Ga naar inhoud

Het grote werktopic # 5

1949 replies to this topic

#61 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 april 2009 - 22:05

neej volgens mij heb ik niet eens een contract.. heb iig nix getekend ofzoiets.. dus ze kunnen me waarschijnlijk gewoon ontslaan als ze dat willen..
maarja het is wel hard.. doe zo me best, als ik nou lui was en niks deed....

maar idd jaarcontract niet verlengen is nog erger..

#62 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 april 2009 - 22:10

Ik ga waarschijnlijk per 1 juni stoppen met mn kruidvat baan. Heb er niet zoveel zin meer in, en ik wil graag de zomer vrij zijn. Dus ga binnenkort maar eens bellen smile.gif .

#63 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 april 2009 - 23:14

QUOTE(Chris @ 09-04-2009: 08:52:00) Bekijk Post
Door sommige toeslagen kan het geld hoger uitvallen dan je had verwacht.

Bv. vakantiegeld en reiskostenvergoeding en weet ik veel wat nog meer.
Alleen is 15 euro verschil dan wel veel op een bedrag van 40 euro.

Ik zou het gewoon zo laten en je loonstrookje afwachten en dan kun je het zien.
Als ze er later nog mee komen dan houden ze het de volgende keer op je loon in, nou ja ook geen ramp toch?

Ja zoiets dacht ik dus ook, ik wist ook niet zeker of het nou wel of niet klopte. Het verschil was trouwens 25 euro.. best veel dus. Maarja is goed ik wacht het wel af smile.gif

#64 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 07:29

@noukjah: ik zou je er niet te druk over maken. Heb ook in de horeca gewerkt, en mijn baas wist héél duidelijk dat je er na 5 x nog niet was. Ik kon pas na een half jaar echt alles. En dan werkte ik gem. 2x per week. Weet niet watvoor horecagelegenheid je werkt, maar vaak willen ze ook even een evaluatiegesprek hèsmile.gif

#65 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 07:48

QUOTE(Tessa de eend @ 09-04-2009: 10:35:47) Bekijk Post
Leuk!
Kun je mij vertellen wat je verdiend innocent.gif want ik zat er ook over te denken om daar te gaan werken, maar moet wel eerst weten wat het schuift tongue.gif.
Jij bent ook 20 toch?

Het verdient niet super veel. Ik ben 21 en m'n uurloon is 7,02 euro. Maar! 's Avonds na 18u. en op zaterdag na 14u. krijg je 50% toeslag en op zaterdag na 18u. (dacht ik) en op zondag 100% toeslag. Dat tikt dus wel lekker aan!

#66 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 08:33

best grappig, ik heb binnenkort een sollicitatie gesprek en mijn vriend heeft op dezelfde dag ook zijn sollicitatie biggrin.gif Hij solliciteerd op de functie waar hij nu als uitzendkracht voor was. En ze waren met 4 uitzendkrachten waarvan 1 al 2 jaren daar werkt. En hij en een ander meisje mochten dan op gesprek komen. en dan nog iemand extern en 3 interne.... dus ben benieuwd. En ik solliciteer voor expert functie. Hopelijk gaan we gewoon beide blij zijn die dag biggrin.gif

#67 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 08:35

oeh dat zou echt vet zijn! heb je wat te vieren straks smile.gif

@ eva, ja ik hoop ook dat het zoiets is.. maarja ik wacht het af.. ga over een uurtje ofzo wel ff heen.. anders blijf ik er de hele dag mee rondlopen..

#68 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 09:17

Ik ben echt een koe. Zie ik net mijn loonstrookje van mijn vakantiebaantje: staat m'n loonheffingskorting op 'ja'. Wat betekent dat ik een jaar heb gewerkt bij het restaurant terwijl het daar op 'nee' stond, ik liep ontzettend veel geld mis!

Dus maar even gauw gebeld dat ik 't op nee wilde zetten.
Moet ik 't maar bij 't Kruidvat op ja laten zetten.

#69 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 09:22

Dat kan je dan nu toch terugvragen via zo'n T-biljet ofzo?

#70 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 10 april 2009 - 09:31

Gewoon belastingaangifte doen dan krijg je het grootste gedeelte terug smile.gif

Als je wilt weten hoe het moet, ik heb hier een tijdje terug een hele handleiding neergezet hoe je belastingaangifte van 2008 moet doen tongue.gif

Dat kan nog tot 5 jaar terug dus kan makkelijk smile.gif

#71 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 10:02

ooohh ik baal zo erg
Ik deed BBL opleiding (ben vorige week ermee gestopt)
4 dagen werken 1 dag school. En ik werk in een restaurant.
Nu werk ik daar al iets langer dan 2 jaar, daarvoor gewoon parttimer enzo.
En de bedrijfsleidster zei heel vaak dat ik een goeie aanwinst was en dat ik alles zo goed oppik enzo altijd heel positief en ik heb ook aangegeven dat ik wel wil blijven als dat kon enzo. En ik ging een kleinnnn beetje ervan uit dat het wel zou kunnen.
Bedrijfsleidster gaat eind dit jaar weg, nu hebben ze een opvolger gevonden, een meisje wat er net 2 maanden werkt wacko.gif
ooooohhh en als er voor mij verder geen vaste baan ergens zit ben ik ook gewoon weg, ik ga niet parttime werken. En heb ook geen zin om onder HAAR te werken. Ik werk al 2 jaar en weet alles ongeveer en dan laten ze zon meisje wat net 2 maand er is de bedrijfsleidster opvolgen!

Lang verhaal niet dat iemand dit gaat lezen maar het lucht wel op shiftyninja.gif

#72 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 10:40

nieuwe bazen zijn altijd vervelend sad.gif ze willen het allemaal nét even anders en vooral met weinig ervaring is het zo irritant idd!! maarja het went wel en hopelijk kan je er gewoon blijven werken smile.gif

aarrgghh, kom ik net aan bij m'n werk.. is ie er niet en nu moet ik wachten tot 4 uur!! wacko.gif
hoe gestresst wil hij me hebben..

#73 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 11:49

oeps dit is het shut niet haha

Deze post is bewerkt door marissietje: 10 april 2009 - 11:49

#74 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 12:19

QUOTE(fempie @ 10-04-2009: 09:33:36) Bekijk Post
best grappig, ik heb binnenkort een sollicitatie gesprek en mijn vriend heeft op dezelfde dag ook zijn sollicitatie biggrin.gif Hij solliciteerd op de functie waar hij nu als uitzendkracht voor was. En ze waren met 4 uitzendkrachten waarvan 1 al 2 jaren daar werkt. En hij en een ander meisje mochten dan op gesprek komen. en dan nog iemand extern en 3 interne.... dus ben benieuwd. En ik solliciteer voor expert functie. Hopelijk gaan we gewoon beide blij zijn die dag biggrin.gif
Spannend voor jullie allebei dus biggrin.gif

Leuk hoor!! Ga voor jullie duimen! Zou leuk zijn!!

#75 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 16:03

het was dus wat ik dacht...
hij zei dat ie een fout had gemaakt door mij aan te nemen, omdat k geen ervaring had en daardoor in een veell te druk bedrijf ben gezet zonder ervaring en zonder iemand die het me goed kon leren..en dat hij me graag over een jaar terugziet als ik meer ervaring heb.. en dat hij me wel een leuke meid vond enzo, maar dat hij 'het me niet aan wilde doen' om ermee door te gaan..

ik voel me echt kut.

#76 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 19:11

Ohw Noukjah dat is idd zeer kut sad.gif

#77 -

Marlou

• Members

Gepost 10 april 2009 - 20:41

Aaah noukjah dat is vervelend. sad.gif

------------------

Ik heb woensdag om half12 een gesprek, over mijn 0uren contract! Heb er zin in om te gaan werken! biggrin.gif

#78 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 april 2009 - 22:47

Ik heb sinds december in salarisschaal 3 ipv 7 gestaan voor de helftvan mijn uren (dan werk ik op een andere afdeling).

Weet iemand hoeveel dat scheelt ongeveer?
Ik krijg t als t goed is terug namelijk.

#79 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 15 april 2009 - 10:06

6.22 bruto hoeveel is dat netto ongeveer? (op je 18e)

#80 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 april 2009 - 11:44

Ongeveer hetzelfde, als je gewoon zorgt dat je loonheffingskorting krijgt smile.gif

@Stéphanie: Thanks! Vind ik opzich wel te doen, ben tegen die tijd trouwens ook al bijna 21, dus smile.gif Toeslagen zijn wel fijn! En in Amsterdam zijn ze toch elke zondag geopend, dus dat gaat dan wel lekker ^^

Deze post is bewerkt door Tessa de eend: 15 april 2009 - 11:45

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals