Ga naar inhoud

Amigurumi. Gehaakte beestjes

280 replies to this topic

#1 -

Close to you

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:28

Amigurumi. Oftewel: gehaakte beestjes.

Ik vind het echt supertof om te zien. Als ik straks kan haken (nee, dat kan ik nog niet), dan wil ik er echt een aantal gaan maken :D

Wat voorbeelden (allemaal van Flicker.com:

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Benodigdheden:
Draad (wol/katoen)
Een haaknaald (2.5 - 3.5 zou ik doen, maar kijk bij de bol van draad even op het etiket, daar staat het op namelijk)
Voor de vulling kun je Fiberfill vulling gebruiken, maar ik vind schapenwol ook erg lekker als vulling (maar dat is wel prijziger, geloof ik)

Goede tutorial over haken: (maar ik vind het erg handig dat mijn ma het redelijk kan)
http://www.hookandne...umi-tutorial-1/

Zijn hier mensen die dit al doen? :)

#2 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:30

o die zijn zo schattig, lijkt me zo leuk om te kunnen!
ik doe t nog niet, maar krijg wel zin om t te leren als ik dit zie ^_^

#3 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 25 januari 2010 - 22:31

Ooooh dat wil ik ook leren :D :D :D
Die vissen zijn echt te gek!

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:31

Ik :rolleyes: :P

#5 -

Gewoon, omdat het kan.

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:32

Ooh dat wil ik ook gaan doen! Mijn moeder kan haken, mag ze me dat fijn leren. :P

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:32

O dat wil ik ook !
Geweldig, dat ga ik leren :D

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:33

Oooh dat wil ik ook gaan doen! Hahaha weeerrr een nieuwe hobby erbij :P Ik vind die vissengraatjes echt leuk! En die vogeltjes onderaan ook aaaaah die zijn lief :D

Ik heb trouwens een tijdje figuurtjes met vilt gemaakt, en die vulde ik ook op met schapenwol. Is helemaal niet duur hoor! En je hebt ook echt maar een klein beetje nodig (tenzij je een heel groot figuurtje maakt natuurlijk). Je kunt het gewoon bij de hobbywinkels halen, heb het zelf van pipoos en daar kost het heel weinig ;)

#8 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:33

Aaaaah wat schattig, dit wil ik ook leren, handig voor doodsaaie avondjes :D

#9 -

Close to you

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:34

Bekijk PostNgiNeThemba, op 25 januari 2010 - 22:31, zei:

Ik :rolleyes: :P

Haha, ja, dat wist ik :P

Maar ik vind het echt tof. Alleen mijn moeder kan helaas niet goed rondhaken, dus die gaat nu eerst zelf een beestje maken van een patroon (of iig een rond bolletjes zoals een berenhoofd ofzo)

En die vissen zijn echt te leuk ja. :D

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:35

Ooh die zijn leuk, dat wil ik ook doen man! Alleen ik kan dat echt nooit ben ik bang! :P Doe je daar nou lang over? Ik kan nog niet eens haken :P

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:36

Ik hoor net dat mijn moeder deze figuurtjes vroeger ook maakte :o Kan die het me mooi leren :D

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:38

Superleuk die visjes :P

ik ben helaas niet zo creatief <_<

#13 -

Close to you

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:38

Bekijk PostEvelineee, op 25 januari 2010 - 22:35, zei:

Ooh die zijn leuk, dat wil ik ook doen man! Alleen ik kan dat echt nooit ben ik bang! :P Doe je daar nou lang over? Ik kan nog niet eens haken :P

In die link staan op zich best goede filmpjes hierover :P
Maar op zich is de losse steek (ook wel ketting) niet moeilijk. Alleen verder dan dat ben ik ook nog niet.

@xxMoo Dat is helemaal handig :P

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:40

Haken is best wel makkelijk, alleen je moet er veel geduld voor hebben ;) En het wordt overal goed uitgelegd.

#15 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:43

Ok. gaan jullie foto's posten als jullie er af hebben? :D Ik ben benieuwd. Ik ga even aan mama vragen, want die kon volgens mij ook haken! Ik ben wel benieuwd of ik het kan, maar ga het wel proberen denk ik!

#16 -

Close to you

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:46

Ja, ik ga het wel posten, maar duurt nog wel even voor ik het af heb hoor. :P

@Roos: Je moet heel veel geduld hebben en dat heb ik dus totaal niet haha.

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:47

Hahaha wow iedereen wil het ook gaan doen! Ben benieuwd, hele hype straks!!
Het ziet er wel heel lief en cool uit ja, maar ik heb daar echt nooiiit het geduld voor, dat weet ik nu al.

Ik ben echt erg, wat dat betreft, kan nog niet eens een knoop aan mijn jas zetten :') Alles wat met mijn handen moet, daar ben ik slecht in (nouja, geen geduld om het te leren)

#18 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:57

Ok. Ik heb even heel snel uitgelegd gekregen van mama de losse en de vaste. En dat ging echt te snel! :P Dit is echt niet goed dat ik dit voor mijn tentamens zie. :P Ik vind het wel echt cool! :P

#19 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 22:57

Ik ben er toevallig net samen met mijn moeder mee bezig geweest, het is nog best lastig en heel veel werk hahaha :P

#20 -

Close to you

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:00

Bekijk PostEvelineee, op 25 januari 2010 - 22:57, zei:

Ok. Ik heb even heel snel uitgelegd gekregen van mama de losse en de vaste. En dat ging echt te snel! :P Dit is echt niet goed dat ik dit voor mijn tentamens zie. :P Ik vind het wel echt cool! :P

De losse valt wel mee :P Dat is gewoon een ketting haken en bij de vaste ga je dus in de steken van de losse. Maar die snap ik ook niet heel goed nog. Morgen maar even verder mee rommelen.

Ik heb het boek: Amigurumi gehaakte dieren van Annie Obaachan en dat is best een handig boek en niet duur (6,95) :)

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals