Ga naar inhoud

tenpages.com

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
31 replies to this topic

#21 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 februari 2010 - 22:44

Misschien ben ik er inderdaad wel hard in :)
Maar ik blijf wel bij mijn mening over het concept. Ik vind het niets. En ik ga er dus niets op plaatsen/niet in investeren.

#22 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 19 februari 2010 - 22:46

Dat was duidelijk. :P

@ Pieter of Ceriel: ja, dat wordt afwachten... ik zag wel dat sommige manuscripten al best hard gaan.

Ahw, leuk, twee collega's van mij hebben ook een aandeel gekocht. :)

#23 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 februari 2010 - 22:48

Maar mocht je manuscirpt worden uitgegeven, dan koop ik hem uiteraard wel, mwuaha

(Btw je hebt mail)

#24 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 19 februari 2010 - 22:49

Net verstuurd? Ik had mijn mail net nog vernieuwd. Mmh.

O, wacht! :P

En als het wordt uitgebracht, zal ik je niet kwalijk nemen dat je het idee niets vond. ;)

#25 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 februari 2010 - 22:54

Al voordat ik hier mijn praatje maakte ;)

En dat is een deal, haha :)

#26 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 25 februari 2010 - 14:46

Voor Ze.nl heb ik een artikel geschreven over tenpages.com, dat maandag wordt gepubliceerd. :) Ik ga, als dit hele project slaagt, nog een artikel schrijven waarin ik aangeef hoe het nu precies werkt met de site. :)

Dus voor de mensen die nog twijfelen of ze hun manuscript wel willen plaatsen: je kunt eventueel ook wachten tot deze zomer, dan kan ik je vertellen hoe (en natuurlijk óf) het werkt. ;)

Intussen hoop ik natuurlijk dat nog meer mensen mij willen steunen. :)

#27 -

Close to you

• Members

Gepost 28 februari 2010 - 15:13

Bekijk PostGoddess, op 19 februari 2010 - 22:44, zei:

Misschien ben ik er inderdaad wel hard in :)
Maar ik blijf wel bij mijn mening over het concept. Ik vind het niets. En ik ga er dus niets op plaatsen/niet in investeren.

Ik vind het inderdaad ook niets. Zeker niet na het lezen van een topic op Schrijvenonline (Ik wist niet of ik die link mocht plaatsen hier, dus nog maar niet gedaan. Als er interesse is en het mag, dan wil ik hem alsnog wel plaatsen).

En ik zou nooit 2000 aandelen bij elkaar kunnen krijgen, denk ik. Ik probeer het liever eerst gewoon op de ouderwetse manier.

#28 -

Heroine

• Members

Gepost 28 februari 2010 - 15:26

Vind het op zich wel een leuk idee, maar wat sommigen hier ook al zeggen: het gaat niet (alleen) om de kwaliteit, als je veel vrienden hebt kun je op deze manier ook een boek uitbrengen, zelfs als het een verhaal van niks is. Maar ik ben benieuwd wat ervan komt :) Kun je eigenlijk ook aandelen van je eigen boek kopen?

En haha Maresa, je hebt een recensie van een zekere Stefan? Toevallig :P

#29 -

Close to you

• Members

Gepost 28 februari 2010 - 15:31

Ja, je kunt zelf ook aandelen kopen, maar niet onbeperkt.

#30 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 28 februari 2010 - 15:32

Ik heb het er laatst trouwens ook met mijn uitgever over gehad. Hij had de website namelijk ook bekeken. Maar hij is er misschien zelfs nog negatiever over dan dat ik ben. Voornamelijk omdat dergelijke uitgeverijen ervoor kunnen zorgen dat de biblion recensie negatief wordt. Recensenten denken meestal zo: 'Als je je boek op zo'n manier uitgeeft, zul je vast niet goed zijn'. Die mening kan zelfs in recensies van boeken die bij een echte uitgeverij nog naar voren komen. En de Biblion recensie is echt essentieel voor de verkoop aan bibliotheken.

Wat dat betreft ben ik heel erg blij dat ik mijn eigen beheer boeken nooit bij Biblion heb aangeboden.

#31 -

Close to you

• Members

Gepost 28 februari 2010 - 16:23

Dat is best een goed punt ja. Maar wat als je onder pseudoniem schrijft? Of gaat Biblion dat ook helemaal uitzoeken? (en is dat wel uit te zoeken als je je niet bij de kamer van koophandel bent geregistreerd (om wat te noemen)?)

#32 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 11 maart 2010 - 15:16

Bekijk Post-Lisa, op 28 februari 2010 - 15:26, zei:

Vind het op zich wel een leuk idee, maar wat sommigen hier ook al zeggen: het gaat niet (alleen) om de kwaliteit, als je veel vrienden hebt kun je op deze manier ook een boek uitbrengen, zelfs als het een verhaal van niks is. Maar ik ben benieuwd wat ervan komt :) Kun je eigenlijk ook aandelen van je eigen boek kopen?

En haha Maresa, je hebt een recensie van een zekere Stefan? Toevallig :P

Haha ja, lief hè? :P

O ja, die vriendin van mij heeft haar 2000 aandelen dubbel en dwars verkocht, dus dat is leuk voor haar! :) Ze doet het onder haar eigen naam, en heeft bij meerdere uitgeverijen al een enorme hoeveelheid boeken uitgebracht - het is dus niet zo dat ze het buiten deze site nergens anders aan de man kon krijgen. :lol:

Over de kwaliteit: ik denk dat een echt heel slecht boek sowieso niet al die aandelen binnen kan halen. Je moet het namelijk van meer hebben dan alleen je kennissenkring.
Het boek dat ik erop heb gezet is sowieso van goede kwaliteit, omdat het al bijna werd uitgebracht (twee jaar terug). Op het laatste moment haakte de uitgeverij af omdat het genre zo onduidelijk was en ze niet wisten hoe ze dat dan moesten verkopen. Ja eh... :rolleyes: Dus ik vind het goede aan deze site dat ik het manuscript nu toch kan plaatsen. Soms is het sneller dan jaren wachten op een uitgeverij. ;) Je kunt het idee wel afzeiken, maar ik wil zelf eerst resultaat zien voor ik het idee afdoe als niet interessant. De mogelijke risico's hebben de makers van de site vast zelf ook al uitgedacht.

@ Suzanne: ja maar dat vind ik logisch, dat uitgeverijen niet wild zijn van dit idee. :P Ik denk dat zeker kleine uitgeverijen hier de minpunten van inzien - zij zullen de manuscripten ook niet snel zelf aan de man gaan brengen omdat de grote uitgeverijen ervoor worden gevraagd.

En als iemand nog een euro risico wil lopen voor mij, dan houd ik me aanbevolen. ;)

@ Liz: je pseudoniem is altijd bekend volgens mij. :unsure: Anders kun je je ook niet inschrijven bij de LIRA (organisatie voor leenrechtvergoeding voor auteurs die boeken in de bibliotheek hebben staan).

Het lijkt me overigens wel voordeliger als je al boeken hebt geschreven. Bibliotheken kijken namelijk, nog voor de recensie, naar het aantal boeken dat al eerder van de auteur is ingekocht. Is dat aantal hoog, dan zullen ze sneller nieuwe boeken inkopen.
En als het boek ook goed verkoopt in de winkels, dan zal er in bibliotheken vraag naar zijn en zal het worden ingekocht.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals