Ga naar inhoud

Wel of geen kerstboom op school?

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
29 replies to this topic

Poll: Wel of geen kerstboom op school? (101 gebruiker(s) hebben gestemd)

Een kerstboom op school, mag dat?

1. Ja, dat is toch gezellig (95 stemmen [94.06%])

Percentage stemmen: 94.06%

2. Maakt me niet uit, ik heb niet zoveel met kerst (5 stemmen [4.95%])

Percentage stemmen: 4.95%

3. Nee, ik vind het niet getuigen van respect voor mensen van niet christelijke afkomst (0 stemmen [0.00%])

Percentage stemmen: 0.00%

4. Anders, namelijk (1 stemmen [0.99%])

Percentage stemmen: 0.99%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

#1 -

Administrator

• Administrators

Gepost 09 december 2009 - 20:14

Overal in het land worden de kerstbomen tevoorschijn getoverd. Sinterklaas is immers terug naar Spanje en geeft vrij baan aan het kerstfeest. Toch wil niet iedereen meedoen met het kerstfeest. De Hogeschool Den Haag bijvoorbeeld vindt dat de kerstboom teveel verbonden is met het christelijk geloof en heeft daarom besloten om dit jaar geen kerstboom in de school te zetten. Overdreven?

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 december 2009 - 20:18

Het maakt me niet zoveel uit, vind het op zich wel gezellig. Kan altijd wel lachen om de lelijke versiering bij ons op school haha!

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 december 2009 - 20:21

ik kan niet tegen kerstbomen, echte dan. lang leve de allergie. dus voor mij hoeft het echt niet. ik vind het niet eens gezelliger of wat dan ook :P
en qua religie, jammer dan voor mensen die een andere religie hebben. dat moeten ze dan maar accepteren, wij accepteren hun feesten ook

#4 -

Heroine

• Members

Gepost 09 december 2009 - 20:24

Nou ik vind het overdreven...wat is nou het probleem van een kerstboom op school?
Dan kun je de kerstvakantie ook wel afschaffen :P
Het betekent (in mijn ogen) niet dat je geen respect hebt voor andere religies.
Misschien dat het wat anders zou zijn als je iemand zou dwingen een kerstboom in huis te zetten, maar in een openbare ruimte?

Wij hebben wel kerstbomen op school. Vind het wel gezellig ;)

En trouwens, kerstbomen hebben niet eens iets te maken met (de inhoud van) het christelijk geloof.
Het is juist een "heidens", voor-christelijk symbool voor vernieuwing van het leven.

Edit: Wat Endorphine zegt dus ;)

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 december 2009 - 20:44

Volgens mij willen ze gewoon voor die twee weken school die er nog zijn geen kerstboom neerzetten :P.

Maargoed, kerstboom is toch leuk, ik bedoel, het is gewoon Nederlandse traditie en ik denk niet dat moslims erg veel aanstoot nemen aan kerstbomen :P

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 december 2009 - 20:56

Ik vind het de school juist heeel veel gezelliger maken dus bij ons mag hij lekker blijven staan!!

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 december 2009 - 21:06

Wij hebben er zelfs 3 op school.
Staat gewoon gezellig, helemaal met kerstgala.

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 december 2009 - 21:15

Ik wilde ook net zeggen, is helemaal niet verbonden met het christendom! Ik vind het alleen maar gezellig, brengt nog een beetje licht in de deprimerende dagen voor de kerstvakantie ;) Het moet geen Coca-Cola reclame worden met rendieren en kerstmannen maar gewoon een boom met ballen en lichtjes!

Ik zou er trouwens ook niet tegen zijn om een joodse/islamitische/wat voor versiering dan ook aan te brengen als daar reden voor is :) Alles was een kale school kan opleuken is prima :P

#9 -

Sanne

• Members

Gepost 09 december 2009 - 21:23

Ik vind het echt zo'n onzin, kerst is allang niet alleen maar een christelijk feest, bijna iedere Nederlander viert kerst. En dat zou je moeten opgeven omdat andere mensen dat niet vieren?

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 december 2009 - 22:11

HAHA nou als ze vinden dat een kerstboom teveel herinnert aan een christelijke traditie kunnen ze kerst zelf beter ontkennen

wat een knuppels zeg, alsof de fokking kerstboom ook maar IETS met het kerstfeest van doen heeft

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 december 2009 - 22:58

Ehh, juist ja, de kerstboom is zeg maar het 'heidense' lichtfeest-gedeelte van kerst.. Dus waarom geen boom?

#12 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2009 - 11:44

Ik vind het erg gezellig!!! :D :D

#13 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2009 - 15:39

op sommige scholen mogen er al niet eens meer echte he? :P brandgevaarlijk.
ook zo sneu.
plant gewoon zo'n boom neer en steek hem niet in de fik, hoe moeilijk is dat? alsof vloerbedekking en boekenkasten niet kunnen branden -_-

anyway, ik vind dat ze zeuren om niks

#14 -

Beginner

• Members

Gepost 10 december 2009 - 16:12

Ik zit ook op de hhs en hun tweede verklaring is dat er gewoon geen geld meer voor is.
Er staat er nu trouwens toch 1, gezet door een of andere studentenvereniging.

#15 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 10 december 2009 - 16:36

Beetje wel ja :P
Bij ons staat ie wel .. en vind het wel sfeer.

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 december 2009 - 18:12

Bij ons staat ook in elke klas een kerstboom. Degene die niet christelijk zijn hebben er thuis ook 1 hoor. Een kerstboom heeft niet per definitie iets met Jezus te maken. Dat was alleen dat ze vroeger groen in huis haalde in de hoop dat de dagen weer langer werden oid. :P Germaans iets geloof ik :P

#17 -

Beginner

• Members

Gepost 11 december 2009 - 12:14

Is juist gezellig toch :D

Maar het heeft trouwens niks met het christelijk geloof te maken,
zoals andere ook al zeiden. Het is meer heidens :mellow:.
ik snap niet wat er heidens aan is maja. B)

#18 -

Ellen

• Members

Gepost 11 december 2009 - 12:19

Eigenlijk is een kerstboom idd heidens.
Omdat het niet om de boom draait maar om Jezus.
De boom en de rest zijn dingen die erbij gekomen zijn..
Wij doen bv ook niet aan cadeau's met kerst, want daar draait het niet om.

Dus eigenlijk is het alles behalve Christelijk, dus rare redenering

#19 -

Beginner

• Members

Gepost 11 december 2009 - 14:50

Ik zit ook op de Haagse Hogeschool, gister waren er allemaal journalisten enzo :P
Vind t leuk dat er n studievereniging is geweest die toch een boom heeft neergezet, stonden trouwens nog 2 kleintjes bij ook :)

#20 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 11 december 2009 - 14:55

Wij hebben ook een kerstboom op school in de aula staan. Ik vind het erg gezellig. (: Zo een beetje die kerstsfeer. Wij doen op school heel veel met kerst. We hebben elk jaar een soort kerstmarkt in school en de hele opbrengst gaat naar een goed doel die de leerlingen hebben uitgekozen. Ook organiseren we een modeshow waar iedereen als ontwerper mee mag doen en er zijn verkiezingen voor de modellen. We hebben ook volleybalnacht, de hele nacht door volleyballen en dan word je gesponsord zegmaar. & de ochtend na volleybalnacht met zijn alle gezellig kerstontbijt (ook met de leraren!).
Ook is er elk jaar met kerst een talentenshow bij ons op school (: waarvan de opbrengst van de kaartjes ook naar het goede doel gaan.
heel leuk allemaal! maargoed ik dwaal een beetje af.
Ik ben benieuwd hoelang die kerstboom zegmaar heel blijft haha.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals