Ga naar inhoud

Het autorijles & examen topic #5

1910 replies to this topic

#1861 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 15:05

Ik hoop t ook niet nee!

#1862 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 16:25

Bij mij duurd het ook allemaal zo lang, ben al maanden aan het rijden nu. Heb inmiddels wel tt gehad en vrijstelling gekregen voor bijzonder verrichtingen maar nu moet de praktijk nog aangevraagd worden. Zal ook wel weer een lange wachttijd zijn..blij als ik er vanaf ben :P

#1863 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 21:11

Dat is nog best lang, mja ik wacht wel even af. Zal volgende week aan mijn instructeur vragen of hij het wilt aanvragen.

@richtje. Je moet vooral veel oefenen, daar leer je echt een hoop van. Sommige dingen staan geeneens in het boek wat ze vragen. Je moet een beetje geluk hebbem. Heb mijn theorie de 3e keer pas gehaald. Gevaarherkenning kom je wel door heen, maar die andere vragen kunnen zo vervelend zijn.

#1864 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 22:17

Aww Listen :( Balen zeg. Ik voel iig met je mee :(
Heb je al een nieuwe afspraak gemaakt? En waarop ben jij gezakt?

#1865 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 22:28

ik baal zo. Heb pas drie lessen gehad. Maar heb zo het gevoel dat de rij instructeur er geen moeite voor doet de lessen zijn prima. Maar het afspreken vind ik dat hij daar waardeloos in is . Had dinsdag les toen is hij me helemaal vergeten op te schrijven. Heb twee keer moeten bellen een een sms moeten sturen voor er iemand kwam. En ik was pas vier uur later aan de beurt toen. En nu had ik mijn rooster dus ik belde om een afspraak te maken en hij had geen agenda bij de hand. Ik kon twee hele doordeweekse dagen. En hij wist niet of hij kon zegt hij ik bel wel terug straks ik zeg nou sms maar want ik ben aan het werk. Nu dus nog niks gehad en daar baal ik van juist omdat ik lessen zo leuk vind dat het afpreken zo naar verloopt

#1866 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 22:33

Nou als je nog maar 3 lessen gehad hebt en het zo'n gedoe is elke keer zal ik gewoon op zoek gaan naar een andere rijschool als ik jou was. Je hebt nu nog niet echt een band met je instructeur + je bent nog niet gewend aan de auto. Dus ja kan nog makkelijk bij een andere rijschool beginnen. Ik zou er iig niet te lang mee wachten!

#1867 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 22:39

ik heb gelukkig geen pakket en mijn lessen keurig netjes elke keer gelijk betaald. Ik dacht er zelf ook inderdaad al aan. Omdat mijn vriend ook al tegen mij zei dat hij het niet normaal vond. Maar vraag me aan de ene kant ook af of het niet te over haast is. Ik kan natuurlijk ook gewoon pech hebben dat mij dit juist even overkomt gelijk in het begin

#1868 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 22:49

Tja je moet het zelf weten :P het kost wel hartstikke veel geld he en als die mensen er dan niet eens moeite voor doen vind ik het een beetje vreemd..
Ken je niet iemand die ook bij die rijschool heeft gelest? Kan je vragen naar hun ervaring ;)

#1869 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 22:54

Ik zou ook wisselen..
Je hebt eigenlijk iemand nodig die je een beetje pusht, zodat op dagen dat jij geen zin hebt (als je wat langer lest) hij achter je reet aan zit en je zo toch blijft doorlessen.

#1870 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 22:55

ja meerderen die waren tevreden. Daarom vind ik het ook raar maar mijn vriend zei van wacht eerst maar af of je morgen of zaterdag nog iets hoort en laat hem anders maar barsten denk zelf ook dat dat de beste optie is. Voel me nu echt rot en negatief terwijl dat ik de eerste twee lessen zo ontzettend positie was. Dinsdag echt een rot les gehad niks aan na zo lang wachtten nog te moeten rijden had echt geen zin meer. Maar had het gedaan omdat ik anders een hele week moest wachten

#1871 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 oktober 2010 - 23:00

kreeg zelfs geen fatsoenlijk excuses. Was eerst zo ongelooflijk positief had er zoveel zin in. Keek er echt naar uit en dat is nu daardoor weg. Dat is super jammer.

#1872 -

Myrthe

• Members

Gepost 22 oktober 2010 - 08:58

Dat vooruit kijken is bijna bij iedereen het grootste probleem. Ik ben daar ook de eerste keer op gezakt. Maar toen ik de 2e keer slaagde voelde ik me wel veel zekerder ook door nog wat extra lessen. Dus ik ben er wel blij mee geweest. Maar wel balen dat je gezakt bent.

#1873 -

Myrthe

• Members

Gepost 22 oktober 2010 - 11:05

Ja ik denk ook pas dat het met ervaring komt. Ik vind auto rijden nog steeds heel moeilijk en eng. Maarja over 10 of 20 jaar doe je het nog moet je maar denken. En dan ben je gewoon een pro.

#1874 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 22 oktober 2010 - 11:37

Balen dat jullie beiden gezakt zijn.
Als jullie afrijden, of toen jullie gingen afrijden, was je instructeur daar ook bij?

Ik heb nu 5 uur rijles gehad (waarvan 1 'intake' les, maar ik heb echt het idee dat ik ik te weinig kan voor het aantal lessen dat ik heb gehad. Het sturen gaat nog niet perfect, hij moet steeds zeggen dat ik tussen de lijntjes moet blijven, rotondes zijn een hel: dan komen mn handen naast elkaar op het stuur, waarodor ik op de een of andere manier in de knoop raak waardoor ik mn richtingaanwijzer niet naar rechts kan aandoen optijd :P
Schakelen gaat wel goed, ik kan t nog niet uit mezelf (hij mmoet zeggen in welke versnelling en wanneer).
En nu moest ik afgelopen keer ook remmen. Maar dat ging ook niet echt. Ik moet eerst zachtjes remmen, mocht em niet loslaten, koppeling in, in zn 2 en toen pasmocht ik de rem loslaten oid.
Oh en als ik een bocht naar links maak dan zie ik niet hoe de weg loopt omdat de ruit ervoor zit. Het stuk auto tussen het linkerraam en de voorruit.

Mijn instructeur is wel heel aardig enzo gelukkig. Alleen ik kan er niet tegen als ik kritiek krijg, dus als hij elke keer zegt dat ik iets anders moet doen of als ik iets meerdere keren niet doe "ja nu doe je het weer, zie je? dan gebeurt dus dit en dat".
Het is heel normaal dat weet ik, maar ik heb dan gelijk het idee dat ales fout gaat. Hij zegt dat het goed gaat en ik er wel gevoel voor heb, dus ik hoop maar dat het ooit goed komt :P

#1875 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 oktober 2010 - 13:08

misschien kun je uitleggen dat je het gevoel hebt dat je weinig kan en dat je het gewoon lastig vindt! Dan kan je instructeur er ook goed rekening mee houden. En ja,sommige mensen zijn heel handig en pikken alles snel op, en bij anderen duurt het gewoon wat langer.

@ sensation: waarom maak je niet direct na het rijden in de auto een nieuwe afspraak? Zo deed ik dat altijd

#1876 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 22 oktober 2010 - 13:24

Ik moet maandag morgen, theorie examen doen. Maar ben bang dat ik zak voor die gevaarherkening..
Iemand tips? :)

#1877 -

Myrthe

• Members

Gepost 22 oktober 2010 - 15:58

Ja heel veel oefenen inderdaad. Ik had oefen stof van vekabest ofzo op de computer. Maar die vragen vond ik persoonlijk moeilijker dan die bij mijn theorie examen. Die site met getekende plaatjes vind ik echt heel slecht en onduidelijk. Het oefenboek wat je vaak bij je theorie boek krijgt zijn ook altijd wel goede oefentoetsen vind ik. Succes in elk geval morgen!

#1878 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 22 oktober 2010 - 17:55

Dankjewel iedegeval :)

Nog maar even flink me boek door lezen van het weekend,
heb ook zoon idee dat als ik zak, dat puur komt door die gevaarherkening ;)

#1879 -

Myrthe

• Members

Gepost 22 oktober 2010 - 18:15

Nou ik dacht dus ook dat ik daar echt op ging zakken. Maar achteraf had ik daar vrij weinig fouten in. Maar je mag van de 25 vragen er toch 10 fout hebben ofzo bij die gevaarherkenningsvragen?

#1880 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 oktober 2010 - 19:35

twaalf toch?

hmm me rijistructeur heeft me nog steeds niets laten horen, <_<

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals