Ga naar inhoud

Vakantiefoto's

150 replies to this topic

#141 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 augustus 2010 - 21:31

@ Anouk: Madrid is echt een toffe stad! :D Ziet er leuk uit allemaal :).

#142 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 augustus 2010 - 21:38

ahh ik ga in september naar madrid met 3 vriendinnen! heb er ook echt zin in!

#143 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 augustus 2010 - 08:45

Super leuk Anouk :D!! Je ziet er ook weer top uit op de foto's.

#144 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 augustus 2010 - 12:32

Net terug van 2 weken op het mooiste eiland van allemaal: Spitsbergen!

Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
het meest gefotografeerde verkeersbord van Noorwegen :P

#145 -

Musicmadeaddict

• Members

Gepost 25 augustus 2010 - 12:33

Oeh wauw ziet er mooi uit daar :D wat staat er precies op dat verkeersbord?iets met beren ofzo?:P

#146 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 augustus 2010 - 12:52

Ik zal wel even een grotere foto van het bordje zoeken ^^

Geposte afbeelding

#147 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 oktober 2010 - 15:40

We zijn naar Samos geweest 2 weken.

We hadden een hotel in de hoofdstad (10.000 inwoners ofzo haha) en zijn eerste dagen wat naar een uithoek gaan wandelen en helemaal naar een klooster, wat schijnbaar heel mooi was helemaal in de bergen ten noord oosten in de middle of nowhere. We moesten echt in volle zon klimmen dus op den duur op super steil stuk liepen we 5 min en bij minste stukje schaduw uitpuffen ongelooflijk hoe vermoeiend. Kwamen we eindelijk daar was het een kloosten met openingsuren?!?! en was het natuurlijk gesloten haha.
Uitzicht was wel prachtig en hebben ook daardoor kleine strandjes gezien waar alleen lokale bevolking kwam.
Geposte afbeelding
Je ziet van daaruit ook Turkije liggen.

We zijn ook naar Kokkari geweest wat super toeristisch is, je hebt daar stran, hotels paar winkeltjes en heel veel bars en restaurantjes daar. Vanuit daar zijn we naar een bergdorpje Vourliotes gelopen via een heel leuk padje:
Geposte afbeelding
We zijn vanuit dat bergdorpje naar een ander klooster gewandeld dat werd gerenoveerd en terugweg zijn we langs deel gekomen dat deze zomer helemaal was uitgebrand. Nadeel was dat we dus de weg heel moeilijk konden volgen en alleen maar harde kleine struikjes er nog waren die lelijke schrammen gaven.
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

We zijn ook naar Pythagorion geweest en alles erom heen
Geposte afbeelding
En ook naar plaatsje verder naar Ireon. Dit was een kustdorpje waar we iemand kende die daar woonden. Maar die kwam pas was later terug dus we dachten laten we lekker naar de site van Hera wandelen.
Komen we daar bij de ingang was het helemaal gesloten maar liepen wel een aantal grieken rond. We dachten na ja die werken daar dus heel gesprek met hun zeggen ze opeens ja er is een andere ingang maar dat is helemaal omlopen en echt ver maar klim anders over de omheining. Die was 2 meter dus mijn vriend had ja Femke komt er nooit over maar dan ben ik weer lekker eigenwijs dus zeg geef me maar een zetje en ik kom er wel op. Na ja dus was idd boven maar toen naar beneden... Ik was te veel aan het nadenken hoe ik dat ging doen en met alle gevolgen vandien en viel 2 m naar beneden haha. Na ja alles was in orde tot we eenmaal binnen waren en erachter kwamen dat die grieken gewoon toeristen waren en we dus illegaal binnen waren gegaan want je moest gewoon entree betalen haha. Na ja dat is ook nog allemaal goed gekomen gelukkig.
een van de vele blauwe plekken.
Geposte afbeelding
De legendarische zuil die in het echt dubbel zo hoog was en een 150 van die er stonden:
Geposte afbeelding

Dagen erna hebben we lekker uitgerust en veel aan het zwembad gelegen en genoten van het goede leven. Zwembad was op het dak dus we hadden een prachtig uitzicht over de stad.
Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Verder zijn we nog naar een natuurpark geweest en dal van de nachtegalen en zoals de naam het zegt zijn er daar allemaal nachtegalen. En zijn we naar bergdorpje Manolates dat verrassend heel toeristisch was. Op de weg erheen waren we zoals vaker misgelopen, kwamen we eindelijk iemand tegen en stukje mee gewandeld. Blijkbaar was dit een het een heel bekende wandelaar die allemaal wandelboekjes van de griekse eilanden schreef die wereldwijd werden verkocht en die de point-it boekjes had uitgevonden. Maar hij was heel aardig en best wel wat gelachen met hem. Vooral toen hij de weg aan het uitleggen was (ik dacht dat mijn vriend aan het luisteren was en andersom) en opeens vertelde over een andere weg maar wel leuke maar dus neit alles had verteld. Dus we liepen verder en we waren het verhaal aan het reconstrueren off course dus waren weer ergens heen gewandeld maar echt zo`n steile weg niet normaal. Dus op gegeven moment hadden we zoiets ja we gaan terug en via gewone autoweg naar Manolates want dit vinden we nooit kwamen we hem weer tegen haha. Hij helemaal verbaasd en is toen met ons meegelopen. Maar we hebben echt wel afgezien om boven te komen.
Mijn vriend uitgeput boven wat uitrusten:
Geposte afbeelding
en het dorpje:
Geposte afbeelding

We zijn ook naar Miniliti geweest en Chora. Chora de oude hoofdstad die niet zo mooi meer was... en Mitiline had een museum met zeer interessante vreemde dieren die ooit waren gevonden op samos. Alleen was dat om 14u gesloten en waren we dus te laat. Niettemin moesten we daar 3u wachten dus dachten gaan beetje wandelen. Dus wegje in van hoofdweg kwamen we langs een militaire basis dus liepen deel door in de veronderstelling dat we wel terug op de hoofdweg kwamen dus niet.... waren we op den duur op een weg tussen 2 belangrijke wegen. Dus dachten ja lopen we verder naar andere hoofdweg (samos-Pythagorion) en nemen we daar de bus terug. Eindelijk op die weg staan we ergens te wachten op de bus ziet de bus ons te laat en kon niet meer stoppen... volgende bus was 3u later pas en we stonden langs drukke weg in volle zon. Dus zijn we maar naar het hotel gaan wandelen op slippers.... 16 km later kwamen we aan er was dus niks aan, niks gezien alleen langs super gevaarlijke weg gewandeld dus hebben ook geen foto`s genomen haha :D

En laatste dag zijn we naar Karlovasi geweest, veel leukere stad dan Samos , iets meer studenten en niet toeristisch want zit de universiteit van wiskunde hoe kan het anders met pythagoras... En super mooie kerken en Huizen. Niet normaal.
Geposte afbeelding
Alleen het bestond uit een aantal stadsgedeelte. Oud, nieuw, midden, haven en een ander. Nou dat nieuw viel mee maar het midden gedeelte en haven was overduidelijk vergane glorie. Een van de restaurantjes daar:
Geposte afbeelding

Ik nog uitgeput op het vliegveld want ik heb vliegangst dus de nacht voor vertrek nauwelijks geslapen haha
Geposte afbeelding
En deze (parkeerbord) vonden we ook wel heel leuk
Geposte afbeelding

#148 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 oktober 2010 - 15:51

Ziet er goed uit! Op de blauwe plek na dan :P

#149 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 oktober 2010 - 15:53

ja we zoeken altijd iets uit waar we ook wat kunnen wandelen. Is zo heerlijk om in de bergen te zijn en gewoon de zee altijd te kunnen zien haha.

Ja nou zo`n plek staat ook op de zijkant van mijn been en voorkant langs knie. En dan bij mijn elleboog en billen ook. Maar was een lelijke val dus was al lang blij dat dat alles was :D

#150 -

..

• Members

Gepost 03 oktober 2010 - 16:02

Zoooo wat een huuge blauw plek :P jeetje!
Maar ziet er verder leuk uit haha.

#151 -

Twijfelaar

• Members

Gepost 03 oktober 2010 - 16:05

Wooow, die blauwe plek idd! Auw, ziet er erg pijnlijk uit...
Gelukkig hebben jullie verder een mooie vakantie gehad ;).

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals