Ga naar inhoud

Boekentopic #02

507 replies to this topic

#341 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 maart 2010 - 11:38

oh die lijken me wel mooi! ga ik deze week maar weer eens naar bib.

#342 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 maart 2010 - 17:44

Wat is jullie mening over Sophie Kinsella? Ik heb één boek gelezen van haar, shopaholic geloof ik dat die heette en ik vond die echt saai, maar ze staat wel heel vaak in de chicklit top 50 dus ben echt benieuwd wat jullie van haar vinden. :)

#343 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 maart 2010 - 17:47

Ik vind ze best leuk, voor op vakantie enzo.

#344 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 maart 2010 - 17:48

Nja haar rest van haar shopaholic boeken zijn ong wel het zelfde :P Je moet er van houden. Ik vind ze redelijk, alleen als ik niks anders te lezen heb :P
Ze schrijft ook onder de naam madeleine wickham en die boeken vind ik zelf wel leuker.

#345 -

Close to you

• Members

Gepost 25 maart 2010 - 17:57

Fliene, ik vind haar wel oke, maar ik vind haar niet de beste chicklitschrijfster. Vind de Nederlandse schrijfsters over het algemeen leuker :)

#346 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 april 2010 - 10:42

Ik ben nu bezig in "Taal is zeg maar echt mijn ding" van Paulien Cornelisse. Dit boek gaat over taal, en hoe telkens de betekenis van bepaalde woorden ook weer veranderd. En ook dat er steeds weer nieuwe zogenaamde 'mode'woorden komen. Er staan hele grappige stukjes in waar ik hardop van moest lachen! Ik heb het boek nog niet uit, maar kan hem zeker aanraden!

#347 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 mei 2010 - 17:55

*Schopje*
Ik vroeg me af of jullie nog leuke titels hadden om mijn 'nog te lezen' lijstje een beetje uit te breiden.
Ik lees nu voornamelijk boeken over euh, hoe zal ik het omschrijven, maatschappelijke problemen?
Alle boeken van Helen Vreeswijk staan al op mn lijstje. Kinsella, Mansell en Gibson ook. Voor de rest lees ik nu vooral veel over drugs, prostitutie, rascisme, ziektes, verslavingen, stoornissen, mishandeling. Dat soort dingen dus.
Kennen jullie nog goede boeken??
(andere goede titels zijn natuurlijk ook erg welkom..)

#348 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 12 mei 2010 - 18:04

Als je van 'spannende' boeken houdt wil ik je wel graag de boeken van Karin Slaughter aanraden, die zijn zoooo spannend :P

#349 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 mei 2010 - 12:16

Ik moet nog iets van 60 blz uit Sons and Lovers van D.H. Lawrence, ben blij als ik het uit heb. Het is niet eens een slecht boek, ik had er gewoon meer van verwacht. Het heeft een soort subtiele spanning waar je wel in meegaat als je goed leest, maar als je ook maar een beetje ongeconcentreerd bent is het boek retesaai. Sowieso dacht ik dat de schrijfstijl meer in de trend van Virginia Woolf en James Joyce zou liggen, maar dat is dus absoluut niet zo. Het is allemaal meer in de stijl van het Realisme ofzo.

Nouja als ik dit boek eindelijk uit heb, ga ik beginnen in de Odyssee van Homerus. Die stond ook al heel lang op m'n to-read lijst.

#350 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 mei 2010 - 12:20

De Odyssee is heel mooi :) ga je een strikte vertaling lezen? Of een literaire?

#351 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 mei 2010 - 12:23

Ja ik heb er ook al heel veel over gelezen en ik ken het hele verhaal ook wel, maar je moet het toch gelezen hebben om er echt over mee te praten vind ik dan. :lol:
Maar ik geloof dat er nu een druk van Odyssee & Ilias in de boekhandels ligt voor 10 euro, die krijg ik voor m'n moeder in ruil voor mijn grote schoonmaak hier in huis. Dacht dat dat gewoon een literaire vertaling was, vind ik persoonlijk ook prettiger lezen.

#352 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 mei 2010 - 12:27

Oh dat is inderdaad wel een mooi prijsje :)

Ik heb zelf delen van de exacte vertaling moeten lezen voor Grieks destijds, maar de literaire vertaling leest inderdaad een stuk prettiger en het verhaal wordt er niet minder om ;)

#353 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 mei 2010 - 12:27

Ik vind Karin Slaughter dus echt niet leuk. Maar hou sowieso meer van de Scandinavische schrijvers.
Ben nu boek van petros Markaris aan het lezen.

#354 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 mei 2010 - 12:30

Nee dat denk ik ook inderdaad! Heb je ook de Ilias gelezen? Die lijkt me dan weer wat minder, zie wel of ik daar ooit aan toe kom. :P

#355 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 mei 2010 - 12:38

Nee alleen samenvattingen haha, maar ik vind dat verhaal wel mooier dan de Odyssee. Ik had de Ilias meer nodig omdat ik uiteindelijk Latijn gekozen heb, en de Ilias is 1 van de 2 versies waarop Rome gesticht zou zijn :P (Of iig, Aeneas en die appel enzo. dacht ik. tjonge, dat is al weer ver weggezakt :P )

#356 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 mei 2010 - 12:44

Hehe wel tof hoor, ik wou dat ik Grieks en Latijn gehad had. Dat zou me nu toch wel wat van pas komen bij mijn studie. Ik heb gelukkig wel 4 jaar filosofie gehad en weet dus wel de 'basis' van de Griekse mythologie, maar dat is ook wel weggezakt haha. Ik wil trouwens ook nog eens de Bijbel lezen, niet omdat ik me in het geloof wil verdiepen ofzo, maar gewoon omdat Bijbelse verhalen zoveel terugkomen in latere kunst- en cultuuruitingen. Daar weet ik echt helemaal niks van, ik heb op een openbare middelbare school gezeten en ben niet gedoopt, dus ik ben echt een Bijbel-leek.

#357 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 mei 2010 - 12:46

Ja ik ben dus niet echt heel gelovig en de klassieke talen waren ook niet echt mijn ding, maar achteraf ben ik blij dat ik op een katholieke basisschool zat en op een gymnasium. Ik was laatst in Rome en je merkt dat je meer de waarde kent van de dingen die je ziet, ofzo :P En je kan schilderijen enzo beter interpreteren.

Maar waarom lees je eventueel niet een kinderbijbel, Britt? Dat is meer een soort basisbijbel, met plaatjes :P Vond het geweldig toen ik klein was haha. En het is duidelijkere taal, de gewone Bijbel is best wel pittige kost, zeker als je niet gelooft.

#358 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 mei 2010 - 12:52

Ja, zo zie je maar weer dat eigenlijk de hele westerse samenleving is gefundeerd op het christelijke geloof en de Griekse mythologie. En dat is geen waarde-oordeel verder, het is alleen wel lastig om de maatschappij te begrijpen zonder een begrip van die twee dingen.

Maar dat is wel een goed idee Hannah. Het gaat me inderdaad ook meer om de verhalen dan de leefregels ofzo, al is dat ook wel interessant om eens te lezen. Volgens mij heeft mijn tante wel een kinderbijbel. Even lenen binnenkort dan maar!

#359 -

Normale gebruiker

• Moderators

Gepost 17 mei 2010 - 11:26

Bekijk PostKimmie_89, op 12 mei 2010 - 17:55, zei:

*Schopje*
Ik vroeg me af of jullie nog leuke titels hadden om mijn 'nog te lezen' lijstje een beetje uit te breiden.
Ik lees nu voornamelijk boeken over euh, hoe zal ik het omschrijven, maatschappelijke problemen?
Alle boeken van Helen Vreeswijk staan al op mn lijstje. Kinsella, Mansell en Gibson ook. Voor de rest lees ik nu vooral veel over drugs, prostitutie, rascisme, ziektes, verslavingen, stoornissen, mishandeling. Dat soort dingen dus.
Kennen jullie nog goede boeken??
(andere goede titels zijn natuurlijk ook erg welkom..)

Heb je 'Haar naam was Sarah' al gelezen?

#360 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 juni 2010 - 11:59

@ Jorien, nee die heb ik nog niet gelezen, maar wel in m'n lijstje staan inmiddels. Hoor er veel uiteenlopende verhalen over maar ben er wel benieuwd naar alleen is hij steeds uitgeleend bij de bieb ;) Binnenkort, als m'n 'gereserveerd' lijstje weer wat korter is ga ik die reserveren en lezen.

Nou kom ik (ja alweeeer ;) ) vragen om jullie mening hoor..
In ga namelijk in juli 4 dagen met mijn vriend naar Berlijn maar we gaan met de trein. Dat betekent dus dat we twee keer 6.5 uur moeten reizen. We gaan natuurlijk in die tijd ook wel samen dingen doen, zoals bijv. kaarten ofzo hadden we al bedacht, maar we vinden het beide ook wel fijn om ff zelf wat te doen. Beetje slapen, boekje lezen, muziek luisteren enz. Ik wil dus een paar goede boeken meenemen waarmee ik de tijd wat sneller kan laten gaan ;)

Nou heb ik een aantal boeken gevonden die me wel leuk lijken, maar ik vroeg me af of ze lastig geschreven zijn.. Daarbij wilde ik ook jullie mening vragen over of/welke jullie geschikt vinden voor mijn 'reissituatie' (als jullie nog andere boeken hebben die je aan kan bevelen dan hoor ik het natuurlijk ook graag)

- Meg Cabot – Mag het een maatje meer zijn? (en het vervolg 'Houd je hoofd koel!')
- Anna Maxted – Hollen en stilstaan
- Mariëtte Middelbeek – Twee is teveel
- Katy Regan – Als ik auto had kunnen rijden was ik nu niet zwanger
- S. Tendo – YakuzaDochter
- Simone van der Vlugt – Op klaarlichte dag
- Rosie Wilde – Het leven is te kort om cakejes te glazuren
- Of boeken van Sophie Kinsella..

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals