, van lang geen contact met hem gehad etc. Je wilde je geld toch terug? Vraag zijn nummer aan je moeder en opbellen die handel.

Je moet hem echt duidelijk maken dat jij hem 700 euro hebt uitgeleend omdat hij het geld er niet voor had om op vakantie te gaan. Nu je weet dat hij wel het geld heeft, wil je het zo snel mogelijk terug, want jij hebt het zelf nodig.
Zodra hij gaat zeuren over de Postbank en dergelijke, moet je hem maar vertellen dat dit niet jouw problemen zijn, dat jij daar niet over gaat, en dat jij gewoon je geld verwacht over een week, desnoods twee. (Geef hem geen keus btw, gewoon een datum vaststellen)

Als hij niet kan komen om het te geven, dan moet hij het maar overmaken. Desnoods ga je het zelf halen. Wees sterk en duidelijk, niet zeuren dus, maar eisen.

Geloof mij maar, als jij nog maar 1 weekje langer wacht met hem dit te vertellen, dan kun je naar je geld fluiten.

Deze post is bewerkt door hala: 20 augustus 2008 - 18:05

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 augustus 2008 - 18:25

Yeaahh, eens met Hala! -_-

#16 -

Myrthe

• Members

Gepost 20 augustus 2008 - 20:48

Bekijk Posthala, op 20-08-2008: 19:02:35, zei:

Shit, jouw opmerking is wel erg. Jouw geld boven zijn leven.
ik dacht precies het zelfde.. best wel erg idd.

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 augustus 2008 - 20:53

Jee inderdaad, die opmerking gaat te ver...
Verder ben ik het helemaal eens met hala, onderneem eens wat actie in plaats in plaats van hier te zitten stressen, want daar krijg je je geld inderdaad niet mee terug.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals