Ga naar inhoud

Examens komen eraan & kan me helemaaaal niet concentreren!

11 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 29 november 2009 - 11:06

BHAAAAA. frustraties komen naar boven, lig al het hele weekend te "leren" want begin donderdag met examens en kan me echt niet concentreren!!! :angry: <_< :blink: :o

iemand maybe tips??

#2 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 29 november 2009 - 11:09

Tegen jezelf zeggen: Uurtje/half uurtje (wat jezelf het prettigst vindt) leren en dan een kwartier pauze.

Duidelijk voor jezelf zeggen wat je nog wil doen. En gewoon beginnen.

In een rustige kamer zitten werkt ook, niet achter de computer ofzo. Dan mag je dat kwartiertje dat je pauze hebt een kwartier achter de computer bijvoorbeeld.

#3 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 29 november 2009 - 11:12

Gohja, kheb jammer genoeg de concentratie van een vis fzo. kraak dr het minste afgeleid haha:')

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 november 2009 - 12:19

Computer afsluiten, ergens gaan zitten waar het ongelofelijk saai en stil is, flesje water erbij en zeggen dat niemand je mag storen om wat voor reden dan ook. En in je hoofd houden waar je het voor doet en wat er gebeurt als je je examens slecht maakt. Gewoon beginnen is vaak het moeilijkst; als je eenmaal bezig bent, kom je er vanzelf wel in en gaat het zo beter!

#5 -

Dagdromer

• Members

Gepost 29 november 2009 - 12:24

Maak een schema voor jezelf en wel een makkelijk haalbaar. Anders i het alleen maar demotiverend.
Ga naar een rustige plek om te leren (ik ging bijvoorbeeld in de bieb zitten, omdat ik daar minder snel werd afgeleid en dus wel moest gaan leren).
en inderdaad beginnen is vaak het halve werk, als je eenmaal bezig bent gaat het makkelijker.

#6 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 29 november 2009 - 14:28

planningen maken is gewoon uitstellen van leren.
dus ja gewoon alles uit en leren.

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 29 november 2009 - 15:08

Inderdaad.. Je pakt gewoon alle spullen die je nodig hebt, je sluit jezelf op op je kamer en leren maar.

#8 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 29 november 2009 - 16:31

Ja maar wat als ik niet kan leren!?:D
kzet me dan appart ma tlukt gwoon niet. :(
achja, morgen mss beter!

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 29 november 2009 - 16:36

Ik ken het, erg frustrerend! Gewoon goed plannen zodat je niet te veel en te lang hoeft te leren. En beginnen met de gedachten dat het toch niet gaat lukken ;) .

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 30 november 2009 - 20:26

Meiden dat komt allemaal wel goed joh,
ik maakte me ook niet normaal druk en dan lukt het ook niet omdat je gestrest leert.
Gewoon op tijd beginnen en doorlezen, of samenvattingen maken en die dan voor het examen nog eens doorlezen.
Wat je ook kan doen is dat je met een vriend(in)samen leert en dat jullie eerst allebei het hoofdstuk lezen en dan samen bespreken.

Succes :)

#11 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 30 november 2009 - 21:37

Dankje.

Kheb al beetje nieuwe moed, vader eeft me ondervraagd en ken het toch al redelijk dus dat doet wel goed^^

#12 -

Sanne

• Members

Gepost 01 december 2009 - 09:40

sowieso ookal kan je niet leren, ga het gewoon doorlezen, wie weet blijft er wat hangen en als je je dan wel genoeg kunt concentreren maakt dat het weer een stukje makkelijker

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals