Ga naar inhoud

Amigurumi. Gehaakte beestjes

280 replies to this topic

#41 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 11:38

Heb dit vorig jaar ook geprobeerd, maar was niet echt mijn ding :P alles werd scheef en er was niks meer in te herkennen.
Dan toch liever de breinaalden, kun je ook leuke knuffeltjes/beestjes mee maken gelukkig :P

#42 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 11:46

Gaaf, Rimketje, waar heb je dat patroon van 't konijntje vandaan?

#43 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 12:10

Bekijk PostWen_, op 26 januari 2010 - 11:46, zei:

Gaaf, Rimketje, waar heb je dat patroon van 't konijntje vandaan?
http://cache.lionbra...rns/60480A.html

Je moet je alleen aanmelden op de lionbrand site..

#44 -

Loesje :)

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 12:55

Ik heb laatst wel een sjaal gebreid voor mij en mijn vriend (lekker warm!!!) maar nu ik die poppetjes zie heb ik er binnenkort een nieuwe hobby bij :D

#45 -

xoxo

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 14:06

Haha zijn echt grappige dingetjes. Vanaf morgen anderhalf weekje vrij, mss dat ik het dan eens ga proberen!

#46 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 14:12

Ik had vroeger zo'n ding (ja sorry) waarmee je kon haken, was best wel handig. Alleen niet zoveel mee gedaan. M'n broer heeft een boodschappentas voor me gehaakt, wel stoer. Denk niet dat het wat voor mij is.

#47 -

Close to you

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 15:14

:angry: Die stomme magic ring lukt niet.

#48 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 15:27

Ik wil niet leren, ik wil haken! :P K ben net terug van de hobbywinkel, heb ff goede garen gekocht en een grotere haak naald :).

Vanavond ga ik beginnen met een rondje maken :).

#49 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 15:32

Ik had op internet gelezen dat in dat ene boek wat jij had, Liz, dat daar een aantal fouten in stonden. En dat de patronen allemaal niet echt klopten. Had hem vanochtend in de winkel zien liggen en hem daarom maar niet gekocht. Want hij was wel echt goedkoop!

Edit: wat zijn goede garen volgens jullie? Ik ben net namelijk ook naar de winkel geweest, en ik las op die koekeridoo (?) site dat ze met scheepjes softfun haakte. Nou die kon ik niet vinden, wel van Scheepjes, maar niet softfun.

#50 -

Close to you

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 15:37

Bekijk PostEvelineee, op 26 januari 2010 - 15:32, zei:

Ik had op internet gelezen dat in dat ene boek wat jij had, Liz, dat daar een aantal fouten in stonden. En dat de patronen allemaal niet echt klopten. Had hem vanochtend in de winkel zien liggen en hem daarom maar niet gekocht. Want hij was wel echt goedkoop!

Serieus? Daar heb ik niets van gehoord joh :o

Zij doen de magic ring wel echt op een andere manier dan degenen in filmpjes enzo. Ik was niet van plan om een beestje daaruit te haken, maar wel om een basisrondje te gebruiken.

#51 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 15:45

ik vind zoiets er wel super leuk uitzien, maar ik weet dat ik er het geduld niet voor heb. zoiets doe ik dan voor 2 weken en dan gooi ik het in een hoek en kijk er nooit meer naar.

#52 -

TEAM JACOB!

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 16:11

Haha ik heb dit een paar maanden geleden gedaan,

heb toen een koeiensleutelhanger gemaakt.
Geposte afbeelding
en toen had ik geen zin meer.

#53 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 16:17

Heel schattig, maar wat moet je er mee?

#54 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 17:06

Bekijk PostLizzerd, op 26 januari 2010 - 15:37, zei:

Serieus? Daar heb ik niets van gehoord joh :o

Zij doen de magic ring wel echt op een andere manier dan degenen in filmpjes enzo. Ik was niet van plan om een beestje daaruit te haken, maar wel om een basisrondje te gebruiken.

Ja, waar las ik dat nou... Ik ga het even voor je opzoeken hoor!!

Ben je al verder dan gisteren?

Edit: Dit is wat ik kon vinden:
Even opletten!!!
Er zijn verkeerde versies van dit boek. Kijk even of ze bij de patronen over vasten of stokjes praten. Die van de vasten is de goede versie.

en

Dag Ilona,

Volgens mij kloppen de patronen uit dit boek gewoon niet zo goed.
Ik heb uit het boek het lichte beertje gehaakt en dat leek net een mensje inplaats van een beertje.
Ook het uiltje is anders geworden dan die op het plaatje. Best leuk maar toch echt anders.

Ik vind het daarom niet zo'n goed boek. Je kunt niet van het patroon op aan. Echter...de plaatjes inspireren en daarom ben ik toch blij dat ik het boek gekocht heb.

Sterkte met je Tanuki!

Het zijn reacties op de amigurumi hyves. Dus voor als je het handig vindt:
http://amigurumi.hyves.nl/

#55 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 17:12

Hm, ik kan het aardig goed gebruiken voor in mijn klas. Ik ken meer juffen die zelf handpoppen maken etc. Maar helaas, in zo'n dingen ben ik gewoon niet goed.

Maar ik vind het wel altijd super leuk uitzien! Ook als cadeautje enzo.

#56 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 26 januari 2010 - 17:35

Ik had op internet ook al slechte verhalen over dat boek gelezen ja!
:mellow:

#57 -

Close to you

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 17:36

Bekijk PostEvelineee, op 26 januari 2010 - 17:06, zei:

Ja, waar las ik dat nou... Ik ga het even voor je opzoeken hoor!!

Ben je al verder dan gisteren?

Edit: Dit is wat ik kon vinden:
Even opletten!!!
Er zijn verkeerde versies van dit boek. Kijk even of ze bij de patronen over vasten of stokjes praten. Die van de vasten is de goede versie.

en

Dag Ilona,

Volgens mij kloppen de patronen uit dit boek gewoon niet zo goed.
Ik heb uit het boek het lichte beertje gehaakt en dat leek net een mensje inplaats van een beertje.
Ook het uiltje is anders geworden dan die op het plaatje. Best leuk maar toch echt anders.

Ik vind het daarom niet zo'n goed boek. Je kunt niet van het patroon op aan. Echter...de plaatjes inspireren en daarom ben ik toch blij dat ik het boek gekocht heb.

Sterkte met je Tanuki!

Het zijn reacties op de amigurumi hyves. Dus voor als je het handig vindt:
http://amigurumi.hyves.nl/

Ah oke! Dank je trouwens :)

Maar inderdaad, de plaatjes inspireren. Ik wil nu gewoon een bolletje maken en daar dan een appeltje van maken :) Ik vind acrylwol fijner werken dan katoen :)
En ik snap de magic ring bijna. Krijg hem alleen niet gesloten :(

@Anky: ik wil er 1 gaan maken voor het dochtertje van een vriendin van me. En als ik het goed kan, wil ik een webshopje/blogje er over beginnen :)

#58 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 18:54

Hmm ik heb nu katoen. En het is wel beter zichtbaar dan die ik had (weet ook echt niet wat het was) En qua haken vind ik die ik had fijner, maar qua het zien en zo is die van katoen weer fijner. Ik kan de 2e van die tutorials nog niet eens! :lol: Maar ik blijf oefenen...

#59 -

Close to you

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 19:26

Ik had katoen, maar ben nu bezig met wol. Vind ik gemakkelijker :P

Ik kan de magic ring bijna. Ik kan alleen het dichttrekken niet en ik maak mijn steken te strak :(

#60 -

--

• Members

Gepost 26 januari 2010 - 19:46

aahw, das echt kei leuk volgens mij!
Ik ga dat echt proberen hahaha :D
Morgen of overmorgen ga k naar de winkel denk ik hahaha
ik heb er nu helemaal zin in, maar mischien denk ik daar morgen weer anders over (A)

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals