‘Tienduizenden Nederlanders schrijven boeken, daar zitten prachtige boeken tussen, misschien wel bestsellers. Maar de kans dat je de loterij wint, is groter dan dat een gerenommeerde uitgever je boek uitgeeft’, zegt Valentine van der Lande, de oprichter van TenPages.com. ‘TenPages.com is de eerste website ter wereld waar de lezer bepaalt welk boek wordt uitgegeven. Het is een revolutie in uitgeversland.’
Normaal ben ik vrij kritisch als het om dit soort dingen gaat, maar een bevriende auteur heeft haar manuscript ook al gepubliceerd. Het lijkt, zeker nu het nog ontdekt moet worden door de meesten, erg interessant. Je kunt dus aandelen kopen voor vijf euro per stuk als je een verhaal leuk vindt. Zijn er genoeg aandelen verkocht, dan kan een uitgeverij je boek publiceren. Gebeurt dat niet, dan krijgt iedereen vier van de vijf euro terug.
Mijn idee van dit topic was om ervaringen uit te wisselen en de site als tip te geven voor iedereen die er iets wil plaatsen (genoeg schrijftalent hier). Je kunt ook je link plaatsen zodat anderen het kunnen lezen.
Ik heb ook een manuscript geplaatst, ik zal zo de link neerzetten (ik vind het een beetje aso om dat in de beginpost te doen
girlsonly.nl