Ga naar inhoud

Boekentopic #02

507 replies to this topic

#41 -

Ninja

• Members

Gepost 09 november 2008 - 21:15

De serie van Twilight is ook echt super geweldig. Echt een super boek. (in totaal 4 boeken, twilight is de eerste. IN januari komt de film uit, die ik niet ga kijken :P)
Gaat over een meisje die verliefd wordt op een vampier.(wat ze eerst niet in de gaten heeft. De onwetendheid van de hoofdpersoon is vooral in het tweede boek echt irritant. Tweede boek vond ik ook het minst leuk, maar nog steeds een super leuk boek.) Ik heb ze zelf in het Engels gelezen, maar ze zijn ook al vertaald volgens mij. (misschien alleen het laatste boek nog niet.)
Ik heb ze allevier in een week uitgelezen zooo verslaafd was ik er aan. Tot diep in de nacht doorlezen enzo, daar houd ik echt van als een boek je zo weet mee te slepen dat je alleen nog maar kan lezen!

#42 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 09 november 2008 - 23:42

Bekijk PostNaomi., op 02-11-2008: 22:00:19, zei:

Hèhè heb eindelijk tijd gehad om Echte mannen eten geen kaas te lezen.

Wat moedig geschreven zeg... Impressive.

Ik vind het wel knap dat ze haar verhaal op papier heeft gezet, maar ik vind het geen goed boek. Een beetje kinderlijk geschreven enzo.. Ik krijg een beetje het idee dat ze weinig hulp heeft gekregen tijdens het schrijven, maar dat is misschien ook wel weer iets dat het boek 'siert'. Verder vond ik het een beetje tegenvallen, ik had het nog wel iets anders, iets spannender verwacht..

Bekijk PostNERD, op 09-11-2008: 20:06:58, zei:

Ik ben nu sopaholic aan het lezen! Alle 3 de delen.
Doe er wel lang over want ik lees echt heel sloom maar ben nu ongeveer op de helf van het 2e deel!
Ik vind het wel een leuk boek alleen af en toe is het wel saai als ze zichzelf steeds verder in de problemen werkt.
Maar het is zeker een aanrader tot nu toe!

Heerlijke boeken om op zondag mee op de bank te hangen, als je gewoon even lekker wil lezen zonder na te denken :whistle:

#43 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 november 2008 - 23:48

Bekijk PostPan, op 09-11-2008: 21:15:01, zei:

De serie van Twilight is ook echt super geweldig. Echt een super boek. (in totaal 4 boeken, twilight is de eerste. IN januari komt de film uit, die ik niet ga kijken :P)
Gaat over een meisje die verliefd wordt op een vampier.(wat ze eerst niet in de gaten heeft. De onwetendheid van de hoofdpersoon is vooral in het tweede boek echt irritant. Tweede boek vond ik ook het minst leuk, maar nog steeds een super leuk boek.) Ik heb ze zelf in het Engels gelezen, maar ze zijn ook al vertaald volgens mij. (misschien alleen het laatste boek nog niet.)
Ik heb ze allevier in een week uitgelezen zooo verslaafd was ik er aan. Tot diep in de nacht doorlezen enzo, daar houd ik echt van als een boek je zo weet mee te slepen dat je alleen nog maar kan lezen!

Jaaaa Merel <3 twilight! ik heb ze ook stuk voor stuk in een adem uitgelezen en janken dat ik heb gedaan joh.
Afgelopen zomer was breaking dawn (deel 4) nog maar nét uit in engeland toen ik daar was dus toen heb ik die meteen gekocht héérlijk.

Echte aanraders.. Ik heb bd trouwens ook gebruikt voor mn examen engels (boekentoets)

#44 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 november 2008 - 23:53

Ik lees nu het boek:

Ik, Adriaan Veerman

geweldig boek,echt grappig!! :P

#45 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 november 2008 - 00:07

Heb de laatste tijd weinig tijd over om te lezen... Vind ik best jammer!

#46 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 november 2008 - 00:30

ja idd ik ook!
enkel nog studiezooi

maar eerst ging ik altijd snachts in bed nog heeel lang lezen, maar nu doe ik dat uit voorzorg niet. ik heb altijd maar een paar uur om te slapen ingepland,als ik dan ook nog iets ga lezen, blijven er meestal maar max 3 uur over om te slapen :P

maar damn heb echt zin om weer es in iets als shopaholic te beginnen haha! of een echt goedgoed boek.
of weer es ontdekking van de hemel (die lees ik 1 xin de 2 jaar).
Of harry potters! maar die doe ik altijd in de zomer

oooooh heb nu zo'n zin om te lezen haha

#47 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 november 2008 - 05:36

Toch grappig altijd dat mensen die roepen dat ze geen tijd hebben om te lezen, wel tijd hebben, maar het er niet voor vrijmaken.
Collega's van me zeggen dat ook altijd, terwijl ze wel iedere voetbalwedstrijd op tv zien. Ik vind dat altijd zo typisch.

Ga vandaag beginnen in een nieuw fantasyboek dat ik heb gekregen om er een recensie over te schrijven :)

#48 -

Held

• Members

Gepost 10 november 2008 - 08:13

Bekijk PostGoddess, op 10-11-2008: 05:36:44, zei:

Toch grappig altijd dat mensen die roepen dat ze geen tijd hebben om te lezen, wel tijd hebben, maar het er niet voor vrijmaken.
Collega's van me zeggen dat ook altijd, terwijl ze wel iedere voetbalwedstrijd op tv zien. Ik vind dat altijd zo typisch.

Ga vandaag beginnen in een nieuw fantasyboek dat ik heb gekregen om er een recensie over te schrijven :)

Als ze dat belangrijker vinden hebben ze daarnaast dus geen tijd meer om te lezen. Dan kan jij wel vinden dat ze dan die voetbalwedstrijd maar niet moeten kijken, maar jij hebt niets te zeggen over hun tijdverdrijf. Als ze dus zeggen dat ze geen tijd hebben om te lezen hebben ze geen tijd om te lezen.

Als jij zegt dat je ergens geen tijd voor hebt kan iemand anders ook vinden dat je heus wel tijd hebt en dat je dan maar niet moet slapen, maar dat wil niet zeggen dat je dat dan ook maar niet moet doen.

Je gaat mensen toch niet lopen veroordelen voor het feit dat ze niet lezen, ze maken zelf wel uit of ze daar tijd voor hebben of niet.

#49 -

Twijfelaar

• Members

Gepost 10 november 2008 - 11:31

Ik ben gister begonnen in 't boek: echte mannen eten geen kaas. Ik zou 't zo verder willen lezen, maar heb donderdag belangrijk tentamen, dus ik mag van mezelf ff geen andere dingen doen dan leren. Na do dus weer alle tijd om te lezen :).

#50 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 10 november 2008 - 11:39

@ Daphne: volgens mij bedoelt ze dat dus niet. Ze hébben wel tijd, maar maken het vrij voor wat anders. Daarin heeft ze toch gelijk?

En ik denk dat iedereen wel tijd kan vrijmaken om te lezen. Als ik kijk naar een gemiddelde dag, dan zie ik zo acht leesmomenten die ik zou kunnen inplannen (als het niet meer is). Maar soms 'verspil' ik die tijd aan internetten of zappen terwijl ik niet per se iets hoef te zien.

Natuurlijk, als je voetbal leuk vindt (of een andere sport, of een serie), dan kijk je dat. Maar wat Suzanne volgens mij bedoelt is dat je dan bijvoorbeeld in de rustpauze kunt lezen, of dat je vooraf of na afloop nog even een boek erbij kunt pakken.

Ik ben het er wel mee eens dat 'geen tijd hebben' geen excuus is. Ik hoor het mezelf ook wel eens zeggen, maar als ik dan naga welke momenten ik best nog had kunnen lezen, dan kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan voor die smoes. ;)

Ik heb net 'Niemand mag het weten' en 'De Mefisto Club' gelezen. Allebei erg spannend. :)

#51 -

Close to you

• Members

Gepost 10 november 2008 - 13:18

Bekijk PostSpook., op 21-10-2008: 18:34:14, zei:

@Hierboven: als ik in de bieb ben, het eerste waar ik heen loop is de jeugdafdeling. Vind dat veel leuker om te lezen. En meeste mensen kijken je raar aan als je zegt dat je jeugdboeken leest, maar wat boeit mij dat.
Ik lees liever dialogen dan een aantal pagina's vol gedachtes over hoe de hoofdpersoon zich voelt. Er moet wat gebeuren en de meeste boeken die ik geacht wordt te lezen vind ik gewoon niet leuk :P

Ik vind jeugdboeken ook leuker, haha. -_-
Maar ik vind andere boeken op zich ook wel tof :)

Ik wil Stuk van Judith Visser lezen. Lijkt me een goed boek en ken haar schrijfstijl verder niet echt.

#52 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 november 2008 - 13:28

Bekijk Postchildlike wildlife, op 10-11-2008: 00:48:27, zei:

Jaaaa Merel <3 twilight! ik heb ze ook stuk voor stuk in een adem uitgelezen en janken dat ik heb gedaan joh.
Afgelopen zomer was breaking dawn (deel 4) nog maar nét uit in engeland toen ik daar was dus toen heb ik die meteen gekocht héérlijk.

Echte aanraders.. Ik heb bd trouwens ook gebruikt voor mn examen engels (boekentoets)

Huh wow zijn er 4 delen?
Ik heb alleen 1e twee delen gelezen! Hoe heet het derde deel dan?

#53 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 november 2008 - 11:06

Ik heb de laatste tijd een Virginia Andrews-bui. Heb de Celeste-omnibus uitgelezen. In mijn bibliotheek was het eerste deel nooit te krijgen dus heb ik hem maar gekocht, was wel wat prijzig maar het was het verhaal waard! En ben nu bezig in de Melody-omnibus waarvan ik Melody, Lied van verlangen en onvoltooide symfonie al uit heb & nu dus bezig ben met Middernachtmuziek en daarna nog Verstilde stemmen. Heb Geheimen op zolder ook nog liggen, die is daarna aan de beurt haha.

#54 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 20 november 2008 - 11:49

Bekijk PostDroomz, op 10-11-2008: 13:18:21, zei:

Ik vind jeugdboeken ook leuker, haha. -_-
Maar ik vind andere boeken op zich ook wel tof :)

Ik wil Stuk van Judith Visser lezen. Lijkt me een goed boek en ken haar schrijfstijl verder niet echt.

Ik heb net het Rotterdamse Leescadeau gelezen, die is ook door haar geschreven, ik vind dat ze leuk schrijft, soms een beetje onoverzichtelijke zinnen, zodat je nog even terugmoet op het te begrijpen ;) Het verhaal vond ik ook erg 'leuk'.

#55 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 20 november 2008 - 21:15

Oeeeeeh ik heb de nieuwe Esther Verhoeff binnen! Ik ben echt benieuwd!

#56 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 november 2008 - 23:38

Bekijk PostJaraa, op 20-11-2008: 21:15:18, zei:

Oeeeeeh ik heb de nieuwe Esther Verhoeff binnen! Ik ben echt benieuwd!

Hoe heet dat boek? Ik heb alleen Rendez-vous van haar gelezen en die vond ik erg leuk dus ben benieuwd naar haar nieuwe boek..

#57 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 november 2008 - 23:48

Ik wil Thanks for the memories van Cecilia Ahern lezen :D

#58 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 november 2008 - 09:56

Bekijk PostReshma, op 21-11-2008: 23:48:27, zei:

Ik wil Thanks for the memories van Cecilia Ahern lezen :D
Ik weet niet of je de andere boeken van haar hebt gelezen? Ik vond die echt helemaal super, maar deze vind ik toch wel iets minder. Er zitten soms echt van die rambling bladzijden in, waar het echt helemaal nergens over gaat, dat vind ik wel jammer. Maar ik heb hem nog niet uit, dus wie weet wordt het later leuker!
Ik wil graag The Gift van haar lezen, haar nieuwste boek. Maar die wil ik kopen in Engeland, dus ik moet nog even wachten :P

#59 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 25 november 2008 - 15:01

Bekijk PostVIBIN*, op 21-11-2008: 23:38:19, zei:

Hoe heet dat boek? Ik heb alleen Rendez-vous van haar gelezen en die vond ik erg leuk dus ben benieuwd naar haar nieuwe boek..

Ze heeft nog meer boeken hoor :) Maar de nieuwe heet Alles te verliezen en dan heb je nog Close-Up, die is ook spannend :shiftyninja:

#60 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 november 2008 - 15:14

Ik vond Close-up van haar heel leuk. Misschien dat ik binnenkort ook een keer Rendez-vous ga lezen. :)

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals