Ga naar inhoud

Mexicaanse griep: Wat is waar?

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
118 replies to this topic

#41 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 11:38

ik maak me heeelemaal geen druk eigenlijk, als het gewoon een griepje is en niks meer ?

alleen mijn vriendje die begint nu ook grieperig te worden (is op vakantie in de ardennen) en hij is nu bang dat ie volgende week New York niet inkomt. hoe zit dat, kunnen ze dat weigeren of wat ?

#42 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 11:41

Nou Amerika is een paniekerig land zou het hem even laten navragen.
En zich even nalaten kijken bij de arts ?

#43 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 11:43

Dat kindje van 3 kwam toch net terug uit Mexico?

#44 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 11:45

jah idd eind april staat er iig

Deze post is bewerkt door Duss: 30 april 2009 - 11:45

#45 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 12:52

27e kwam het kindje terug uit mexico

#46 -

Lord of the Board

• Members

Gepost 30 april 2009 - 13:28

Ik maak me er ook niet druk om.
Kan me niet voorstellen dat een griepje het hele land kan overnemen.
We hebben wel vaker een griep epidemie gehad.

Ik weet er waarschijnlijk ook te weinig vanaf.
Onwetendheid = hemels.

Deze post is bewerkt door peeteke: 30 april 2009 - 13:29

#47 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 13:30

Ja maar een griepepidemie is wat anders dan een grieppandemie.. Dit is veel groter en een makkelijker overdraagbaar type, schijnt.

Maar goed, ik vraag me wel af wanneer je naar de dokter zou moeten, want ik hoest wel een beetje, en niezen maar volgens mij is dat gewoon hooikoorts/verkoudheid. Maar goed, wanneer is 't teveel? Als je koorts krijgt of zo?

#48 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 30 april 2009 - 13:56

@Crushed: Volgens mij kun je het alleen krijgen als je in Mexico bent geweest, tenminste bijna alle mensen die ziek zijn geworden, zijn in Mexico geweest. Maar als je twijfelt is het gewoon altijd aan te raden om even langs de huisarts te gaan smile.gif

#49 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 13:59

Ja maar dus zou je het ook van mensen kunnen krijgen die in Mexico zijn geweest wink.gif. Maar ik twijfel niet, haha, vraag me alleen af wanneer je dat wel zou moeten.

#50 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 14:39

Een collega van mij loopt nu stage in Mexico in een weeshuis, alle kindjes zijn daar nu weg voor 2 weken, en als het dan niet verder is uitgebreid komen de kindjes terug, is het wel zo, dan komt zij terug naar Nederland. Ze mag daar ook eigenlijk niet meer het huis uit, alleen voor boodschapjes ofzo. dus dat is wel even spannend daar

#51 -

Colorguardje

• Members

Gepost 30 april 2009 - 16:38

Ik schrok wel even toen ik hoorde dat het ook in NL gesignaleerd is. Ik hoop dat het binnen de perken blijft!

#52 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 16:42

Ik schrok niet...t was afwachten totdat hier ook een geval was smile.gif

Mn moeder moet nu wel gaan overwerken, zij werkt bij degene die het medicijn verspreiden.

#53 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 19:32

QUOTE(Jaraa @ 30-04-2009: 14:56:38) Bekijk Post
@Crushed: Volgens mij kun je het alleen krijgen als je in Mexico bent geweest, tenminste bijna alle mensen die ziek zijn geworden, zijn in Mexico geweest. Maar als je twijfelt is het gewoon altijd aan te raden om even langs de huisarts te gaan smile.gif

Er is in Spanje 1 persoon die niet in mexico is geweest en wel de varkensgriep heeft. Blijkbaar zit de mutatie in het virus ook daar al.

Er is nog geen pandemie, maar wel al fase 5 van de 6 fases. 6 is pandemie. Het was al voor het eerst dat de WHO de fase van 3 naar 4 verhoogde, die is nu weer verhoogd naar 5.

Ik vind het best eng. Moeilijk in te schatten welk percentage van de zieken nou ook echt overlijdt. Want de ene keer hoor ik weer dat er 1500 besmetten zijn in Mexico en de andere keer zeggen ze weer dat het niet zeker is dat die allemaal varkensgriep hebben. Anyway dr. weet ik veel wie heeft ons tijdens college gezegd vorig blok dat het weer eens tijd is voor een pandemie. Dus misschien wordt dat nu wel. Er is voor 1/3 van de Nederlandse bevolking tamiflu ingeslagen. Zometeen hebben meer mensen het. Wat dan? Productie van tamiflu duurt 8 maanden! En het medicijn werkt alleen als je binnen 1 à 2 dagen na ziek worden het gebruikt. Ik denk dat veel mensen het afdoen als gewoon griepje en dus niet snel genoeg naar de dokter gaan. Dus ik vind het beetje eng

#54 -

--

• Members

Gepost 30 april 2009 - 19:36

Weet niet of het hier al gezegd is, maar er is ook een vrouw geloof ik.. die met het vliegtuig een stop in mexico vliegveld had, 3 uurtjes.. en daarna weer verder vloog en dat zij ook besmet was..

verder is een meisje uit m'n klas, ofja een klas hoger, maar ze zit bij bepaalde vakken wel bij mij pasgeleden terug gekomen uit Mexico, en haar vriend heeft nu de griep. Heb er nu alleen niks van gehoord.. dus weet niet hoe het daar nu mee is.

#55 -

~Paracetamolletje~

• Members

Gepost 30 april 2009 - 19:37

Ik vind het ook wel een beetje eng moet ik zeggen.

Deze post is bewerkt door Paracetamolletje: 30 april 2009 - 19:38

#56 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 19:41

Ik kan me er echt niet druk om maken. Weer eens wat anders op het nieuws dan de kredietcrisis rolleyes.gif

#57 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 30 april 2009 - 20:59

Haha, jaa met de kredietcrisis is het nu wel even gedaan! tongue.gif

#58 -

TEAM JACOB!

• Members

Gepost 30 april 2009 - 21:37

Ik vind het een eng idee dat het nu dus geen ver van mn bed show meer is.

#59 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 30 april 2009 - 22:16

Ik denk trouwens niet dat mensen nu denken 'Oh ik heb maar een griepje.' Nederlands maken zich al best snel druk over bepaalde dingen die in het nieuws zijn, dus het gebeurt nu eerder dat heeeel veeeeel mensen gelijk met een griepje naar de dokter gaan. Wat eigenlijk alleen maar aan te moedigen is natuurlijk wink.gif

#60 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 mei 2009 - 17:26

@ Jara: nee juist niet. Tenminste in mijn omgeving is iedereen er veel te nuchter voor. Je moet het echt binnen 2 dagen melden hè anders hebben de medicijnen geen nut meer. En voor binnen die tijd denk ik dat mensen denken "oh ik ben maar verkouden" of "oh het is maar een griepje".

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals