Stewardess opleiding
Gepost 14 januari 2010 - 10:19
Ik doe nu 2,5 jaar een opleiding maar ben afgelopen jaar 6 maanden op stage geweest
en dit blijkt gewoon niks voor mij te zijn.
Nu moet ik deze opleiding wel af maken van me ouders, opzich logisch want hoef
nog maar 1,5 jaar.
Maar nu zit ik al wat rond te kijken naar andere opleidingen. En mij lijkt stewardess
een geweldig gaaf beroep!
Dus nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die deze opleiding doen of die het al zijn.
Waar kan je die opleiding volgen. En wat komt er allemaal bij kijken?
Klopt het dat er een bepaalde lengte aan verbonden zit? Ik ben namelijk maar 1.62m.
Xx
Gepost 14 januari 2010 - 10:26
Gepost 14 januari 2010 - 10:29
Deed Zita 't niet ook?
Gepost 14 januari 2010 - 10:33
Want daar kan je gewoon veel meer mee.
Gepost 14 januari 2010 - 10:37
Of was je gewoon van plan een rijke vent aan de haak te slaan en verder nooit meer te werken, want dan maakt het natuurlijk geen flikker uit :')
Gepost 14 januari 2010 - 10:43
Dat wil zeggen dat ik kan gaan varen op schepen.
Bijv:

Daar heb ik afgelopen tijd op gezeten.
En het is we heel leuk en afwisselend. Maar het is een mannenberoep. En dat maakt ook niet uit, alleen ik vind het soms heel lastig om 24/7 als enige vrouw tussen allemaal mannen te zitten met een groot sekstekort om het zo maar even te noemen.
Ik heb nog 1 oplossing en dat is mijn volgende stage op cruise schepen te gaan doen. Maar dat is afwachten of ik aangenomen word. Is erg gewild.
Dus daarom zit ik eraan te denken om stewardess te gaan doen. Ik wil graag reizen namelijk en dat kan met dat beroep ook natuurlijk. Maar ik weet niet precies hoe dat tegenwoordig gaat. Of je nog 24 uur moet wachten in andere landen enzo.
Ik kan met de opleiding die ik nu doe, ook veel andere dingen dan alleen varen. Alleen da tis allemaal binnen Nederland en ik wil graag gaan reizen.
Chaos, op 14 januari 2010 - 10:37, zei:
Of was je gewoon van plan een rijke vent aan de haak te slaan en verder nooit meer te werken, want dan maakt het natuurlijk geen flikker uit :')
Hahaha, dat is ook een super idee natuurlijk
Maar ik kan na de opleiding die ik nu doe redelijk wat kanten op.
Gepost 14 januari 2010 - 10:44
Maar ik kan me voorstellen dat je 't niet zo leuk vindt om de hele tijd alleen maar tussen de mannen te zitten.
Ik vind kerels erg prettig hoor, soms zelfs leuker in de omgang dan vrouwen, maar dat ben je ook wel een keer zat
Maar voor het reizen lijkt me stewardess niet ideaal hoor, volgens mij zie je echt niks van de landen waar je komt. En sowieso moet je geloof ik al vrij lang meedraaien voor je de echt "leuke" vluchten krijgt, dus als je dat een paar jaartjes wil doen heb je er vrij weinig aan.
Geen idee of het klopt wat ik zeg hoor, dat heb ik ook ooit maar ergens opgevangen
Gepost 14 januari 2010 - 10:48
Is in bijna alle landen al geweest bij wijze van, heeft ook veel gezien maar dat is wel anders.
Als hij een tussenstop ergens heeft.. dan heeft ie daar 2 dagen en de 3e gaan ze weer weg zeg maar.
Maar goed je zit soms ook met een giga jetlag, want op den duur wel went maar nooit totaal weg gaat.
Gepost 14 januari 2010 - 10:50
En ben op heel veel plekken geweest met me stage,
ben in Amerika, Canada, China, Thailand, Vietnam,
Ierland, Frankrijk, Polen, Duitsland, Lithouwen & België geweest.
En dat gewoon super.
Alleen er zat gewoon een vent van 60 aan boord die het nodig vond om mij te vertellen dat hij best een keer met mij naar bed etc.
En daar word ik gewoon zo bang van enzo. En daar moet je gewoon sterk voor in je schoenen staan.
En dat vind ik ontzettend lastig.
Maar je heb denk ik wel gelijk in wat je nu zegt. Ik zou het eigenlijk ook niet weten
X
Ps. Jou handtekening. HIMYM!! BARNY! (L)
Endorphine, op 14 januari 2010 - 10:48, zei:
(maak nix voor mij).
Maar zou je niet een opleiding willen doen waardoor je een later, als je behoefte ervoor krijg, huisje boompje beestje kan krijgen? Want beide opleidingen lijken dat niet te bieden, omdat je veel van huis zal zijn.
Tenzij je daar geen behoefte aan hebt
Ik kan aan de wal gaan werken op kantoor met de opleiding die ik nu heb. Plannen voor de reizen van schepen etc. Dus dat is wel beter
Heb ik ook overnagedacht voordat ik aan de opleiding begon.
Ellentjah, op 14 januari 2010 - 10:48, zei:
Is in bijna alle landen al geweest bij wijze van, heeft ook veel gezien maar dat is wel anders.
Als hij een tussenstop ergens heeft.. dan heeft ie daar 2 dagen en de 3e gaan ze weer weg zeg maar.
Maar goed je zit soms ook met een giga jetlag, want op den duur wel went maar nooit totaal weg gaat.
Wel ontzettend gaaf! Maar je heb wel gelijk, je heb natuurlijk ook last van jetlags. Das weer een nadeel.
Gepost 14 januari 2010 - 10:51
Illusion*, op 14 januari 2010 - 10:48, zei:
Alleen er zat gewoon een vent van 60 aan boord die het nodig vond om mij te vertellen dat hij best een keer met mij naar bed etc.
En daar word ik gewoon zo bang van enzo. En daar moet je gewoon sterk voor in je schoenen staan.
En dat vind ik ontzettend lastig.
Ps. Jou handtekening. HIMYM!! BARNY! (L)
Ja ik kan me wel voorstellen dat je niet op dat soort opmerkingen zit te wachten hoor. Als het daarbij blijft is het natuurlijk niet zo'n punt, maar ik zou me wel de hele tijd afvragen of 'ie ook echt wat gaat doen ofzo
Barney is een held
Gepost 14 januari 2010 - 10:59
Ben toen naar een andere boot gegaan. Daar was het harstikke leuk, maar toch ben ik elke keer weer bang dat er weer zo'n creep komt. Dus daarom ben ik beetje aan het zoeken.
Barney is inderdaad super!
Suit Up!
Because tonight is gonna be Legen-wait for it...- Dary!
Gepost 14 januari 2010 - 11:07
Endorphine, op 14 januari 2010 - 11:02, zei:
Whoa, je bent echt op veel plekken geweest dan!! Heb je ook iets van die landen gezien, of alleen de havens
Is dit een HBO opleiding
Ja het is ook super eng. En op school ben je ook 1 van de weinige meisjes dus je weet wat je ongeveer kan verwachten qua seksistsche opmerkingen enzo. Maar soms gaan ze gewoon tever. En die vent was gewoon super eng.
En inderdaad ik liep alleen maar in vieze stinkede overalls en grote slober truien. Maar dat is ook vervelend, dan ga je stappen ergens verweg en dan wil ik er gewoon leuk uitzien. Ik ben gewoon echt een meisje, ik wil make up op leuk uit zien etc. Maar als je dat aan boord doet gegarandeerd dat ze vervelend gaan doen.
Ik heb 4 weken in Thailand gelegen dus heel veel gezien, helemaal verliefd geworden op dat land (L). In de andere landen ben ik ook allemaal 1 of 2 x de stad in geweest behalve Vietnam, Polen & Litouwen. De rest heb ik wel veel gezien en dat is wel heel gaaf!
Het is een MBO4 opleiding. Maar je kan 'm ook als HBO opleiding doen, dan krijg je ook een bepaalde titel ofzo als je er mee klaar ben.
Gepost 14 januari 2010 - 11:11
Gepost 14 januari 2010 - 11:14
Heel erg bedankt
Ik ben nog 19, dus komt super uit eigenlijk want ben bijna 21 zodra ik klaar ben met me opleiding
Moet alleen nog wat doen aan me Duits & Frans
x
Gepost 14 januari 2010 - 11:27
Ik doe 2 richtingen aan boord dit is verplicht voor me school vind zelf alleen de nautische kant leuk; dat is op de brug de boot besturen je positie bepalen routes maken etc.
Afgelopen 6 maanden heb ik 3 maanden in de machine kamer gezeten daar doe je inderdaad technisch onderhoud. Onderdelen van de hoofdmotor en hulpmotoren vervangen enzo maar daar ben ik niet zo'n held in want ik ben niet zo technisch
Ik ben Szczecin en in Gdansk geweest
Gepost 14 januari 2010 - 11:30
Haha zal 'm is downloaden
Gepost 14 januari 2010 - 11:32
nog een heel groot voordeel, je kan supergoedkoop vliegen! ipb-en heet dat, dan moet je naar de luchthaven en als er dan nog plek is kan je supergoedkoop mee.
edit: ja view from the top, die is leuk!
en volgens mij zoeken ze nu niemand bij de klm, eerst stond er namelijk allemaal info ook over op de site. hier had je al gekeken denk ik?
http://www.klm.com/c...s/nl/index.html
Gepost 14 januari 2010 - 11:33
Nou ben benieuwd of die KLM beetje opschiet met terug mailen.
Gepost 14 januari 2010 - 11:39
Stewardess lijkt een leuk beroep, maar als jij daar in je mooie pakje loopt door dat vliegtuig dan is de kans ook vrij groot dat er wel eens iemand zegt dat hij wel eens met je naar bed wilt of je op een andere manier lastig valt. Je zult daar nog veel meer met lastige mensen te maken hebben dan op dat schip, dus als alleen die mannen de reden is dat je de opleiding niet leuk vindt, dan zou ik eerst zorgen dat je dat soort opmerkingen naast je neer kan leggen ipv elke keer bang te zijn dat je zo iemand weer tegen komt.
Niet lullig bedoeld, maar ik zie alleen dat als reden staan en als dat alleen de reden is dan zou ik ernstig twijfelen over de Stewardessen opleiding, want dan moet je zeker sterk in je schoenen staan. Niet alleen als jij wordt lastig gevallen, maar je moet ook op die persoon afstappen als hij een passagier lastig valt.
Gepost 14 januari 2010 - 11:45
Ik heb 1 nogal groot probleem voor mijn beroep. Zodra ik ga varen op kleinere schepen enzo heb ik ernstig last van zeeziekte. Zo erg dat ik me werk dan niet meer goed kan doen.
En het technische deel vind ik niet leuk! echt niet leuk gewoon! En dat moet ik ook doen, en daar ben heel slecht in.
Dus nee het zijn verschillende redenen, en ik ga niet heel mijn opleiding opgeven voor 1 stomme vent, want net wat je zegt die kom je overal tegen.
Endorphine, op 14 januari 2010 - 11:36, zei:
Ik ben 11 jaar geleden verhuisd
11 jaar geleden, das al een tijdje! Lijkt me moeilijk om te verhuizen naar een ander land.
Nieuw op girlsonly?
-
Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!
Meld je aan!
Dagdeals
-
-61%
Glanzende haren met de Braun Satin Hair BrushNu € 19,95 was
€ 49,95, nog 19u30m -
-51%
Zomerse Casual Top by LocaNu € 19,95 was
€ 39,95, nog 19u26m -
-63%
Dictionary ClothingNu € 29,95 was
€ 79,95, nog 16u30m -