Ga naar inhoud

Spellen voor verjaardag

27 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 februari 2010 - 19:27

26 februari ga ik samen met Sanne (sann.. hier) onze verjaardag vieren en nou doen we dat met spellen.
We hebben al bedacht:

- wii (mario party, wii fit, mario bros, enz.)
- twister
- Buzz op de playstation
- Oude spelletjes zoals sjoelen

Jullie nog ideeën?
Er komen (als iedereen komt) best een aantal mensen, dus ik zoek echt spellen of dingen die je met een paar man tegelijk kan doen en waarbij 't ook leuk is om te kijken, dus geen monopolie ofzo :P

Nja, roept u maar ;)

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 februari 2010 - 19:30

het lama spel schijnt leuk te zijn... Weet alleen niet met hoeveel je dat maximaal kunt doen, denk best veel als je in teams opsplitst ofzo.
verder ben ik ff inspiratieloos :P

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 februari 2010 - 19:33

Kingsen?

en natuurlijk Party en Co!

#4 -

Colorguardje

• Members

Gepost 03 februari 2010 - 19:37

Paul de Leeuw is echt vet leuk!!!

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 februari 2010 - 20:13

Kingsen ja, dat wilde ik ook zeggen :D

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 februari 2010 - 20:34

Paintbal! Ook een spelletje, moet je heel snel reageren en dan met balletjes gooien. Erg grappig, iedereen wordt helemaal gek! Kun je met z'n 6en spelen en 1 potje duurt helemaal niet zo lang, half uurtje ofzo.
Ik heb het een keer in de aanbieding gekocht bij bart smit voor 6 euro.
Maar met een lekker drankje erbij worden spelletjes al snel heel leuk hoor! :)

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 februari 2010 - 21:29

Bekijk PostFabs, op 03 februari 2010 - 19:33, zei:

Kingsen?

en natuurlijk Party en Co!
Haha ja Kingzen is purrrfect

#8 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 03 februari 2010 - 21:34

Het 'Ik hou van Holland' spel!

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 februari 2010 - 22:19

owja die heb ik idd, ff van mn vriendje meenemen :P
(hoe wist ik zo dat dit topic van jou kwam?)

#10 -

Lord of the Board

• Members

Gepost 03 februari 2010 - 22:21

Het spel van Paul de Leeuw: OnvoorSpelbaar.
Ik weet in ieder geval dat het leuk is met z'n vieren, ik heb het nog nooit in teams gespeeld.

Het Lamaspel.

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 februari 2010 - 09:36

Ik weet niet of de mensen die er op het feest komen elkaar allemaal een beetje kennen, anders is dit misschien wel leuk: http://pics.bnn.nl/d.../639_e14ac6.pdf
Ranking the stars, maar dan dus de versie, Ranking your friends

#12 -

Marlou

• Members

Gepost 04 februari 2010 - 09:39

- Top 40 spel.
- Twister.
- Party & Co.
- De Lama's het spel.

:D

#13 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 04 februari 2010 - 09:41

Wij doen altijd 10 onderwerpen, kan met zoveel personen als je wilt.

Je verzint 10 onderwerpen en prikt daarna een letter waar alles mee moet beginnen. In het begin is iedereen best serieus, maar na een tijdje begint het bij ons altijd erg asociaal te worden wat erg grappig is, omdat iedereen de meest achterlijke dingen verzint (bijv. vervoersmiddel met een L wordt Lesauto, Leaseauto, Lijkwagen, enz.) (de lijkwagen was mild, kan nog veel erger)

Verder vind ik 'Wie ben ik' ook leuk

#14 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 februari 2010 - 10:02

Ik heb geen idee hoe dit heet, maar dit spel hebben wij op vakantie met een groep mensen gedaan en het was echt superleuk:

Je maakt allemaal een aantal briefjes (bijvoorbeeld iedereen 3) met daarop een persoon of een stripfiguur of iig iemand erop die iedereen kent. Bijvoorbeeld Michael Jackson, Donald Duck of de kerstman, als voorbeeld.
Dan doe je alle briefjes bij elkaar in een grote bak en moet je de mensen in teams verdelen. Wij deden het met 4 teams. Meer kan ook, maar dan moet je zo lang wachten voordat jou team weer mag.
Ronde 1 is verboden woord. Dan mag je alles zeggen wat met die persoon of te maken heeft, maar niet de naam zelf.
Ronde 2 is uitbeelden. Zonder woorden en geluiden moet je dan uitbeelden wie er op je kaartje staat.
Ronde 3 is 1 woord. Dan moet je met 1 woord (en natuurlijk niet de naam zelf) omschrijven wie er op je kaartje staat.
Elke ronde moet er 1 uit het team de opdracht doen, en de anderen moeten het dan raden. Als je een zandloper of stopwatch hebt kan je een tijd afspreken, bijvoorbeeld dat ze er zoveel mogelijk moeten doen in 1 of 2 minuten.
Als de tijd dan is afgelopen dan mag het volgende team, en zo verder tot de kaartjes op zijn.
Dan de punten (het aantal kaartjes per team) tellen, en alle kaartjes weer terug in de bak. Dan ronde 2, weer punten tellen, kaartjes in de bak en dan ronde 3. Het team met de meeste punten heeft gewonnen!

Echt een superleuk spel, vooral omdat het soms best lastig is om uit te beelden of om 1 woord te kiezen die bij die persoon past. Soms werd er ook iets heel geks gedaan wat die persoon die het deed heet logisch vond, maar de rest van het team niet en dan is het echt ontzetend lachen. :D

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 februari 2010 - 10:09

Wie ben ik:

Elke persoon schrijft voor diegene naast zich iets op een briefje en plakt dit op zijn of haar hoofd.
Om de beurt mogen er vragen gesteld worden die alleen met ja of nee beantwoord mogen worden.
De winnaar is degene die het eerst raad wat er op zijn of haar briefje staat.

Twister

Weet niet hoe het heet:
Iemand zegt een dier bijvoorbeeld olifant.
De volgende zeht weer een dier dat begint met de letter waar het vorige dier mee eindigd.
Dus;
olifant--> tijger --> rups

Kan natuurlijk ook met landen, voedsel etc.

#16 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 04 februari 2010 - 10:23

Wie ben ik doen wij met de hele groep 1 persoon verzinnen en dan 1 iemand de kamer uit die moet raden. Dan weet iedereen het dus, behalve die persoon.

En wij doen ook iets met Dierenarts (ook geen idee hoe het heet).

1 persoon gaat weg, dat is de dierenarts. Dan verzint de rest een dier met een probleem (bijv. octopus met gebroken tentakels, een vis met een gebroken vin, een varken met een recht staartje, een vogel die zichzelf napraat, een giraffe met erectie problemen, enz. je kan ).

1 persoon speelt de dierenarts (degene die weg was) en weet het probleem niet. De andere persoon heeft een dier bij zich. Stel je hebt een vis, dan heb je dus een vissenkom in de hand (uitbeelden), een vogel in een kooitje of iets aan een lijntje. De patiënt komt binnen met een dier en de dierenarts gaat vragen stellen, zo komt hij erachter wat voor dier het is en wat het dier mankeert.

Sommige dingen zijn niet grappig, maar wij hadden bijv. een giraffe die zichzelf steeds staat te pijpen (ook hier komen de gekste dingen voorbij) en als de dierenarts dan vraagt of hij wel eens spuugt dan ligt iedereen dubbel.

Misschien is het spel wel duidelijker uitgelegd op google, zal eens zoeken!

#17 -

Heroine

• Members

Gepost 04 februari 2010 - 13:25

En in het SHUT heeft Annabel gisteren Sardientje in het donker uitgelegd, is ook wel grappig volgens mij ;)

#18 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 04 februari 2010 - 13:28

Jaaaa, wie ben ik is ook leuk inderdaad! Vooral als je een 'Nee' te horen krijgt en dan een shotje moet drinken, na een paar rondes weet niemand het meer :P

#19 -

xoxo

• Members

Gepost 04 februari 2010 - 13:34

Ik neem aan dat jullie ook wel een drankje doen?
Klinkt saai, maar dan is Jenga ook echt grappig.

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 februari 2010 - 13:44

Dat spel van Bracelet is echt leuk om te doen.

Zelf vind ik 30 Seconds ook leuk, moet je woorden om schrijven in teams en kun je stapjes vooruit op een bord. Leuk voor algemene kennis en simpelweg lol. Spelen wij wel vaker met de vriendengroep.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals