Ga naar inhoud

Mexicaanse griep: Wat is waar?

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
118 replies to this topic

#101 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 25 juli 2009 - 11:44

Ja, dat leek mij ook wel. Daarom vraag ik me af waar ik het heb gelezen. Het enige dat ik kan vinden is dit:

Relatie mexicaanse griep en overgewicht
15 July 2009 · Geen reacties
Dikke mensen worden het hardst getroffen door de Mexicaanse griep, Uit een analyse van de huidige gevallen met ernstige aandoeningen is er overeenkomst gevonden bij de meeste slachtoffers van de Mexicaanse Griep: Ze zijn (bijna) allemaal dik. Aldus Bloomberg

Bij patienten besmet met Mexicaanse Griep met een BMI hoger dan 40 bleken de gevolgen vaak uiterst moeilijk te behandelen en onherstelbaar. In Canada hebben 3 op de 5 slachtoffers op de Intensive Care Obesitas

Nou ja, dan zul je misschien iets meer kans hebben of zo.

O wacht, de bron staat erbij:
http://www.mexicaansegrieppandemie.nl/post...anse-griep.aspx

#102 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2009 - 11:57

ik maak me er niet druk om hoor. ik ga me ook niet laten vaccineren trouwens

#103 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2009 - 12:00

Nee, waarom niet? De Mexicaanse griep is het gevaarlijkste voor jongeren hea.

#104 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2009 - 12:00

even een hele domme vraag
maar wat is nou (en dan heb ik het even niet over de symptomen) het verschil tussen gewone griep en mexicaanse griep?
ik bedoel... is er eentje gevaarlijker dan de ander of wat? blush.gif

#105 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2009 - 12:02

De Mexicaanse griep is een nieuwe griepvariant (volgens mij een kruising tussen de varkensgriep en gewone- of vogelgriep). Iig, het is een griep die vooral gevaarlijk is voor jongeren (heeft er mee te maken dat als je ouder dan 53 bent, je een grieppandemie hebt meegemaakt die er op lijkt, en dus al een soort van weerstand hebt opgebouwd).

Volgens mij... tongue.gif

#106 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2009 - 12:03

QUOTE(NgiNeThemba @ 25-07-2009: 13:00:32) Bekijk Post
Nee, waarom niet? De Mexicaanse griep is het gevaarlijkste voor jongeren hea.

omdat ze nog niet eens weten wat de bijwerkingen zijn..en daarbij is de gewone griep gevaarlijker. daar sterven jaarlijks zo'n 250.000-500.000
heel de tijd die ophef over de mexicaanse griep..

Deze post is bewerkt door Jasmin: 25 juli 2009 - 12:05

#107 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2009 - 13:12

QUOTE(Jasmin @ 25-07-2009: 12:03:14) Bekijk Post
omdat ze nog niet eens weten wat de bijwerkingen zijn..en daarbij is de gewone griep gevaarlijker. daar sterven jaarlijks zo'n 250.000-500.000
heel de tijd die ophef over de mexicaanse griep..

Ach ophef... De gewone griep eist dan wereldwijd zoveel levens voglens jou..
Alleen onthoudt, de mexicaanse griep is nog maar net begonnen.. Voorspellingen zijn dat in Belgie volgende maand dagelijks 7 mensen overlijden aan de griep en in Britanie voorspellen ze dat er 65.000 mensen zullen overlijden aan de griep..
Dus of die ophef nou zo onterecht is..!?

#108 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2009 - 13:16

De mensen die aan de gewone griep sterven...zijn vooral de ouderen. Degene die aan de Mexicaanse griep overlijden zijn vooral jongeren wink.gif. De Mexicaanse griep vergelijken met de gewone griep is dus niet helemaal terecht.

#109 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2009 - 13:58

Een vriendin van me heeft het gehad, wel meer mensen in mijn omgeving trouwens en er is gewoon veel ophef om niks. We zien het dadelijk in oktober wel. Mensen moeten zich niet zo druk maken in nijmegen waren 45.000 mensen alleen al om te lopen bij elkaar en er was 1 iemand met de griep dus al met al valt het allemaal wel mee.

#110 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2009 - 14:00

Ja maar uiteindelijk zal het aantal zich steeds verdubbelen. In de UK waren er 100.000 gevallen en dat aantal is in een week verdubbeld, extreme cijfers ja, maar t aantal verdubbeld zich wel 2 -> 4, 4 -> 8 enz.

En ik maak me er verder niet druk over, maar ik vind wel dat je de feiten er van moet inzien.

#111 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 14:37

geweldig.. ik moet de komende 3 dagen alleen op mijn kamer doorbrengen, want de kans is groot dat ik em te pakken heb sad.gif

#112 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 14:38

lloret heh, het is echt kut, steeds meer mensen om me heen die
het hebben! sad.gif

#113 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 14:44

jep sad.gif

begin van de week liepen we te grappen over de mexicaanse griep, zo'n ophef bladiebla. tot de jongen waar we mee om zijn gegaan vanuit thuis smste dat hij de mexicaanse griep had en ik een dag later ook begon..

nu kan ik tot ongeveer zaterdag koorts krijgen (incubatietijd en heb die jongen na zaterdag niet meer gezien) en dan is de kans groot dat ik hem heb. en aangezien je een dag daarvoor ongeveer al besmettelijk bent moet ik tot die tijd zo min mogelijk mensen in aanraking komen wacko.gif

en in lloret leek het steeds erger te worden ja blink.gif onze hele bus was aan het hoesten / verkouden / ziek

#114 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 15:07

blink.gif is wel eng!! mellow.gif

#115 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 15:23

Ik vind ook wel dat er enorm veel ophef over is hoor, een vriend van mij had het ook, die moest een paar dagen thuis blijven en heeft verder nergens last van gehad.. Dus het is echt niet gelijk dodelijk oid.

#116 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 15:39

T is ook niet meteen dodelijk nee, maar als je een minderde gezondheidstoestand hebt (zoals ik tongue.gif) kun je bestl wel de pinarie zijn als je er niet op tijd bij bent tongue.gif.

#117 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 15:45

owjee een vriend van mij was ook naar lloret en nu ook ziekig.. en hij zei al dat ie miss mexicaanse griep had maar ik geloofde hem niet. en heb met hem gewerkt 2 dagen!! owjee wink.gif

#118 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 15:49

nou het is gewoon echt kut als je het krijgt.
zeker als je in spanje bent en niet voor 1 doktersbezoek naar nederland kan, collega van me ligt nu al een week in het ziekenhuis en die is gewoon doodziek ervan, en kan het wel een ophef zijn,
ik wil het gewoon niet hebben ookal ga je dr niet dood van tongue.gif

#119 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 16:32

ja maar fay wat doe jij er dan aan? om het niet te krijgen zeg maar...

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals