Ga naar inhoud

Haiti (555)

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
142 replies to this topic

#41 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 21:50

Bekijk PostLeintjuhh, op 21 januari 2010 - 21:47, zei:

ja ik heb dat dus ook
ik vind het heel erg voor die mensen, maar ik kan mijn geld zelf ook best goed gebruiken

Oh zulke uitspraken vind ik best egoistisch altijd. Ja tuurlijk kan jij je geld zelf ook wel gebruiken. Maar je hebt wel te eten en een dak boven je hoofd etc. Hun hebben helemaal niks meer..
Dus het ligt maar net waar jij je geld aan uit wil geven denk ik. In mijn ogen kan bijna iedereen wel iets missen. Al is het 5 euro.

#42 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 21:53

nou ga er maar niet vanuit dat eten zo vanzelfsprekend is..
en dat dak boven mijn hoofd ook niet...
ik moet regelmatig zelf mijn eten betalen omdat mijn pa het gewoon niet kan..

#43 -

Musicmadeaddict

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 21:54

Bekijk Postreendje, op 21 januari 2010 - 21:39, zei:

T gaat echt idioot hard idd :) zeker als het nog verdubbeld wordt. Aan de andere kant, 23 miljoen, da's iets van 1,30 per nederlander. Zoveel is dat ook weer niet.

Heb ook maar even 50 eu gegeven.
Ja precies
je hoeft niet heel veel te doneren.
alle beetjes helpen.

#44 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 21:55

ja weet je
ik weet ook nog niet zo goed wat ik zal doen.
ik heb zelf wel zoiets van: ik heb mijn geld hard nodig, maar ik ben wel in staat om te kijken of ik deze maand iets overhou en het dan te storten
het is niet zo dat ik alles voor mezelf hou voor luxe..
als ik het overhou geef ik het echt wel aan anderen

ik doneer ook iedere maand aan stichting 3VO voor veiligheid op straat voor de kindjes

#45 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 21:56

ik geef ook niks zo, maar ik ben al lid van een goed doel en dat gaat ook daarheen.
en ja het is mss egoistisch, maar ik kan het geld nu echt niet missen. weet niet hoe ik deze en volgende maand rond wil komen, ook al heb ik een dak boven mn hoofd en eten

#46 -

Beginner

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 21:56

Dus? Ik betaal ook mijn eigen eten. En mijn water, gas, licht, kleren, en verder alles wat geen huur of studie is. Kijk, het zal vast niet makkelijk zijn, maar ik snap gewoon niet dat je dan niet ook maar een klein beetje geeft. Maargoed, het is jouw geld.

#47 -

--

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:07

Ja maarja dat scheelt per persoon hoe die tegenover staat..
Dat jij je geld er wel aan uit wilt geven wil niet zeggen dat wij dan ook maar moeten doen.
Misschien heb jij wel meer te besteden dan de rest bijvoorbeeld. Misschien niet, maar misschien heb jij het er wél voor over om nu deze maand met iets minder te moeten doen...

#48 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:09

Ik vind sommige mensen echt ontzettend egoistisch reageren. Sorry maar je kan best wel 5e missen, dan maar een dagje geen luxe broodje of iets onderweg of weet ik veel wat bij de supermarkt. Voor die 5e heb je al minstens 3 gezinnen geholpen aan water, waardoor er weer meer overlevenden zijn. Ik weet het niet maar ik kan het leed nooit aan zien en het raakt mij persoonlijk gewoon heel diep.

#49 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:11

@ reendje waarom moet iedereen persee wat geven? Ik snap dat echt niet. Ik geef niets en ik ga me daar echt neit slecht om voelen. Ik werk voor mn geld en ik kom ook niet rond. Kga echt geen 5 euro geven waar ik een dag van kan eten. Dus omdat andere mensen in de ellende zitten, moet ik OOK maar in de ellende gaan zitten want dat is wel zo sociaal ofzo?

#50 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:15

Het gaat er ook niet om dat iedereen wat geeft. Maar meer om hoe mensen denken.
Kijk naar de uitspraak van Charlie; kom op een avondje wat minder tv programma's. Zeik niet zo.
Pak desnoods een dvd.
1 avond in de zoveel jaar dat er een ramp in de wereld gebeurd dat zo erg is, en nee mensen gaan weer zeuren dat ze nu niet tv kunnen kijken.
Dat vind ik egoisme.

#51 -

Ellen

• Members

Ik vind het echt heel erg zulke dingen die gebeuren.. maar op de één of andere manier voel ik me niet geroepen om er geld voor te betalen.
Hoe egoïstisch dat ook mag zijn.

Er zullen nog veel meer natuurrampen gebeuren en ongelukken en oorlogen. Je kunt wel bezig blijven.
208 miljoen naar de tsuhnami toen, dat is echt zoooveeel!! En dat alleen al uit het kleine Nederland.

#52 -

Beginner

• Members

Ik vind het wel even twee verschillende typen ellende eerlijk gezegd. Als jij twee dagen brood met pindakaas en pasta met kaas en ketchup eet heb je die vijf eu eruit, er breken daar rellen en ziektes uit omdat er geen water is.

Ik wil ook niemand dwingen ofzo, en het is een flink verschil of je al aan andere dingen geeft en of je rond kunt komen, maar in principe kan elke Nederlander vijf euro missen zonder enorm diep in de problemen te komen. En met al dat geld bij elkaar kan echt extreem veel gebeuren.

Het is een afweging, er is daar lijden en jij hebt een bepaalde mate van comfort. De vraag is tot op welke hoogte jij dat tegen elkaar vindt opwegen.

#53 -

--

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:16

Bekijk PostNina!, op 21 januari 2010 - 22:09, zei:

Ik vind sommige mensen echt ontzettend egoistisch reageren. Sorry maar je kan best wel 5e missen, dan maar een dagje geen luxe broodje of iets onderweg of weet ik veel wat bij de supermarkt. Voor die 5e heb je al minstens 3 gezinnen geholpen aan water, waardoor er weer meer overlevenden zijn. Ik weet het niet maar ik kan het leed nooit aan zien en het raakt mij persoonlijk gewoon heel diep.

wie ben jij om te zeggen wat andere met hun geld moeten doen en of dat iets zegt over die persoon zelf?
Wie zegt dat zij (wij?) sowieso al dingen moeten laten omdat er ze al minder geld hebben..
Dat JIJ 5 euro kunt missen, wil niet zeggen dat een ander dat kan. Vind het beetje kort door de bocht.

#54 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:17

Nahja zeg, hoe kun je jouw ellende voor die dag vergelijken met de ellende waarin die mensen zitten? Die dag kun jij nog bij een vriendin eten, bij je ouders of iets. Maargoed ieder zijn ding.

Ik zeg niet dat je het MOET, maar ik zeg wel dat het MOGELIJK is, sowieso. Of je het wilt doneren of niet is een ander verhaal.

#55 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:19

Ik had nog helemaal niks overgemaakt, wilde het in eerste instantie ook niet doen maar toen bedacht ik dat ik laatst 80 keer had gesmst en gebeld voor een kaartje voor Robbie Williams dus heb nu ook maar een aantal smsjes naar 5050 gestuurd.

#56 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:21

@ fear; Ik vind het gewoon onzin dat hetzelfde programma op 3 zenders tegelijk moet zijn. Prima dat ze het programma maken, maar op 1 zender uitzenden is ook genoeg lijkt mij?

En nouja dan ben ik maar egoistisch en asociaal, maar ik ken die mensen niet en van mijn 5 of 10 euro zal echt niet een leven afhangen. Ik vind dat het ieder voor zich is, maar ik snap het wel als andere mensen wel geld geven hoor. Ik heb t er gewoon niet voor over.

#57 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:22

naja dat vind ik dus niet. Ik vind niet dat ik bij mn ouders of mn vriendinnen moet gaan eten om geld te gaan storten voor zo'n actie. Ik bepaal zelf waar mn uitgave naar toe gaan, en ik heb echt niemand nodig die me komt vertellen dat het egoistisch is. Fuck dat, kvind dat echt onbeschoft. Wat wil je horen echt, moet je de hemel in geprezen worden omdat je wél geld hebt gegeven. Waar geef je het dan voor, om dat aan iedereen te vertellen hoe geweldig je bent zodat iedereen een goed beeld vna je krijgt of omdat je daadwerkelijk om het doel geeft.

#58 -

Marlou

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:25

Ik geef er ook geen geld aan uit, mijn ouders wel.
Ik vind het vreselijk dat het gebeurd is, en heb ook wel geld ofzo. Maar m'n gevoel zegt niet dat ik het persee MOET doen. Genoeg mensen geven geld en vind het super dat ze acties voeren zoals die flessen ophalen enzo. Ze hebben nou al iets van 30 miljoen ofzo, wat maakt mijn 2/3euro dan uit?

Ik steun al genoeg goede doelen, en vind het helemaal prima zo, voel me er niet slecht door dat ik ze geen geld geef anders had ik het echt wel gedaan. :)

#59 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:25

Er wordt wel erg heftig gereageerd. Als je het geld niet hebt dan snapt iedereen dat wel, maar ik vind het nogal egoistisch om gewoon te zeggen ''ik kan mijn geld wel ergens anders aan besteden''. Het komt gewoon over alsof het je dan niets boeit, dat is prima maar het komt op mij dan ook egoistisch over.

En zoveel geld heb ik niet gedoneerd en de hemel in geprezen worden via een forum is niet bepaald mijn levensdoel.

#60 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 januari 2010 - 22:26

Bekijk PostPapzak., op 21 januari 2010 - 22:21, zei:

@ fear; Ik vind het gewoon onzin dat hetzelfde programma op 3 zenders tegelijk moet zijn. Prima dat ze het programma maken, maar op 1 zender uitzenden is ook genoeg lijkt mij?

En nouja dan ben ik maar egoistisch en asociaal, maar ik ken die mensen niet en van mijn 5 of 10 euro zal echt niet een leven afhangen. Ik vind dat het ieder voor zich is, maar ik snap het wel als andere mensen wel geld geven hoor. Ik heb t er gewoon niet voor over.

Ze moeten vechten om aan een BEETJE eten te komen. Dus ik denk wel dat hun leven ervan afhangt. Vooral als iedereen zo gaat denken. Dan krijgen ze helemaal geen geld.

@nina: Ik ben het met je eens :)
Mja het gaat ook niet om hoeveel je doneert vind ik. Want alle kleine beetjes helpen. Al doet heel Nederland 1 euro..dan heb je alsnog veel geld.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals