---
Gepost 08 juli 2010 - 22:57
(Zware gebruiker)
Ik heb heel veel boeken te koop, ze staan allemaal in het te koop en gevraagd topic!
Ik ben nu bezig in Zeemeermin van Camilla Läckberg, leest lekker weg.
---
Gepost 09 juli 2010 - 17:05
(Zware gebruiker)
Pff ik moet vanavond naar de bieb maar heb geen idee wat ik moet gaan lenen. Wil wel graag Joe Speedboot lezen, maar verder ben ik echt totaal inspiratieloos.
Kleine indicatie van wat ik leuke schrijvers vind:
-Arthur Japin
-Tommy Wieringa
-Arnon Grunberg
-Boudewijn Büch
Iemand nog aanraders?
John Steinbeck once wrote: "It seems to me that if you or I must choose between two courses of thought or action, we should remember our dying and try so to live that our death brings no pleasure on the world."
---
Gepost 10 juli 2010 - 12:55
(Ninja)
Heb je dat boek gelezen, van Arthur Japin, over Cassanova?
Een Schitterend Gebrek heet het. Echt een prachtig boek. Het verteld het verhaal van de eerste echte liefde van Cassanova. Dus nu eens niet over Cassanova zelf of hoe hij alles beleefd, maar over die vrouw dus en hoe haar leven verder gaat.
Divided we stand, Together we fall
Is there a God, That can save us all
---
Gepost 10 juli 2010 - 13:34
(Zware gebruiker)
Jaa die heb ik gelezen! Ik heb nu een ander boek van hem meegenomen.
Ik heb nu echt maar 3 boeken gehaald want ik weet echt niet wat ik moet halen.
John Steinbeck once wrote: "It seems to me that if you or I must choose between two courses of thought or action, we should remember our dying and try so to live that our death brings no pleasure on the world."
---
Gepost 10 juli 2010 - 14:18
(Normale gebruiker)
Ik ga nú 'Teheran, een zwanenzang' van Springer openslaan
The pure and simple truth is rarely pure and never simple.
---
Gepost 10 juli 2010 - 14:27
(Zware gebruiker)
ik vond Joe Speedboot echt niks aan, maar dat is meer persoonlijk denk ik want ik vind veel van de schrijvers die je noemt niet zo..  (lekkere bijdrage trouwens)
ben nu zelf aan het lezen Over Fotografie van Susan Sontag, een beetje verplichte kost voor iedere fotograaf in de dop
www.japkevanuffelen.blogspot.com
---
Gepost 11 juli 2010 - 10:15
(Beginner)
Ik lees nu: mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor, van Renate Dorrestein.
Ze schrijft heel helder, leest vlot!
---
Gepost 11 juli 2010 - 12:36
(Zware gebruiker)
Pan, op 10 juli 2010 - 12:55, zei:
Heb je dat boek gelezen, van Arthur Japin, over Cassanova?
Een Schitterend Gebrek heet het. Echt een prachtig boek. Het verteld het verhaal van de eerste echte liefde van Cassanova. Dus nu eens niet over Cassanova zelf of hoe hij alles beleefd, maar over die vrouw dus en hoe haar leven verder gaat.
Is dat historisch correct? of vraag ik nu iets heel doms  ?
Denise
In youth and beauty, wisdom is rare.
---
Gepost 11 juli 2010 - 12:39
(Rocking moderator)
Nee, het is fictie meen ik me te herinneren
last.fm/user/porcupinebridge
---
Gepost 11 juli 2010 - 12:46
(Zware gebruiker)
Oké bedankt!
Denise
In youth and beauty, wisdom is rare.
---
Gepost 11 juli 2010 - 13:25
(Ninja)
Nee het is idd fictie. De eigen draai van de schrijver aan het verhaal, hoe het had kúnnen gaan.
Het is gewoon eens de heel andere kant van het verhaal belicht en dat nog op een andere manier. Omdat het dus niet over Cassanova zelf gaat maar over zijn eerste liefde. Haar leven wordt verteld.
Inez, vrouw van mijn hart, vind ik ook zo'n mooi boek. Dat verteld het verhaal van een vrouw die met een van de eerste lichtingen kolonisten uit Spanje naar Zuid Amerika gaat. (Ze gaat naar Chili als ik het me goed herinner.) Ook een verhaal verteld van uit het perspectief van een vrouw, en eens niet vanuit het oogpunt van een mannelijke hoge pief in het leger ten tijde van de kolonisatie.
Qua tijd klopt het (in de goede eeuw dus) en sommige dingen zijn ook echt zo gegaan, maar het meeste is allemaal geromantiseerd en 'hoe het had kunnen zijn'.
Divided we stand, Together we fall
Is there a God, That can save us all
---
Gepost 11 juli 2010 - 13:41
(Normale gebruiker)
oh dat Inez lijkt me een vet interessant boek! die ga ik onthouden.
---
Gepost 12 juli 2010 - 09:32
(Zware gebruiker)
sabine, probeer isabel allende eens. Dan zou ik aanraden, liefde en schaduw, paula en als vervolg daarop de som der dagen.
Schitterende boeken!
---
Gepost 12 juli 2010 - 10:07
(Rocking moderator)
Sabine, je moet Haruki Murakami's 'Norwegian Wood' lezen.
last.fm/user/porcupinebridge
---
Gepost 21 augustus 2010 - 00:57
(Zware gebruiker)
Ik wil verder lezen in de Sara Linton-reeks van Karin Slaughter! Ik had het derde, vierde en vijfde boek gereserveerd bij de bibliotheek, deel vier en vijf heb ik in huis liggen terwijl ik nog steeds op deel drie moet wachten!
---
Gepost 21 augustus 2010 - 01:03
(Beginner)
Ik overweeg om 'Verbroken' van Karin Slaughter te kopen maar heb veel slechte recensies gelezen. Iemand dit boek al gelezen?
---
Gepost 21 augustus 2010 - 01:17
(Zware gebruiker)
ja ik heb m pas gelezen. Heb je de andere boeken van haar weleens gelezen? Dat zou ik eerst doen,dan snap je deze ook beter.
Die sara linton reeks dus.
Ik vond verbroken super,die hele reeks is goed en echt superspannend.
---
Gepost 24 augustus 2010 - 13:12
(Normale gebruiker)
Wow serieus, als je van literatuur houdt en van geschiedenis een beetje moet je "Teheran, een zwanezang" lezen van Springer. Echt een prachtig boek!
The pure and simple truth is rarely pure and never simple.
---
Gepost 24 augustus 2010 - 19:07
(Zware gebruiker)
Janneke., op 21 augustus 2010 - 01:17, zei:
ja ik heb m pas gelezen. Heb je de andere boeken van haar weleens gelezen? Dat zou ik eerst doen,dan snap je deze ook beter.
Die sara linton reeks dus.
Ik vond verbroken super,die hele reeks is goed en echt superspannend.
Ik heb nu alleen de eerste twee boeken, Nachtschade en Zoenoffer gelezen maar ik ben al verslaafd! Ik had Verbroken gewonnen bij Ezzulia, maar nog niet gelezen aangezien ik nog steeds op deel drie wacht!
---
Gepost 24 augustus 2010 - 19:21
(Beginner)
Ik heb inderdaad de andere delen gelezen, maar vanwege de slechte recensies twijfelde ik om Verbroken ook te kopen. Ik ga hem wel tweedehands op bol.com kopen, scheelt toch weer voor als hij tegenvalt.
|
Actieve topics
Similar Topics
|