Ga naar inhoud

Zumba

35 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 december 2009 - 11:22

Volgens mij was hier nog geen topic over, zag m tenminste niet.

Ik en mijn moeder zitten er over te denken om op Zumba te gaan.
Nu vraag ik me af wat voor effect Zumba nou eigenlijk werkelijk heeft!?
Want op internet staan wel allemaal dingen enzo, maar is dit werkelijk zo?
Doet iemand van jullie aan zumba? En waar is het eigenlijk allemaal goed voor? Zowel conditie als figuur?

#2 -

Ellen

• Members

Gepost 07 december 2009 - 11:25

Ik zit erop.

En het is heeel zwaar.. vooral de eerste keer (en ik had niet zoveel conditie)
Maar het is elke keer leuker en minder zwaar.
HEt is alleen al goed voor je conditie, laat staan je figuur (mits je je eetpatroon ook aanpast als dat nodig is)

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 december 2009 - 11:31

Ik doe ook Zumba. Het is vooral erg leuk om te doen en zeker ook goed voor je conditie. Doordat je in beweging blijft het hele uur, sta je na afloop ook flink te zweten ;)
Ik ben er niet zozeer van afgevallen, maar ik heb zeker wel gemerkt dat m'n figuur strakker is geworden. (gewicht blijft natuurlijk ook ongeveer hetzelfde doordat je vet in spieren omzet)
Ik denk wel, dat wanneer je ook op je eten let erbij, dat je dan zeker wel afvalt. (mocht dat nodig zijn)

bij mij is het uur altijd zo voorbij. het is zeker een van de leukste sport-dingen die ik tot nu toe heb gedaan.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 december 2009 - 11:37

@luv_girl : Hoorde van een kennis dat zij het helemaal niet zo intensief vond. Ze zweette ook niet echt veel enzo.. Dat zal dan zeker wel aan haar zelf hebben gelegen? Aangezien jij vertelt dat je er behoorlijk van gaat zweten.

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 december 2009 - 11:40

ik heb t een keertje gedaan, maar vond het helemaal niet intensief!

je zweet er wel goed van, maar het is totaal geen workout waar je echt spierpijn van krijgt ofzo.
ik iig niet. (en das een wonder want ik ben zo asportief als de pest en ik krijg van een rondje hardlopen al spierpijn)

het is conditioneel misschien wel goed, maar ik vond het totaal niet spierintensief.
en dat lijkt me juist wel nodig voor die strakke buik die ze beloven hahaha

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 december 2009 - 11:40

Ik vind het ook niet super intensief, je herstelt wel snel.. maar zweten doe ik altijd wel ja.
En als ik zo om me heen kijk, doet de rest van de groep dat ook wel ;)

Maargoed, zoiets is toch altijd persoonlijk. Het is ook maar wat je gewend bent. Ik zou gewoon een keer een proefles doen,
dan kun je gewoon eens kijken hoe het gaat en of het iets voor jou is.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 december 2009 - 11:43

Jaa nou idd, dat vraag ik me dus ook af :P.
Als het niet echt heeel erg intensief is, hoe kan je dan een strakke buik enzo krijgen.? Dat beloven ze namelijk..

#8 -

Ellen

• Members

Gepost 07 december 2009 - 11:49

Ja maar ik heb ook geen spierpijn gehad dus dat is wel heel positief eraan!

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 december 2009 - 11:51

ik vind spierpijn juist altijd een goed teken :P

zeker voor zo'n stijve hark als ik haha

#10 -

Beginner

• Members

Gepost 07 december 2009 - 17:04

Ik doe buikdans & mijn lerares zegt dat Zumba eigenlijk niet zo goed is, hetzij je het op de juiste manier doet.
Wij hebben de gewoonte de poep en benen onder onze heupen te houden en in zumba doen ze dat niet, of toch bij velen niet.
Maar ze zei ook als je dat rap doet en veel na elkaar dat dat eigenlijk niet zo goed is...
Maar zijzelf geeft of kan ook Zumba geven en zij doet het op de juiste manier en het is even leuk :D

#11 -

Dagdromer

• Members

Gepost 07 december 2009 - 17:46

Nou ik ben 1x met een vriendin mee geweest, omdat ik nieuwsgierig was waar iedereen zo lyrisch over was. Toen stond ik er verbaasd van hoe intensief het was. Toen vloog het uur ook voorbij.
Daarna heb ik het iets van 3 a 4 keer voor gym moeten doen. En echt wat een hel. Ik vond er geen zak aan. Dat ene uur leken er wel drie en ik haalde er nog geen extra keer adem voor. Ik werd er niet moe van, niet intensief en het enige goede voor je buikspieren was wat ronddraaien met je kont. (en dan ga ik liever een uut staan hoelahoepen :P )

Dus ik denk dat het er heel erg aan ligt waar je het doet of het leuk en intensief is.

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 december 2009 - 17:56

Ik ga over 10 minuten weer.

Ik vind het best leuk hoorr! Redelijk intensief, en gewoon heel erg vrolijk.

#13 -

~Paracetamolletje~

• Members

Gepost 07 december 2009 - 19:05

Ik ga vrijdag weer! :D
Vind het ook erg leuk.

#14 -

Beginner

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 21:09

Bekijk PostEva1234, op 07 december 2009 - 17:56, zei:

Ik vind het best leuk hoorr! Redelijk intensief, en gewoon heel erg vrolijk.
ja, vind ik ook :D

#15 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 25 januari 2010 - 21:12

Ik ga er binnenkort ook op met een vriendin :D!
Lijkt me wel superleuk .. en doe ik ook weer eens aan sport :P

#16 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 21:17

Ik doe het ook sinds vorige week en ik vind het echt superleuk!

#17 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 21:18

Ik doe het soms.

Ik vind het wel leuk en het is wat je zelf doet. Als je zelf heel goed meedoet is het wel intensief, maar anders niet echt. Je bepaalt het zelf wel een beetje. Sommige durven die mensen ook niet na te doen en ik voel me soms ook wel best wel dom! :P

Maar ja, ik vind het wel best intensief en zo heb je toch weer een uurtje gesport.

#18 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 21:22

Ik ben net terug haha. Vind het echt heel leuk om te doen. Ik zit er nu al bijna 3 kwart jaar op geloof ik.

#19 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 21:33

Jaa zumba is volgens mij ook super leuk, ik ben ook al aan het kijken met een vriendin (lieveheersmeisje :P )van me om erop te gaan, maar eerst ff sparen..

Maar een klasgenootje van me zei dat het uiteindelijk saai wordt omdat je iedere x dezelfde pasjes doet?

#20 -

Beginner

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 21:40

Oh dat vind ik echt totaal niet. Ligt er natuurlijk ook aan waar je het doet. Bij mij is het gewoon iedere keer verschillende dingen. Dan is het weer salsa, dan merengue, dan cha cha stapjes. Laatst gingen we ook een stukje buikdansen ertussen door doen. Het is best inspannend omdat je constant aan het bewegen bent, maar door de vrolijke muziek en bij mij ook door de supervrolijke lerares/groep is het ook gewoon heel leuk om te doen. Saai is juist niet iets wat bij me opkomt haha :P

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals