Had het een paar uur terug ook al in het shut gepost, maar las net pas die reacties enzo dus dat is nogal onhandig lijkt me. En ik dacht; misschien is er iemand die 'tips' heeft ofzo vast niet maar toch.. Dus ik maak er even een topic in onzin van. Dan is het niet zo prominent in beeld ofzo, maar toch een topic waarin ik t even kwijt kan ofzo. Hieronder dus kopie uit t shut:
Omg er is echt een enorm drama gewoon, weet echt niet meer wat ik moet . Mn vader is dus 67, en werkt gewoon door sinds zn 65e. Hij werkt als docent aan de universiteit, Statistiek. Nu heeft ie dus 3 inkomsten: AOW, pensioen en dat werk aan de universiteit. Hij dacht dat dat geld wat ie van de uni kreeg al belastingvrij was, dat is altijd zo geweest sinds ie daar werkt enzo dus daar ging hij van uit. Nu ging ie kijken hoeveel geld hij terugkrijgt van de belasting, blijkt opeens dat hij meer dan 12000 euro moet betalen . En nu bleek dus dat dat geld nog niet netto was, maar bruto . Het is echt een enorme ramp want dat geld hebben we dus totaal niet. Mn vader verdient in totaal 4600 per maand netto (of nouja, na dit gebeuren aan het licht is gekomen dus ongeveer 4000 ) en daar komen we echt al niet van rond omdat er zoveel schulden zijn enzo. Omg ik weet echt niet hoe we die 12000 moeten betalen, en vanaf dan dus echt bijna 1000 per maand wegleggen. Hij betaalt dus gewoon 52% belasting over dat geld van de uni, ik vind het echt te gestoord voor woorden gewoon dat belastingstelsel in NL. Wat een drama . Ik ga nu proberen 2500 euro te lenen zodat we een schuld kunnen afbetalen waardoor we BKR geregistreerd staan, en dan hopen dat we de hypotheek kunnen verhogen.
Aargh
Ik las dus net de reacties uit het shut, om zoveel mogelijk te reageren:
4000 netto is idd ook echt hartstikke veel geld, en het belachelijke is dat we serieus behalve boodschappen enzo echt geen grote bedragen uitgeven aan onszelf ofzo. Het enige is bijv. de krant enzo maarja dat is ook niet veel. De rest gaat echt helemaal op aan schulden, dus iets opzij zetten ofzo werkt totaal niet alles gaat gewoon op. En je kan het idd wel in gespreide delen betalen waarschijnlijk, maar dat is dan nog minstens 1000 per maand minder dan er nu al is, waarschijnlijk nog minder. Terwijl we t nu dus al amper redden
girlsonly.nl