Ga naar inhoud

Amigurumi. Gehaakte beestjes

280 replies to this topic

#21 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:02

Morgen even bij de hobbywinkel kijken :) want dat is idd niet duur!

Oke lol, ik deed vroeger vingerhaken. Sloeg nergens op, want ik maakte alleen maar van die kettingen :P Dat is wel veel makkelijker :P nou. Ik ga even verder proberen hahah

#22 -

Close to you

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:03

Ik heb hem bij Selexyz in Utrecht gehaald :) Vrijdag lagen er nog 30 of zo en vandaag nog maar 5. Gaat dus echt snel.

De patroontjes snap ik trouwens nog niet echt, maar ik zit nog niet heel erg in de haaktaal enzo.

#23 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:05

Vaste is idd irritant, ik snap wel hoe het moet, maar mijn losse zijn te strak dus ik kan niet goed mijn haaknaald er door heen steken (k zit eerst te trekken en te doen tot dat ik dat ding er door heen kan krijgen :P)

#24 -

Close to you

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:07

:P Je moet het ook niet heel strak doen, want heb je dat. Dat had ik net dus ook. Maar het is lastig om een balans te zoeken.

#25 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:09

Je moet ze ook niet strak trekken als het er maar gewoon mooi omheen zit, en goed die 2 touwtjes vasthouden dan lukt het wel.. Ik ga morgen ook even naar zo'n boek kijken! :)

#26 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:10

En met wat voor draad kun je het het best doen en krijg je het mooiste resultaat. Ik heb nu maar wat oud spul gevonden waarmee ik kan oefenen :P

#27 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:13

Sowieso niet iets wat pluist want dan blijft alles overal achter haken en ook niet echt met verschillende kleurtjes in 1 bol want dan snap je er helemaal niks meer van :P

Heeft iemand ook een site met Nederlandse patronen?

#28 -

Close to you

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:15

Bekijk PostMiracle-, op 25 januari 2010 - 23:13, zei:

Sowieso niet iets wat pluist want dan blijft alles overal achter haken en ook niet echt met verschillende kleurtjes in 1 bol want dan snap je er helemaal niks meer van :P

Heeft iemand ook een site met Nederlandse patronen?

tenzij je dat wilt natuurlijk. :P
Ik heb nu katoen, maar ik weet dus niet hoe het eindresultaat gaat worden. :)

#29 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:17

Haha ja als je het wilt dan wel maar ik begon daar eerst ook mee en dan kan je het toch allemaal niet zo goed zien omdat het zo pluist :P

#30 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:17

http://www.amigurumis.nl/

#31 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:18

Ik weet niet wat ik heb, maar ik weet wel dat ik het niet fijn vind :P nu al niet. Nja, dit draad valt een beetje uit elkaar..

#32 -

Close to you

• Members

Gepost 25 januari 2010 - 23:18

Volgens mij wordt ook aangeraden om met katoen te beginnen, omdat je het dan goed ziet.

#33 -

Beginner

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 08:13

aaah die zijn gewoon echt zo vreselijk schattig!!

ik kan alleen niet haken :angry:

#34 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 26 januari 2010 - 08:44

Ik heb die website een tijdje geleden ook ontdekt, haaknaalden gehaald en katoen, maar daar lukt het niet mee (zat veel te strak). Ik moet nog even goede halen en dan wil ik het weer proberen, ziet er erg leuk uit!

#35 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 10:41

Jaa! Mijn nieuwe verslaving! Ben op oudjaarsdag begonnen en sinds dien al 9 projecten gehaakt.
Niet alleen Amigurumi, maar ook een sjaal en een groot knuffelpaard (37 cm hoog)

Foto's van mijn projecten:
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Beetje wazige foto..
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

En nu opzoek naar het volgende project.

Is het misschien leuker om hier een algemeen haak topic van te maken? Want er is nog zoveel meer leuks dan alleen amigurumi!
Voor heeeeeeeeeel veeel haakpatronen (wel engels, maar die heb je vrij snel door, ik kan nu zelfs beter engelse patronen lezen dan nederlandse haha)
http://www.ravelry.com/

#36 -

Ellen

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 10:43

Wat ontzettend goeddd! Erg leuk!

#37 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 10:46

Nog wat handige sites:

http://www.hookandne...umi-tutorial-1/
Engelstalige filmpjes over veel voorkomende steken. Erg handig!
En op Youtube op Crochet zoeken, heb je zoveel filmpjes met voorbeelden van steken of zelfs hele projecten!

Met dank aan fok! een vertaalschema van de meest voorkomende steken in Engels/Engels, Engels/Amerikaans en Nederlands.
Geposte afbeelding

#38 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 10:54

Die poppetjes zijn leuk! Maar ik vind haken echt niets, ik ga liever een mooie sjaal breien :P

#39 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 11:04

Bekijk PostNoukjah, op 26 januari 2010 - 10:54, zei:

Die poppetjes zijn leuk! Maar ik vind haken echt niets, ik ga liever een mooie sjaal breien :P
Je kan ook een sjaal haken ;) Of handschoenen, of een muts, of sloffen.. Van alles! :P

#40 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 26 januari 2010 - 11:32

Jaa ik zag het op Girlscene! Dat lijkt me echt superleuk om te doen!

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals