Ga naar inhoud

Het autorijles & examen topic #5

1914 replies to this topic

#1661 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 juni 2010 - 09:34

Hee,

Echt vervelend dat je rijangst hebt. Ik ben alleen bang dat die simulator-lessen een beetje worden overschat. Ik heb zelf een paar simulatorlessen gehad, maar het is toch niet hetzelfde als een 'echte auto'. Het remmen, gassen en schakelen krijg je tijdens je rijlessen vaak ook wel binnen een les of 4 à 5 te pakken.

Ná die simulatorlessen, zijn 20 lessen van een uur niet echt veel. Gemiddeld schijnen meisjes 40 lesuren nodig te hebben. Ik was zelf ook was angstig aan het begin van mn rijlessen, omdat ik in 2008 een auto-ongeluk heb meegemaakt. Daarom was ik lange tijd wat onzeker in de auto, ik denk dat jij dat ook wel zult hebben als je rijangst hebt?

Ik ben uiteindelijk 4x gezakt, mocht bij 30 lessen voor het eerst op, maar ik zat uiteindelijk ook ruim boven die 45 lessen dus, door telkens te zakken en weer te gaan lessen enzo ;) Een pakket is altijd moeilijk in te schatten. Kijk ook even naar wat losse lessen kosten, want binnen 20 lessen je rijbewijs halen is mogelijk, maar niet gebruikelijk.

Succes!

#1662 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 juni 2010 - 10:36

mm, ik denk dat voor iemand met rij-angst, 30 lessen niet genoeg zullen zijn, zeker omdat het maar 20 praktijklessen bevat. Het is toch weer anders lijkt mij om in een echte auto te remmen, gas geven en schakelen + ander verkeer. (Al kan ik dat niet met zekerheid zeggen, want ik heb nog nooit in een simulator gezeten)

Zelf ben ik ben een paar weekjes geleden begonnen met lessen. Ook omdat ik in een dorpje woon waar de bussen na 10 (weekend) of 11 uur 's avonds niet meer rijden, dus uitgaan is vaak geen optie.
De eerste les ging ik meteen de weg op, ik had nog nooit achter het stuur gezeten, dus echt 0 ervaring. Maar het gaat heel goed gelukkig. ;)

#1663 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 juni 2010 - 10:43

Ik denk ook dat die simulatorlessen worden overschat, maar misschien dat je wel iets meer zelfvertrouwen krijgt voor je de weg op gaat. Maar als je met een goede instructeur rijdt, kan je ook echt niets gebeuren hoor. Daar zijn ze juist voor. Ze hebben zelf ook een rempedaal en koppeling en kunnen vanaf de bijrijdersplek sturen. Gemiddeld hebben vrouwen inderdaad zo'n 40-45 lessen nodig, en als je angstig bent vermoedelijk nog meer.

Persoonlijk zou ik je ook afraden om bij een vrouw te gaan, maar dat komt omdat ik met 2 verschillende vrouwelijke instructeurs heb gereden en dat was echt een hel. De ene vrouw werd telkens boos als ik wat fout deed, de andere die kon niet praten en rijden tegelijk. Mijn echte rijinstructeur zat toen achterin en hij moest roepen dat ze op de rem moest trappen, anders was er mogelijk een ongeluk gebeurt.

----------------------

Sinds ik mijn rijbewijs heb heb ik telkens rare dromen over autorijden. Eerst ging het telkens over dat ik een ongeluk kreeg (ook wanneer ik achtbaan karretjes bestuurde :P) en vannacht ging het over dat ik een zeilboot op de weg aan het besturen was :P heel maf :P maar gelukkig zijn het geen angstdromen meer.

#1664 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 juni 2010 - 10:44

Ah rijangst is niet fijn. Maar het is niet zo dat ze je als gevaar op de weg overal laten rondrijden! Als je in de auto lest, leer je vaak op een industrieterreintje of ergens waar het rustig is wel wegrijden, remmen, gassen, schakelen enzovoort. Daarnaast heb je altijd een instructeur die de koppeling kan intrappen (en dus schakelen) of de rem. Daarnaast is 20 lessen op de weg inderdaad niet erg veel.

#1665 -

Dagdromer

• Members

Gepost 30 juni 2010 - 10:51

Wooow, ik ben net geslaagd voor mn rijbewijs.
Was mn 2de examen en ik was er heilig van overtuigd dat ik gezakt was. En dat zou betekenen dat ik mn theorie opnieuw zou moeten gaan halen enz.
Echt waar, er ging zoveel fout.
Ik heb bijna een lantaarnpaal geramd met parkeeropdracht, ik heb een invalide op een zebrapad gemist, volgens mij heb ik ook een auto van rechts gemist, ik ben over een stoep gereden om ik verkeerd instuurde en de koppeling veel te snel liet opkomen.
En .. ik had caravans ingehaald en dat had ik niet mogen doen omdat er geen vluchtstrook naast me was ofzo. Daar had de examinator eigenlijk op willen laten zakken .. Vorige keer dacht ik dat ik wel geslaagd was en toen was het niet zo.
Volgens mij heeft de instructeur hem echt omgepraat.
Die examinator zei ook van; ja als eerste ben je geslaagd, maar .. *en toen kwam echt een verhaal van 10 minuten wat er allemaal beter moest*

Ik heb trouwens 80 lessen gehad, dus ook ver boven het gemiddelde van 45. Ik kwam echt heel moeilijk op gang en had heel ongeregeld les (het eerste jaar echt gemiddeld 1/1,5 in 2 weken ofzo. In de zomer 3 maanden niet etc.) Na 40 lessen had ik pas een TTT en ook alleen maar omdat ik anders het idee zou hebben dat er nooit wat ging gebeuren. Bij mn TTT was het ook echt huilen met de kraan open. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik zo reed na 40 lessen. En pas daarna leek het lichtje te zijn gaan branden .. Dus ik ben pas een beetje fatsoendelijk gaan rijden vanaf de 40 lessen.

#1666 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 juni 2010 - 10:56

Wow, dat zijn idd een beetje veel fouten :huh:
MAAAAR boeie, gefeliciteerd!!! :D
Gewoon heel veel gaan rijden nu, dan komt het helemaal goed.

#1667 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 juni 2010 - 11:07

@ Planetary: Haha, dat lijkt wel wat op mij! Alleen was ik gezakt op een moeder met kinderwagen missen op een zebrapad (ik kon het gewoon echt niet zien omdat er een vrachtwagen voor geparkeerd stond) en iets met te weinig afstand, maar goed. Heb ook veel lessen gehad en ook onregelmatig, dat helpt niet echt mee.
Maar gefeliciteerd! :D

#1668 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 juni 2010 - 12:08

Ik ben ook geslaagd voor m'n rijbewijs! :D
Alles ging perfect, geen zenuwen (waar ik de 1e keer wel last van had)
Perfect file-geparkeerd (nog nooit zo goed gegaan :blink:)
Ik moest keren op de weg, dus ben ik met 3x steken gekeerd! En toen vroeg ze mij om aan de kant te gaan staan en uit te leggen waarom ik zo ging keren! :mellow:
Ik dacht echt dat het fout was gegaan, maar ze gaf me een compliment! Dat niet veel mensen zo keren omdat het niet de makkelijkste is, en helemaal niet op die weg waar ik zat! Want het kon ook nog op andere manieren! Dat ging ook helemaal perfect!
2 kleine foutjes gemaakt, motor sloeg af bij het inrijden van een steegje en toen trok ik te ver aan het stuur waardoor m'n examinatrice aan m'n stuurtrok, en ik zag een fiester bijna over het hoofd!

En het grappige aan m'n examinatrice was is dat ze bij mij uit het dorp komt én dat het de oude juf is van m'n vriend, van de basisschool! :lol: Dus daar alleen over gepraat tijdens de examen!

#1669 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 30 juni 2010 - 12:09

gefeliciteerd!! :) leuk dat het allemaal zo goed ging!

#1670 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 juni 2010 - 13:55

Gefeliciteerd :beide!

#1671 -

Musicmadeaddict

• Members

Gepost 07 juli 2010 - 15:34

Hoe kan je zoiets eisen dan? Je doet toch gewoon je best meer kan je niet doen!;p Tenminste dat zeggen mijn ouders altijd!

#1672 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 juli 2010 - 15:15

Jeeeeej ben eindelijk geslaagd voor mijn rijbewijs! :D :D

#1673 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 juli 2010 - 15:18

Gefeliciteerd!!
Hoevaak heb je er over gedaan dan?

Bekijk Postisle, op 07 juli 2010 - 13:33, zei:

heb net mn theorie aangevraagd, kon over 2 weken pas :S beetje tegenvaller... Ja of dan moest ik heel ver weg, en dan zou het 2 dagen schelen dus ik dacht nja die 2 dagen moeten dan maar hoor :P 9 uur smorgens in Utrecht zijn. Vind het wel eng mn ouders eisen gewoon dat ik in 1x slaag maar ik ben enigzins nerveus..
Dat kun je niet eisen.
Betalen zij het ofzo?

#1674 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 juli 2010 - 15:25

Dankje! :) Dit was mijn 4e keer. Alleen als ik nu gezakt zou zijn, zou ik ook theorie overnieuw moeten doen. Omdat ik een tijdje gestopt ben vanwege problemen enzo.

@hierboven: En ben je geslaagd?

#1675 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2010 - 13:39

Mijn vader zegt altijd dat de oefenexamens moeilijker zijn dan het echte examen. Gewoon veel oefenexamens maken, zodat je er 'handigheid' in krijgt en je morgen dingen gaat herkennen. Succes alvast!

#1676 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2010 - 13:53

ik heb net m'n eerste les gehad, en het ging goehoeed :D Vrijdag heb ik m'n theorie :)

#1677 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2010 - 15:02

Ik heb over 2 weken mn theorie maar ik kan me er nooit toe zetten om te gaan leren.

@hierboven, fijn dat je eerste les goed ging!:) Ik dacht echt dat ik vet goed was en de 2e ook nog. Lessen daarna kakte het mooi allemaal in hahaha :P

#1678 -

fysiomoderator

• Moderators

Gepost 09 augustus 2010 - 15:05

En vaak helpt je rijinstructeur nog mee met de koppeling de eerste les hahaha
dus lijkt het makkelijker dan het is :P

#1679 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2010 - 15:15

Heb net weer eens een theorie-examen gemaakt op het internet (is al ruim 5 jaar geleden voor mij)
En ben nog geslaagd ook, haha.
Had ik niet verwacht

#1680 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2010 - 16:12

Ik ga over 2 weken afrijden, spannend! Morgen m'n eennalaatste les! :)

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals