Ga naar inhoud

Boekentopic #02

509 replies to this topic

#421 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 juli 2010 - 13:18

Ik ga nú 'Teheran, een zwanenzang' van Springer openslaan :P

#422 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 11 juli 2010 - 09:15

Ik lees nu: mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor, van Renate Dorrestein.
Ze schrijft heel helder, leest vlot!

#423 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 juli 2010 - 11:36

Bekijk PostPan, op 10 juli 2010 - 11:55, zei:

Heb je dat boek gelezen, van Arthur Japin, over Cassanova?
Een Schitterend Gebrek heet het. Echt een prachtig boek. Het verteld het verhaal van de eerste echte liefde van Cassanova. Dus nu eens niet over Cassanova zelf of hoe hij alles beleefd, maar over die vrouw dus en hoe haar leven verder gaat.

Is dat historisch correct? of vraag ik nu iets heel doms :P?

#424 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 11 juli 2010 - 11:39

Nee, het is fictie meen ik me te herinneren :)

#425 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 juli 2010 - 11:46

Oké bedankt!

#426 -

Ninja

• Members

Gepost 11 juli 2010 - 12:25

Nee het is idd fictie. De eigen draai van de schrijver aan het verhaal, hoe het had kúnnen gaan.
Het is gewoon eens de heel andere kant van het verhaal belicht en dat nog op een andere manier. Omdat het dus niet over Cassanova zelf gaat maar over zijn eerste liefde. Haar leven wordt verteld.

Inez, vrouw van mijn hart, vind ik ook zo'n mooi boek. Dat verteld het verhaal van een vrouw die met een van de eerste lichtingen kolonisten uit Spanje naar Zuid Amerika gaat. (Ze gaat naar Chili als ik het me goed herinner.) Ook een verhaal verteld van uit het perspectief van een vrouw, en eens niet vanuit het oogpunt van een mannelijke hoge pief in het leger ten tijde van de kolonisatie.
Qua tijd klopt het (in de goede eeuw dus) en sommige dingen zijn ook echt zo gegaan, maar het meeste is allemaal geromantiseerd en 'hoe het had kunnen zijn'.

#427 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 11 juli 2010 - 12:41

oh dat Inez lijkt me een vet interessant boek! die ga ik onthouden.

#428 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 08:32

sabine, probeer isabel allende eens. Dan zou ik aanraden, liefde en schaduw, paula en als vervolg daarop de som der dagen.
Schitterende boeken!

#429 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 12 juli 2010 - 09:07

Sabine, je moet Haruki Murakami's 'Norwegian Wood' lezen. :wub:

#430 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 augustus 2010 - 23:57

Ik wil verder lezen in de Sara Linton-reeks van Karin Slaughter! Ik had het derde, vierde en vijfde boek gereserveerd bij de bibliotheek, deel vier en vijf heb ik in huis liggen terwijl ik nog steeds op deel drie moet wachten! :(

#431 -

Beginner

• Members

Gepost 21 augustus 2010 - 00:03

Ik overweeg om 'Verbroken' van Karin Slaughter te kopen maar heb veel slechte recensies gelezen. Iemand dit boek al gelezen?

#432 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 augustus 2010 - 00:17

ja ik heb m pas gelezen. Heb je de andere boeken van haar weleens gelezen? Dat zou ik eerst doen,dan snap je deze ook beter.
Die sara linton reeks dus.
Ik vond verbroken super,die hele reeks is goed en echt superspannend.

#433 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 augustus 2010 - 12:12

Wow serieus, als je van literatuur houdt en van geschiedenis een beetje moet je "Teheran, een zwanezang" lezen van Springer. Echt een prachtig boek!

#434 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 augustus 2010 - 18:07

Bekijk PostJanneke., op 21 augustus 2010 - 00:17, zei:

ja ik heb m pas gelezen. Heb je de andere boeken van haar weleens gelezen? Dat zou ik eerst doen,dan snap je deze ook beter.
Die sara linton reeks dus.
Ik vond verbroken super,die hele reeks is goed en echt superspannend.

Ik heb nu alleen de eerste twee boeken, Nachtschade en Zoenoffer gelezen maar ik ben al verslaafd! Ik had Verbroken gewonnen bij Ezzulia, maar nog niet gelezen aangezien ik nog steeds op deel drie wacht!

#435 -

Beginner

• Members

Gepost 24 augustus 2010 - 18:21

Ik heb inderdaad de andere delen gelezen, maar vanwege de slechte recensies twijfelde ik om Verbroken ook te kopen. Ik ga hem wel tweedehands op bol.com kopen, scheelt toch weer voor als hij tegenvalt.

#436 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 24 augustus 2010 - 18:29

Ik heb hem al gekocht, maar ben er nog niet in begonnen :P

#437 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 augustus 2010 - 18:31

Kan iemand mij vertellen of je de shopaholic boeken van Kinsella op volgorde moet lezen of dat je ze ook gewoon in een andere volgorde kan lezen.

En heeft iemand het boek 'leven aan de onderkant' van Theodore Dalrymple gelezen? Wat vond je ervan?

#438 -

Beginner

• Members

Gepost 27 augustus 2010 - 18:37

Ik heb best wel moeite in het vinden van goede boeken :angry: meeste auteurs schrijven zo langdradig, vinden jullie niet? Welke auteurs vinden jullie erg goed?

#439 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 augustus 2010 - 18:51

Ligt eraan van wat vooe boeken je houdt. Chicklits dan vind ik Kinsella heel goed. Thrillers vind ik Simone van der Vlugt goed. Ook vind ik de boeken van Helen Vreeswijk lekker lezen maar dat zijn meer jeugdboeken, maar niet kinderlijk geschreven.

#440 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 augustus 2010 - 20:49

ik zou shopaholic wel echtt in volgorde lezen hoor
dat is wel het leukste.. maar je kan inprincipe bijvoorbeeld deel 3 ook wel alleen lezen, daar heb je de andere delen niet echtt voor nodig :P

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals