Ga naar inhoud

Nepoverheidsfolder over tatoeage op pols

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
7 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 november 2009 - 18:37

Lees eerst op nu.nl
http://www.nu.nl/bin...eagefolder.html

Ik vroeg me af wat jullie ervan vinden.
Op de site van nu.nl wordt beschreven dat het een ziekelijke grap is van iemand om de herinneringen van van de Tweede Wereld Oorlog op te roepen (tatoeages op de armen van joodse gevangen).
En dat degene zo snel mogelijk gevonden moet worden en bestraft.

Naar mijn mening, het is best een harde actie. Het doet men idd aan de WOII denken, aan de Holocaust. MAAR, zou het geen (briljante) idee/manier zijn van iemand om mensen wakker te schudden? Ieder persoon die in Europa/EU krijg te maken met toenemende controle van de staat. Vingerafdrukken, oogscreening als identificatie, wat volgt? Natuurlijk is het bedoeld voor onze veiligheid, maar zal er (in de toekomst) geen misbruik van gemaakt kunnen worden?

Nu jullie :)

#2 -

Sanne

• Members

Gepost 24 november 2009 - 18:45

Volgens mij zeiden ze net op de radio dat het inderdaad is om actie te voeren tegen iets met vingerafdrukken bewaren ofzo.

Vind het opzich wel goed dat ze dat doen, alleen hadden ze er even iets beter over na moeten denken vind ik.

#3 -

Beginner

• Members

Gepost 24 november 2009 - 18:59

oo dat zou ik echt erg vinden! dat doet me idd aan de W02 denken!
het kan inet echt zijn?!
ik vind op zich wel dat ze mijn vingerafdruk mogen hebben. Misdadigers worden er (hopelijk) eerder door opgepakt.
Maar ik ken mensen, er zijn altijd mensen die dit gaan misbruiken!
xx

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 november 2009 - 19:05

ik vind het belachelijk. Maar goed mijn vingerdrukken hebben ze al boeiend ik zal toch niks fout doen en als dit voor de overheid werkt prima. Ik vind gewoon dat die gasten gestraft moeten worden

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 november 2009 - 19:12

Jeetje, je kan wel actie willen voeren tegen het bewaren van vingerafdrukken (waar ik overigens helemaal niet op tegen ben) maar dat kan wel op een andere manier dan dit. Er zijn mensen die hier echt door geraakt worden enzo, verzin even iets beters...

Al zou ik wel echt bij het zien van die folder al weten dat het niet van de overheid komt (zag er net foto's van), ik mag hopen dat mensen zich daar niet in vergissen.

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 november 2009 - 19:14

Dit zijn waarschijnlijk de verspreiders van de folder: http://www.hetnieuwerijk.nl/ (je kunt hier ook een artikel lezen over de afnemende privacy van de mensen).

Ik vind het eigenlijk nog niet zo'n slechte actie. Het is inderdaad zo dat er een grote inbreuk op de privacy wordt gedaan. Ik dacht eerst ook: ach, als je de wet niet overtreedt heb je niets te vrezen. Maar zo werkt het helaas niet, er worden ook wel eens onschuldige mensen opgepakt en met die vingerafdrukken blijk je relatief gemakkelijk te kunnen frauderen. En wat denk je van identiteitsfraude/ -diefstal? Ook staat er op de website van 'het nieuwe rijk' een opmerking die ik zelf erg treffend vond: De verzameldrift ten behoeve van de veiligheid suggereert ook dat wij allemaal als potentiële verdachten worden gezien. Het maakt misbruik van deze gegevens bovendien veel makkelijker. Hierdoor verandert de machtsbalans tussen overheid en burgers ingrijpend. En wie weet wie er over 20 jaar aan de macht is? Er komt veel informatie in handen van de overheid, en inderdaad: wie weet wie er over 20 jaar aan de macht is?

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 november 2009 - 21:55

Bekijk Post-Marit, op 24 november 2009 - 18:59, zei:

oo dat zou ik echt erg vinden! dat doet me idd aan de W02 denken!
het kan inet echt zijn?!
ik vind op zich wel dat ze mijn vingerafdruk mogen hebben. Misdadigers worden er (hopelijk) eerder door opgepakt.
Maar ik ken mensen, er zijn altijd mensen die dit gaan misbruiken!
xx
JE HEBT GELIJK WAT MOETEN WE DOEN BIG BROTHER IS WATCHING US
JONGENS 1984 IS HIER

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 november 2009 - 22:03

Hahaha ik dacht ook meteen aan 1984 :P

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals