Ga naar inhoud

Vakantiefoto's

150 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 augustus 2009 - 22:41

Ik bedacht me dat het wel leuk was om een apart topic te maken voor de vakantie foto's. En dan niet zomaar de foto's maar net zoals Maaike al in het fototopic heeft gedaan. Gewoon echt een lading foto's met verhaaltjes erbij! Cecile heeft dat ook al een beetje gedaan, en Lisa (hopeless smile) heeft ook altijd van die leuke foto's en volgens mij zijn er veel meer mensen die een hele toffe vakantie hebben gehad en wel leuke foto's kunnen posten!

In het fototopic plaats je meestal maar een paar foto's en nu kun je er gelijk een boel doen, en kun je gelijk beschrijven hoe heel je vakantie was! En eventueel ispiratie opdoen voor volgend jaar wink.gif
Dus wie begint haha?

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 augustus 2009 - 22:44

Mag een buitenlandse stage ook tongue.gif haha.

Wel heel leuk idee idd. Leuk om dat te lezen.

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 augustus 2009 - 23:13

haha ik heb wel kreta foto's, maar dat zijn bijna alleen maar uitgaansfoto's tongue.gif lang niet zo interessant en indrukwekkend als die jordanië en nieuw-zeeland verhalen van jullie!! Maarrr ik ga wel ff kijken of ik wat in elkaar kan flansen tongue.gif

Deze post is bewerkt door Noukjah: 13 augustus 2009 - 23:13

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 15:49

Marlous, wat leuk dat je mij noemt in de beginpost... haha biggrin.gif
Ik zal eens kijken of ik binnenkort een verhaaltje kan maken van mijn vakantie.
Wel een leuk idee trouwens dit topic! Krijg weer helemaal dat zomergevoel terug.

Jou vakantie lijkt me trouwens echt super tof! (@ nog steeds marlous tongue.gif)
Geweldige fotos zitten erbij, lijkt me ook een hele ervaring.
Ik ben zelf best wel een schijterd als 't gaat om verre reizen enzo. (vliegangst haha innocent.gif)
En ben bang voor vreemde insecten en dingen die ik niet ken... maarja als ik dan jou foto's zie dan denk ik wel: sjonge dat zou ik ook wel eens een keer willen. Die foto's in de woestijn, ook echt wauw. Heb je volgens mij echt even het idee dat je in een hele andere wereld bent.

Deze post is bewerkt door *Hopeless-Smile*: 14 augustus 2009 - 15:50

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 15:56

Mooie foto's Marlous en heel leuk om allemaal te lezen. Die foto van jou bij die rotsen is echt heel erg mooi. Die woestijn is zeker Wadi Rum ofzo? Cool dat het snorkelen je zo bevallen is. Ik heb ook gesnorkeld tijdens mijn trip, maar het weer was erg slecht, waardoor het water behoorlijk troebel is. Plek waar we geweest zijn was één van de mooiste snorkellocaties, ook met koraal enzo, maar niets van gezien. Alleen maar dezelfde visjes gezien, vlakbij het strand. Ging je verder, zag je niets meer. Wil dus zeker nog een keer gaan snorkelen, om het over te doen.

Ik zal ook eens een verslagje maken, even kijken hoe ik dat ga doen zonder dat het meteen te lang wordt.

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 16:01

Oh Philadelpia(?) laatst keek ik naar rtl travel. En toen lieten ze ook Jordanië zien en ook de plekken waar je bent geweest. Echt mooi man! blink.gif

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 16:02

Ik knalde telkens tegen anderen aan, omdat iedereen dicht bij het strand zat en heb paar keer m'n knieën geschaafd, omdat ik dacht dat ik dieper zat dan ik werkelijk was. En inderdaad, bril zit niet echt lekker en véél zout water binnen gekregen, maar toch wil ik het nog een keer écht doen en dan ook heel diep gaan kijken.

Wadi Rum lijkt me ook echt geweldig, maar volgens mij is Petra toch wel het echte hoogtepunt. Geen insecten dus. Wel andere dieren?

#8 -

Marlou

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 16:07

@ Marlous : Had je ook geslapen in het woestijn voor 1 nacht? In het woestijn koelt het snachts toch heel erg af? Was het niet heel koud?

In Turkije was het op de dag heel warm in het woestijn en snachts en - 30 ofzo. tongue.gif

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 16:17

Ik heb het idee dat Wadi Rum wel interessanter is dan Death Valley. Bij Death Valley is het echt té heet en er is gewoon niets. Vond ik wat minder.

ben nu bezig met mijn fotoverslag en ben bang dat hij erg lang gaat worden wink.gif

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 17:02

Zoals wellicht bekend zou ik eigenlijk naar Amerika gaan, dwars door de USA (een groepsreis van Djoser). De groep had echter te weinig boekingen en ik heb besloten om daarom een compleet andere reis te gaan doen. Ik heb Djoser gebeld en gevraagd wat er in dezelfde periode door zou gaan. Eén van die reizen was Maleisië en ik heb nadat ik alle beschikbare reizen aandachtig heb bekeken gekozen voor deze reis. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik altijd al eens naar Azië wilde gaan en de jungle wilde zien. Daarnaast leek deze reis me erg afwisselend. De reis duurde 20 dagen.

Vroeg in de ochtend landden we in Kuala Lumpur om meteen door te rijden naar Melakka, een sfeervolle stad met veel Nederlandse invloeden, vanwege de Nederlandse kolonies vroeger. Zie de Nederlandse invloeden:

We hebben er ook een boottochtje gemaakt en watervaranen gezien:

Daarna gingen we door naar Kuala Lumpur en onderweg zijn we nog gestopt bij Putrajaya, een stad die ze nu aan het bouwen zijn en die nog moderner gaat worden dan Kuala Lumpur:

Onderweg stopten we ook nog even bij Batu Caves, een Indische tempel gemaakt in een de rotsen. Om er te komen moet je 272 treden omhoog. Boven zaten trouwens erg veel leuke aapjes:

Kuala Lumpur is een superstad, met prachtige gebouwen. De bekendste zijn natuurlijk de Petronas Twin Towers (ruim 600 meter hoog). We hebben er een tour gemaakt door de stad en de highlights gezien, zoals de Twin Towers. Ook zijn we nog bij een moskee geweest en daar mag je natuurlijk niet zomaar naar binnen met korte broeken en truitjes. ’s Middags ben ik nog even naar een vogelpark geweest. ’s Avonds zijn we opnieuw naar de Petronas Twin Towers gegaan, aangezien ze dan ook schitterend zijn:

Na de drukte van Kuala Lumpur gingen we naar Taman Negara, het oudste regenwoud ter wereld. We hebben hier een aantal jungletochten gemaakt en véél gezien qua dieren en natuur. In de jungle heb je ook de canopy walk, een touwbrug die 50 meter hoog in de bomen hangt. Bij ons hotel zat trouwens een slang, die een kikker aan het eten was. Heel gaaf, zo’n hotel midden in de jungle. Er waren ook veel bloedzuigers (zie foto van mijn voet, jeej). We zijn ook bij een dorpje geweest van de Orang Asli (de originele bewoners van Maleisië, ze leven in de jungle).

Drijvende restaurants bij de jungle:

Toen weer terug naar Kuala Lumpur gegaan en onderweg gestopt bij een olifantenweeshuis, waar je de olifanten kon voeren, een ritje op de olifanten mocht maken en de olifanten mocht wassen in de rivier:

We gingen daarna door naar Kuala Selangor, waar een berg is met een kolonie wilde aapjes. Ook heb je er vlakbij een natuurgebied met een mangrovebos. Bij dit natuurgebied heb je veel bijzondere dieren, zoals felgekleurde krabben en mudskippers (zie de foto, máffe beesten zijn dat). We hebben er ook een boottocht gemaakt langs de grootste kolonie vuurvliegjes ter wereld, maar daar mocht je geen foto’s maken (en foto’s zouden toch niet gelukt zijn). Het zag er wel schitterend uit.

Na Kuala Selangor gingen we naar Cameron Highlands, waar vooral veel theeplantages zijn. Ook zijn er veel fruitplantages in dit gebied. We hebben hier een theefabriek bezocht en een butterfly farm, met ook heel veel insecten (die je ook mocht aanraken).

Dit zijn de theeplantages:

Dit zijn wat foto’s van de butterfly farm:

De bestemming die na Cameron Highlands kwam, was Penang, een tropisch eiland. We hebben hier veel bij het zwembad rondgehangen en zijn een paar keer naar de avondmarkt geweest. Ook zijn we in Georgetown geweest en hebben hier vooral lekker rondgewandeld en wat moskeeën en tempels bezocht.

Daarna gingen we naar het tweede tropische eiland: Langkawi. Hier hebben we ook veel genoten bij het zwembad en op het strand. De eerste dag heb ik een taxi gehuurd en enkele highlights van het eiland bekeken, zoals de cable car (700 meter boven zeeniveau), een waterval, het aquarium en de krokodillenboerderij. Die laatste viel wat tegen, maar ze hadden er wel een bijzondere krokodil, namelijk een gehandicapte. Foto’s van het aquarium zijn niet zo bijzonder, vanwege de weerkaatsing bij de ruiten. Die plaats ik dus niet.

De dag daarna ben ik wezen snorkelen. Helaas was het weer erg slecht en het water hierdoor ontzettend troebel. Ik heb wel wat vissen gezien, maar van het koraal helemaal niets kunnen zien. Het snorkelen nam een hele dag in beslag. Wel erg leuk was het shark feeden. Stukjes vlees werden in het water gegooid en daar kwamen allemaal kleine haaien op af. Uiteraard mag je dan niet snorkelen. Tijdens het snorkelen trouwens nog wel zo’n haai gezien, dat was wel gaaf. Eerste foto is van het shark feeden.

De derde dag zouden we ’s avonds weer met het vliegtuig gaan. Om mezelf nog een beetje bezig te houden (zodat ik hopelijk wat kon slapen in het vliegtuig) ben ik in de ochtend nog naar een vogelpark geweest. Je kon de vogels hier voeren, maar echt heel interessant was het niet. ’s Middags met de groep in het zwembad gehangen en daarna weer teruggevlogen. Eerst een binnenlandse vlucht van Langkawi naar Kuala Lumpur en toen door naar Amsterdam. Hier nog een paar foto’s. Eentje van het vogelpark, eentje van de zee, een van het zwembad bij het hotel en eentje van het vliegveld in Kuala Lumpur:

Deze post is bewerkt door Goddess: 14 augustus 2009 - 17:06

#11 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 17:30

Wow vet man die reis door Maleisie! Die insecten vind ik wel echt vies, dat zou ik nooit durven haha! Ga je nu nog wel een andere x naar Amerika?

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 18:18

Ziet er super uit joh! Echt geweldig!
Die insecten vind ik echt te eng voor woorden, echt knap dat je dat durft tongue.gif
Haha. ziet er spectaculair uit. Maar was je alleen gegaan?
Ja, met die groep dan. Maar je was niet met iemand die je 'kent'?

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 18:18

Ik heb bijna geen foto's gemaakt bij markten en tempels (bij meeste tempels mocht je ook geen foto's maken trouwens). Was vaak zo gezellig bij de markten dat ik totáál niet bezig was met het nemen van foto's. We hebben daar vooral leuk spulletjes gekeken en wat gedronken bij de terrasjes. Vooral bij Kuala Lumpur was dat onwijs gezellig, want daar zaten we midden in Chinatown.

Je hebt in Maleisië zeker wel cultuur. Maar van groepsgenoten heb ik begrepen dat je het totaal niet met elkaar kunt vergelijken. Maleisië is namelijk een mengeling van Maleisiërs, Chinezen en Indiërs. Ieder met hun eigen geloof en cultuur. Thailand is geloof ik (ben er nooit geweest) vooral gericht op het Boeddhisme.

Ik ben overigens zelf echt een natuurliefhebber en vind het geweldig om door natuurgebieden te wandelen en planten en dieren te bekijken. Ik word dan ook altijd helemaal enthousiast als ik bijzondere dingen tegenkom, vandaar dat ik vooral veel natuurdingen op de foto heb staan, vind ik echt geweldig.

Ik ga zeker nog een keer die reis doen in Amerika, ik weet alleen of dat volgend jaar al wordt, aangezien er nog zóveel landen zijn die ik graag wil zien.

@Spiralling: Ik ben er alleen heen geweest ja. Kende niemand, maar voordeel van zo'n groep is dat je elkaar heel snel leert kennen. Er waren in deze groep in totaal vijf alleenreizenden, dus je hebt al snel een band dan. Had ook echt een maatje in de groep waar ik het heel goed mee kon vinden, dus heb me zeker wel vermaakt smile.gif

Deze post is bewerkt door Goddess: 14 augustus 2009 - 18:24

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 18:20

Is dat een spin op die boom? blink.gif Omygosh
ik zou het uitkrijsen.

waardoor was je gebeten ofzo?

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 18:22

Ja een spin, die een krekel te pakken heeft.

Was gebeten door een bloedzuiger (staat ook in de tekst trouwens smile.gif). Waren veel bloedzuigers daar. In totaal drie keer gebeten. Maar je hebt er totaal geen last van. Al die muggen waren véél erger.

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 19:28

Mooi Marlous&Suzanne! Al zie ik wel dat ik liever naar Jordanië ga dan naar Maleisië, haha, al die enge beesten...

Ohja Suzanne, ik denk dat de lens van je camera heel vies is, moet je waarschijnlijk even schoonmaken. tongue.gif

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 augustus 2009 - 19:36

QUOTE(LaLins @ 14-08-2009: 20:28:35) Bekijk Post
Mooi Marlous&Suzanne! Al zie ik wel dat ik liever naar Jordanië ga dan naar Maleisië, haha, al die enge beesten...

Ohja Suzanne, ik denk dat de lens van je camera heel vies is, moet je waarschijnlijk even schoonmaken. tongue.gif

Huh? Schoonmaken?

#18 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 14 augustus 2009 - 22:20

Aaah Mlousje, luvvv de foto's!!! vooral de jeep foto, wauwieeee!
ik wil ook biggrin.gif

@suzanne: jij ook leuke foto's, hihi die vogels joh!

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 augustus 2009 - 12:04

Neeja er zit af en toe een beetje een waas overheen, als ik dat bij mijn foto's zie, is mijn lens vies. Moet je maar even kijken, of er vettigheid of vuil ofzo opzit, of kleine vlekjes ofzo. Ik maak 'm iig schoon met zo'n hama-schoonmaakpendingetje, heb maar een simpele camera enzo maar het helpt echt gigantisch tongue.gif

Zal ff voorbeeldje geven:
voor poetsen
http://www1.picturepush.com/photo/a/2121669/640/2121669.jpg

na poetsen
http://www3.picturepush.com/photo/a/212170...121706.jpg'

Foto's zijn gemaakt in dezelfde hoeveelheid zon ongeveer, dus dan kan je het verschil wel zien, vooral dat de camera beter met het licht kan omgaan en dan stelt ie ook beter scherp enzo smile.gif Ik wist eerst niet eens dat dat moest hoor, schoonmaken, tot mijn vriend (cameragek) het vertelde tongue.gif Maar als je vet- en zoutvlekken enzo er te lang op laat zitten, krijg je ze er niet meer af... Een brilpoetsdoekje is meestal ook een aardig beginnetje geloof ik, maar dan moet je wel heeeeel erg uitkijken dat er geen stofjes/korreltjes op je lens zitten want anders heb je meteen een kras enzo.

edit: Heb nog ff teruggekeken naar je foto's, je kan het goed zien als er ergens lichtinval is, bijvoorbeeld bij die twee hoge gebouwen 's nachts. Het licht wordt dan heel erg 'uitgeveegd' over de foto, wat meestal inhoudt dat je lens vies is. En bij die mooie beestjes, die foto met de ara op je schouder en de toekan (of neushoornvogel?) op je arm, daar zie je onderin dat het binnenkomende licht ook ervoor zorgt dat de hele onderrand vervaagt en de randen onduidelijk zijn.

Neemt trouwens niet weg dat je volgens mij echt een supervette vakantie hebt gehad en heeele mooie dingen hebt gezien en ik stiekem wel een beetje jaloers ben tongue.gif

Deze post is bewerkt door LaLins: 15 augustus 2009 - 12:08

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 augustus 2009 - 12:28

Ah zo.

Nooit bij stilgestaan tongue.gif Maar kan dat ook te maken hebben met de hoge luchtvochtigheid? Want daar had ik vaak wel heel erg veel last van.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals