Ga naar inhoud

Het autorijles & examen topic #5

1910 replies to this topic

#41 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 april 2009 - 14:20

Achjaa, mijn rij-instructeur rookt ook wel in de auto, maar altijd met 't raam open. Het boeit me niet zoveel.. En hij zegt het ook niet altijd heel erg als het goed gaat, al is dat wel steeds meer.
Deze week moest ik fileparkeren en dat ging echt goed, en ik ging ook goed kijken en zo, dus toen was hij wel echt blij voor me, haha.

#42 -

the blond girl :)

• Members

Gepost 03 april 2009 - 18:06

QUOTE(lieveheersmeisje @ 03-04-2009: 05:25:38) Bekijk Post
Nounou
ik heb 7 mei (!!) pas examen sad.gif
Nahja dan ga ik wel gewoon even slagen natuurlijk, maar pff nog ruim een maand!

balen he die wachtlijsten sad.gif
mijn examen was al zo'n 3 of 4 weken geleden aangevraagd en staat ook pas op 8 mei...
gelukkig gaan ze vanwege de wachtlijsten een paar extra inplannen, dus ik ben benieuwd of ik een nieuwe datum krijg....

@ pauliien: ik ben nu ook 42 lessen bezig, en voorlopig heb ik nog één les per week om het bij te houden/bij te schaven voor mn examen.
ik verwacht dus ook wel om rond de 47 lessen uit te komen...
het is geen ramp om meer lessen te hebben, het gaat erom dat je uiteindelijk jezelf zelfverzekerd voelt rijden.
verder heb ik die zenuwachtigheid voor een rijles ook nog steeds hoor!
eerst kon ik ook niet zo goed tegen mn instructeur, inderdaad soms botte/sarcastische manier van ingrijpen. .. je krijgt het gevoel niet goed te kunnen rijden/het nooit te leren

maar geloof me, iedereen kan het leren smile.gif en ook al heb je er wat meer lessen voor nodig, wat dan nog!? het gaat er toch om dat je straks lekker zelf kan rijden met een eigen rijbewijs smile.gif

#43 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 10:41

dikke poepzooi ik ben net gezakt voor theorie met 1 fout teveel bij verkeersregels en inzicht. echt balen, voor gevaarherkenning was ik wel geslaagd en voor de rest dus maar 1tje teveel. nou weer opneiuw reserveren.. 32 euro..

#44 -

Ninja

• Members

Gepost 06 april 2009 - 10:49

Ik heb zelf in totaal 52 lessen gehad (van een uur). Na 45 lessen mocht ik voor de 1e keer afrijden. ben met m'n 2e keer geslaagd.
Voor hier in de omgeving zit ik wel boven het gemiddelde, en toen ik de 40 lessen naderde (en nog geen afrijdatum had) had ik ook wel zoiets van, wat doe ik nou eigenlijk nog fout.
Ik ging ook pas bij 22 lessen de snelweg op, en ik heb me echt heeeeel lang afgevraagd wat ik eigenlijk nog niet goed deed (want ik begreep dus echt niet waarom ik de snelweg niet op ging). En toen we eindelijk de snelweg opgingen zei m'n leraar dat ie m'n zicht niet vertrouwde en dat ie daarom zolang gewacht had.
(ik heb heel slechte ogen, en aan de rechterkant zie ik dus minder. Ik zat daardoor in het begin heel vaak tegen de stoeprand aan of tegen bosjes enzo.) Als hij nou eerder had gezegd wat ik niet goed deed, had ik daar veel meer op kunnen letten. Want nu wist ik het gewoon echt niet.
Ik ben later ook steeds gaan vragen wat er niet goed ging, en echt, als je dat weet dan ga je zoveel sneller vooruit omdat je er op kan letten.

#45 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 10:52

Gister voor het eerst op de snelweg geweest tongue.gif
Haha, echt stom, met rijlessen nooit snelweg gehad! Waarschijnlijk omdat die ook niet echt hier in de buurt zijn innocent.gif
Maargoed, gister wilde ik een stuk rijden en opeens zei m'n vriend; Oké, we gaan wel even de snelweg op biggrin.gif
En het ging wel goed, alleen hoefde ik niet in te voegen ofzo tongue.gif

#46 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 10:53

Ah wat kut Froukje! Hopen dat 't volgende keer dan wel goed gaat.

#47 -

Rianne.

• Members

Gepost 06 april 2009 - 10:56

Huuh? Heb je je rijbewijs gehaald zonder dat je ooit op de snelweg hebt gereden?? Wat raar..

#48 -

Ninja

• Members

Gepost 06 april 2009 - 11:00

Naja als je geen snelweg in de buurt hebt, of een snelweg op drie kwartier rijden ofzo, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Ik heb dus nog nooit tussen de trams gereden. Die heb je hier ook niet. En ik moet zeggen, daar baal ik best wel van, want ik durf dus eigenlijk niet naar bv Rotterdam te gaan (das het dichtst in de buurt) omdat ik dus niet weet wat ik moet doen als er zo'n tram aankomt.
Ik denk dat het echt wel een enorm voordeel is als je in een grote stad lest, omdat je dan alle moeilijke situaties echt tegenkomt.

#49 -

Rianne.

• Members

Gepost 06 april 2009 - 11:03

Ja oke, maar ik vind trams toch wel iets anders dan de snelweg eigenlijk..
Probeerde me ook te bedenken waar je dan zover van een snelweg af kan zitten.. Maar dan nog, dan doe je toch een x een langere les om een stukje snelweg te pakken lijkt me.
Maargoed, ik wist gewoon niet dat 't ook kon zegmaar tongue.gif

#50 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 11:03

Ja ok maar snelweg is toch echt wel een ander verhaal vind ik hoor, wow. Ik zou me echt niet prettig voelen als ik mn rijbewijs had gehaald zonder ooit op de snelweg te rijden hahaha dan heb je toch geen idee enzo noexpression.gif.

Het rijden gaat nu echt al zooooveel beter biggrin.gif. Ik rij ook heel veel enzo, ook heel veel alleen snelweg grote stukken. Ging laatst toen ik een shoot had bij Arnhem waar ik t niet kende ook alleen met de auto enzo biggrin.gif. Aaaah het is echt een geweldig gevoel om m eindelijk te hebben whaha.

#51 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 11:14

Haha ja, het is ook heel raar dat ik nooit snelweg heb gehad.
Maar blijkbaar is dat hier normaal ofzo want mijn vriend en mijn zussen enzo hebben dat ook nooit gehad.
Snelweg is denk ik zo'n half uur tot 3 kwartier vandaan.
Ik heb het wel eens aan hem gevraagd wanneer ik paar uur les had maar hij vond het belangrijker dat ik de wegen zou kennen in mijn examengedeelte om het maar even zo te zeggen tongue.gif

Achteraf heel stom eigenlijk rolleyes2.gif

#52 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 11:18

Wow dan vind ik het al helemaal belachelijk, als het wel makkelijk had gekund. Hallo dan haal je je rijbewijs misschien wel, maar ben je uiteindelijk een gevaar op de (snel)weg. Niet dat ik zeg dat jij dat nu bent ofzo maar ik vind dat echt een verkeerde instelling van die instructeur gewoon, het gaat er toch om dat je goed kunt rijden overal als je dan alleen ergens heen moet wacko.gif. Soms zie ik op de snelweg echt gekken gewoon die opeens gaan inhalen en weet ik t, of die vet traag invoegen nou echt. Snelweg is toch ook wel wat anders dan rustige wegen waar je 80 mag ofzo. Pff kan er echt niet over uit zeg. tongue.gif

#53 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 06 april 2009 - 11:22

Dat vind ik ook stom tongue.gif
Hier bij ons in Bergen op Zoom heb je ook niet echt snelweg (ja naar Roosendaal, nounou tongue.gif) maar bij de rijschool waar ik nu zit heb je bv de 'Rotterdam-rit' enzo.

#54 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 11:26

Haha ja, nu ik er beter over na ga denken is het echt triest ja tongue.gif
Maar ik heb alleen in het begin eigenlijk meerdere lesuren achter elkaar gehad.
Later niet echt vaak meer.
Maargoed, ik heb het een paar keer gevraagd en hij deed er niets mee, dus tja, kan er verder ook niks aan doen innocent.gif

En ik merkte gister ook echt wel dat de snelweg heel anders is!
Gelukkig kreeg ik goede aanwijzingen van m'n vriend maar anders was het echt een ramp geweest, haha laugh.gif
En m'n vriend had ook zoiets van; Ga maar meteen inhalen enzo, dan leer je dat ook meteen tongue.gif

#55 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 11:26

Mja dat vind ik beter hoor, doe dan idd 2/3 lessen achter elkaar zodat je echt even goed op de snelweg kan. Voor hetzelfde geld kan je alles perfect maar is snelweg een drama voor je. Sowieso zijn er best veel mensen die niet de snelweg op durven als ze uiteindelijk zelf hun rijbewijs hebben, en die hebben daar dan wel op leren rijden. Moet je nagaan als je t gewoon nog nooit hebt gedaan wacko.gif. Ik vind dat echt gevaarlijk hoor, dat daar geen regels voor zijn..

#56 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 11:28

@ Lin; jij woont toch ook in het Oosten? hier heb je echt wel snelwegen hoor. Hengelo/Enschede, daar heb ik ook snelweg leren rijden namelijk.
vind ik ook best belangrijk, heel raar dat je dat niet gehad hebt!

#57 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 11:38

Ja, klopt!
Maar Enschede is dus een half uur rijden en Hengelo ook zoiets. (iets verder denk ik).
Maar we gingen ook nooit die kant op, altijd richting Doetinchem.

Haha ja, ik was ook echt zenuwachtig van te voren gisteren tongue.gif
Maar bij m'n zus heeft het ook heel lang geduurd voordat ze de snelweg op durfde toen ze haar rijbewijs had.
Ik vind ook dat zoiets gewoon verplicht zou moeten zijn.

#58 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 06 april 2009 - 11:45

QUOTE(freestyle @ 06-04-2009: 11:41:43) Bekijk Post
dikke poepzooi ik ben net gezakt voor theorie met 1 fout teveel bij verkeersregels en inzicht. echt balen, voor gevaarherkenning was ik wel geslaagd en voor de rest dus maar 1tje teveel. nou weer opneiuw reserveren.. 32 euro..

ah dat is kut!
kan je snel weer terecht?

#59 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 april 2009 - 11:50

Ik ben er alweer een beetje overheen gelukkig, zolang ik de volgende keer maar slaag. Het is ook mar net wat voor vraag je krijgt he tongue.gif
Ik heb 15 april mn herkansing smile.gif

edit: en dat van die snelweg is echt raar ja blink.gif Ik reed al met 5 lessen of zo over de ring en ik ga nu ook best wel vaak stukje snelweg doen als ik moet lessen. Straks om half 2 weer les

Deze post is bewerkt door freestyle: 06 april 2009 - 11:51

#60 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 06 april 2009 - 11:54

oh 15 april is idd wel snel weer smile.gif
nah dan slaag je vast wel biggrin.gif je weet nu hoe het werkt enzo dat scheelt ook al. en idd het ligt maar net aan de vragen

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals