Ga naar inhoud

Fiets gestolen - online aangifte doen

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
11 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 13:05

Mijn fiets is vanmiddag gestolen toen ik bij een vriendin sliep. Nu ben ik aangifte aan het doen op politie.nl, en ze vragen om mijn burgerservicenummer. Is dat hetzelfde als het persoonsnummer, op de nederlandse identiteitskaart?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

#2 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 13:08

Als ik het goed heb is je burgerservicenummer gewoon je sofinummer,
dus inderdaad het nummer wat op je ID-kaart staat.

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 13:09

op je indentiteitskaart staat je pers.nr. dat is gewoon je burgerservicenummer.

#4 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 29 juli 2009 - 13:12

BSN = Sofinummer = pers.nr.

Balen van je fiets. sad.gif

#5 -

Beginner

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 13:36

Dankjulliewel =]

En tja, ik vind het ook wel rot van die fiets. Mijn vader moet nu een nieuwe kopen, maar ik heb op vakantie ook al zoveel uitgegeven, dus ik voel me nogal schuldig.
Maar er is anders vast wel iets te vinden op marktplaats, of tweedehands bij de fietsenmaker.

Ik heb trouwens wel weer dat ik me heel Nederlands voel nu mijn fiets gestolen is. Nou ja.

Deze post is bewerkt door FleurtjeA: 29 juli 2009 - 13:37

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 juli 2009 - 20:37

mijn fiets is een paar maanden geleden ook gejat, was mijn 1e keer sad.gif

heb ook wel aangifte gedaan via internet, maar denk dat het vrij weinig nut heeft.
bij mij iig wel, want ik wist dus geen framenummer van mijn fiets enzo

mjah.. op marktplaats enzo kun je net zoveel geld uitgeven aan een fiets als je wilt.
ik heb een hele goede fiets voor 60 euro gekocht, enigste wat eraan mankeerde was dat de stelt niet helemaal stevig was.. verder geen roestplekje te zien, alles werkte..

#7 -

Lord of the Board

• Members

Gepost 30 juli 2009 - 09:18

Hoorde vandaag op de radio dat er 750.000 fietsen per jaar gejat worden.
Dat zijn er 2050 per dag: ofwel anderhalve fiets per seconde.

Heel raar.
Mijn fiets is 3 keer gejat. Aangifte heeft 1 keer geholpen: toen werd mijn fiets teruggevonden via marktplaats. Ik had ook geen framenummer of iets. Er was een man opgepakt in Heemskerk die zijn schuur vol had staan met gestolen fietsen. Toen ik dat hoorde heb ik zelf dat politiebureau gebeld en mijn aangiftenummer doorgegeven. Toen mocht ik komen kijken of mijn fiets er tussenzat. Die was al verkocht via marktplaats maar uiteindelijk heb ik de 250 euro, waarvoor ik de fiets toen had gekocht, teruggekregen via justitie.

Deze post is bewerkt door peeteke: 30 juli 2009 - 09:19

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 augustus 2009 - 17:38

nou ik voelde me ook niet plots nederlands toen mijn scooter werd gestolen. ben trouwens zelf gaan zoeken, en vond 'm binnen 2 weken.

maar wel balen voor je! ik zag laatst 'n goeie fiets op marktplaats voor 60eu. succes verder:)

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 augustus 2009 - 18:12

Ik heb ook eens aangifte gedaan via internet van m'n fiets die was gestolen.
Heb er nooit meer iets van gehoord, maar heb al láng weer een nieuwe.
Denk niet dat ik er ooit nog iets van hoor.

Is er niet soms bij de politie dat ze alle gevonden fietsen voor een paar tientjes verkopen?
Of heb ik het nu mis?

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 augustus 2009 - 19:57

Fietsen die ze vinden en waarvan de eigenaar niet meer te achterhalen is verkopen ze door ja.. Dat is bij ons dan zo, ze laten ze opknappen door 'op maat' en die verkopen ze dan voor een paar tientjes door.

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2009 - 00:51

Die van mn broer in breda is ook al een paar keer gestolen.. maar ik ben er vorige week achter gekomen dat dat niet perse in grote steden hoeft te gebeuren. Mijn mobiel is gestolen door een collega van me. Ik had hem in mn tas laten zitten en achteraf is dat natuurlijk dom. Maar ik had dat echt nooit verwacht..

#12 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 02 augustus 2009 - 06:27

Mijn fiets is echt nog nooit gestolen *klopt af*.

Om maar met het verhaal van Misz_Pink verder te gaan... Wel heeft een collega 100 dollar uit m'n portemonnee gestolen. Je denkt dat je die mensen kunt vertrouwen maar blijkbaar niet.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals