Ga naar inhoud

Mexicaanse griep: Wat is waar?

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
118 replies to this topic

#1 -

Administrator

• Administrators

Gepost 28 april 2009 - 23:43

Je hoort het de hele dag op televisie en leest er overal over: de varkensgriep. De griep is een variant van gewone griep, het varkensgriepvirus en het vogelgriepvirus. Je krijgt het niet door het eten van varkensvlees. Verder zijn de verschijnselen van het griepvirus dezelfde als bij een gewone griep. Wel lijkt deze variant erg besmettelijk. Vaak je handen wassen en niezen in je zakdoek is het devies.

Voor meer vragen en antwoorden kan je terecht op de site van het RIVM.

Update: het heet inmiddels de Mexicaanse Griep.

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:10

Hier is het iig nog niet
Ik meld me net ziek bij een client
zegtie jij moet de dokter laten komen
dadelijk heb jij de varkensgriep (ik ben verkouden en had keelpijn alleen dat is weg hoest nu af en toe, alleen mn neus zit nog kei dicht)
mja haha
heb nog steeds geen koorts dus niks aan de hand tongue.gif
mensen maken zich TE druk

#3 -

Ellen

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:38

Nou Rena je weet maar nooit wink.gif.
Ja maar kan me ergens ook wel voorstellen dat mensen zich zorgen maken, ik bedoel als je kijkt waar het allemaal al is voorgekomen.. vind ik best veel

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:43

jah idd is ook zo
mja ik zou niet weten van wie ik het moet hebben
en loop er al bijna een week mee en heb nog steeds geen verhoging tongue.gif
en neem aan dat je dat zeer zeker wel hebt dan biggrin.gif

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:44

ik maak me ook best druk, nog zacht uitgedrukt ook. Omdat ik vrijdag voor 2 maand naar frankrijk ga, :(en daar zijn ook al 4mensen. En je kan zo moeilijk terug komen, dus zit me niet echt lekker.

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:45

nou stel dat je het zou krijgen
zover ik heb gehoord en gelezen slaan die medicijnen aan smile.gif
& echt ik geloof ook zwaar dat dit moet ( weet niet precies hoe ik het moet verwoorden) weer wat mensen worden weggevaagd anders raakt de wereld te vol..

ook met die rampen enz etc etc

uh dat moeder natuur of hoe ik 't ook moet noemen dit erin gooit zodat de mensheid een beetje normaal blijft en dat het niet overvol raakt

Deze post is bewerkt door Duss: 29 april 2009 - 10:47

#7 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 29 april 2009 - 10:48

Vrienden van mij gaan volgende maand naar Mexico, dan zit je ook lekker in de stress lijkt me. Ik denk dat als je in Mexico bent geweest (of mensen die er pas zijn geweest) erg moet uitkijken. Verder wordt het erg snel verspreid, maar ik denk dat iedereen nu wel op zijn hoede is als je ziek bent en je hebt met iemand gesproken die daar is geweest.

Ze zeiden al dat zoiets met grote evenementen heel snel verspreid kan worden, dus met bijv. Koninginnedag. Maargoed, gewoon in de gaten houden, als je er optijd bij bent kan er nog genoeg gedaan worden.

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:49

Ik las net dat ze mensen afraden om naar mexico te gaan ?
ben ik blij wink.gif ik zit morgen thuis ben nog steeds strontverkouden

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:50

Ik meende dat dat niet mocht, gewoon nog wel naar mexico? Ik las gister dat het negatiefreisadvies e.d was.

Ja, maar ik ben toch wel bang dat ik het krijg, en stel dat ik gewoon verkouden ben, dan moest ik al naar die arts in Frankrijk, nou kan geen woord frans wacko.gif. Ik heb huisarts op gebeld, mijn eigen gewoon, en die zei heeeel erg in de gaten houden, zodra je buikpijn krijgt, verkouden word of ook maar iets in die zin, gelijk naar arts wacko.gif ook al heb je het een week, moet je elke dag terug komen om te controleren, nou lekker is dat wacko.gif.

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:52

ja maar ik ben nu ook verkouden
dus wil zeggen dat ik het dan ook kan hebben

op het moment dat je koorts krijgt moet je je melden

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:54

Het is nu ook al in Duitsland..

Het kan ook zijn dat je alleen verkouden bent, en hoestbuien. Dat koorts later komt of niet, dat heeft mijn huisarts me verteld, en dat ik gewoon echt consequent moet zijn, nou lekker stagelopen daar, op een camping.. niet dus. Ik moet er bij buikpijn oid al heen hebben ze mij verteld, en GGD ook. Nou dan doe ik dat mmaar.

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:55

http://vakantie.excite.nl/nieuws/666/Mexic...n-reis-omboeken

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:56

haha nou word ik ook bang tongue.gif
Ik ben al een week verkouden en HAD keelpijn dat is nu weg dan
en ik hoest niet veel

dus je hoeft geen koorts te krijgen biggrin.gif haha
nou lekkere foute berichten dan op internet en het nieuws enz biggrin.gif

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 10:59

Ik loop ook al weer een week met verkoudheid/keelpijn enzo rond, maar ik ben net nog bij de dokter geweest en die heeft er niks over gezegd. (Ik heb 'gewoon' een keelontsteking en een ontstoken speekselklier tongue.gif)

Al vind ik het wel een eng idee als het naar Nederland komt.

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 11:00

Ach, meteen stress! Snap ik ook wel, zou nu ook niet staan te springen om naar Mexico te gaan, maar goed als je een beetje grieperig wordt kan je gewoon naar de huisarts gaan als je iets vermoed smile.gif Ik maak me er (nog) niet te druk om, Frankrijk klinkt ook wel ver weg wink.gif

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 11:00

Ik ga hem dadelijk ook maar even bellen dan ben ik iig weer wat gerust biggrin.gif
haha

nee idd ik zou ook niet weten van wie ik hem zou moeten hebben ken niemand die in deze tijd daar is geweest enz tongue.gif
mja ik ben makkelijk op te naaien wink.gif haha

Deze post is bewerkt door Duss: 29 april 2009 - 11:01

#17 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 11:07

QUOTE(Pauliien @ 29-04-2009: 11:50:57) Bekijk Post
Ik meende dat dat niet mocht, gewoon nog wel naar mexico? Ik las gister dat het negatiefreisadvies e.d was.

Ja, maar ik ben toch wel bang dat ik het krijg, en stel dat ik gewoon verkouden ben, dan moest ik al naar die arts in Frankrijk, nou kan geen woord frans wacko.gif. Ik heb huisarts op gebeld, mijn eigen gewoon, en die zei heeeel erg in de gaten houden, zodra je buikpijn krijgt, verkouden word of ook maar iets in die zin, gelijk naar arts wacko.gif ook al heb je het een week, moet je elke dag terug komen om te controleren, nou lekker is dat wacko.gif.

ff offtopic:

waar ga je op een camping stage lopen in Frankrijk?
ik vertrek namelijk ook over 3 weken naar Frankrijk naar een camping! (oke Frankrijk is groot maar tog)

#18 -

Musicmadeaddict

• Members

Gepost 29 april 2009 - 11:13

QUOTE(Eternity @ 29-04-2009: 10:59:21) Bekijk Post
Ik loop ook al weer een week met verkoudheid/keelpijn enzo rond, maar ik ben net nog bij de dokter geweest en die heeft er niks over gezegd. (Ik heb 'gewoon' een keelontsteking en een ontstoken speekselklier tongue.gif)

Al vind ik het wel een eng idee als het naar Nederland komt.

Ik moet ook meteen ff aan jou denken Edine.
Ik dacht als jij het maar niet hebt dalijk, je weet nooit toch!!

Vind het maar niks, maar ga me er niet te druk om maken!

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 11:23

Mijn ouders gaan over 3 weken een rondreis maken door Mexico, ben bang dat dat niet doorgaat.

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 april 2009 - 11:27

QUOTE(xJoyce @ 29-04-2009: 12:13:08) Bekijk Post
Ik moet ook meteen ff aan jou denken Edine.
Ik dacht als jij het maar niet hebt dalijk, je weet nooit toch!!

Vind het maar niks, maar ga me er niet te druk om maken!

Haha, ik had inderdaad ook wel griepverschijnselen enzo, dus zo gek was het niet geweest!

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals