Ga naar inhoud

Kabinet gevallen

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
67 replies to this topic

#1 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 20 februari 2010 - 09:50

AMSTERDAM - Het vierde kabinet-Balkenende is zaterdagmorgen ten val gekomen.

Geposte afbeelding

Met willekeurige citaten en commentaar:
Een zwaar teleurgestelde minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken vindt dat alles geprobeerd is om voor 1 maart tot een besluit te komen over de missie in Afghanistan. 'Maar als de wil ontbreekt om alle opties te onderzoeken, dan houdt het op.'

Er was tussen die partijen en de PvdA een 'onoverkomelijk en onoverbrugbaar verschil van inzicht'. Volgens Bos mochten de alternatieven die de PvdA aandroeg 'niet aan de orde komen'.

Bron: nu.nl
Lees het hele artikel hier.

#2 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 20 februari 2010 - 09:54

Het enige goede besluit van de afgelopen periode.
Ik had het er nog over met iemand gisteren die was van mening dat als ze zeggen eruit te komen vandaag dat dat wel gebeurd en dat het kabinet niet valt.

Nja er waren al zoveel troubles.

Beter krijgen we snel verkiezingen! Dan die stomme CU en CDA uit de regerende tak en welkom een meer links kabinet!
(Ik hoop dat PVV dan toch niet zoveel stemmen krijgt... wishful thinking)

#3 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 20 februari 2010 - 10:02

Ja, ik ben echt benieuwd hoe het volgende kabinet eruit gaat zien.

#4 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 20 februari 2010 - 10:16

Me too, hoe vaak hebben we nou al niet gestemd de afgelopen jaren?
Balkenende heeft in 8 jaar tijd 4 kabinetten versleten. Ik denk dat dat echt een record is!

Edit: Ja het is een record, ik heb het even nagekeken. Een andere kanshebber was Dries van Agt maar die heeft het tot aan een 3e kabinet volgehouden.
In ieder geval voor de kabinetten na WOII

Mooie foto in het eerste bericht trouwens :lol:

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 10:27

Was te verwachten dit. Echt bijzonder als Balkenende al een paar keer heeft gefaald, dat de meerderheid dan nog op hem stemt.

Nederland is de laatste jaren zó naar de klote. Bezuinigen op dingen waar niet op te bezuinigen valt, zoals de zorg en het onderwijs. En ondertussen wél miljoenen steken in banken, of in Haïti. Hogere kosten voor de zorgverzekering, de kilometerheffing, AOW leeftijd verhogen, de OV-Chipkaart die voor geen meter werkt.
Ze hebben daar werkelijk de ene blunder na de andere gemaakt. Dat gedoe over Uruzgan was denk ik toch de druppel.

Ik zag laatst trouwens op tv dat er nog maar 26% van de bevolking vertrouwen had in dit kabinet. En dat dit een record is, omdat het percentage nog nooit eerder zo laag heeft gelegen.

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 11:01

Bekijk PostCrisis, op 20 februari 2010 - 09:54, zei:

Het enige goede besluit van de afgelopen periode.
Ik had het er nog over met iemand gisteren die was van mening dat als ze zeggen eruit te komen vandaag dat dat wel gebeurd en dat het kabinet niet valt.

Nja er waren al zoveel troubles.

Beter krijgen we snel verkiezingen! Dan die stomme CU en CDA uit de regerende tak en welkom een meer links kabinet!
(Ik hoop dat PVV dan toch niet zoveel stemmen krijgt... wishful thinking)

een links kabinet?? are you kiding me?? dat zit er zoiezo niet in. nederland is zo veel rechtser aan het worden.
pvv gaat zeker veel stemmen krijgen maar daar is geen coalitie mee te maken. krijgen we net zo als afgelopen keer met de SP, die zo veel stemmen had.

kben blij dat het kabinet gevallen is, hoewel ik wel had verwacht dat ze zoudne wachten tot maart. voor de pvda is dit echt gevaarlijk, ze gaan een hoop zetels verliezen denk ik. en als de vvd slim is, gaan ze mee op het succes van de pvv en komen ze met een sterke campagne.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 11:09

Zat er aan te komen, ben er enerzijds wel heel blij mee omdat het kabinet gewoon al heel lang niets meer was. Maar aan de andere kant is het geen goede tijd voor verkiezingen. Ik ben het wel eens met Annemieke dat de PVV waarschijnlijk niet gaat kunnen regeren. Ik hoop het in ieder geval.
Ik vrees ook dat we een centrum-rechtse coalitie gaan krijgen, maar ik zou het wel tof vinden als D66 weer gaat regeren. Die doen het momenteel erg goed. Over het algemeen heb ik meer met GroenLinks, maar ik denk dat die partij gewoon in de oppositie moet blijven, daar zijn ze met Femke het sterkst.

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 11:29

Hoorde het zojuist op de radio. Dit was natuurlijk te verwachten. Had eigenlijk het idee dat dit gisteren al eerder zou gebeuren. Ben benieuwd wat er nu gaat komen. Denk dat de pvv het erg goed gaat doen bij het stemmen maar ik geloof niet dat die alleen kunnen gaan regeren. Waar ik wel blij om ben want ik zou dat niet willen.

Wat gebeurd er nou met die afghanistan situatie? Want daar zijn ze alsnog niet uitgekomen toch?

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 11:41

vind het ook wel leuk dat je daar dan zo weinig van hoort, daar ging het toch om :P
maar de missie sluit op 31 juli, dus t besluit dat er al lag :) in december moeten dan alle militairen terug zijn in Nederland.

van de ene kant mag wilders t wel worden van mij, dat houdtie toc niet vol, die man kan alleen goed overal tegen zijn, en niemand die met m samen wil werken, maar toch, beter van niet :P

#10 -

Close to you

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 11:41

PvdA gaat zwaar verliezen bij de gemeenteraadsverkiezingen en de landelijke. Ook lekker slim om te vallen vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Van mij mag het nieuwe kabinet een mengeling zijn van links en rechts. Zolang de PVV er maar niet in komt. En niet alleen rechts zie ik ook niet zitten. En PvdA zakt steeds meer in mijn achting.

En inderdaad: wat gebeurt er met Uruzghan?

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 11:49

Wauw, ik had ook nog met wat mensen zitten praten over dat dit waarschijnlijk niet nu al zou gaan gebeuren.. Maar dus toch.

@ Liz: Hoezo zakken ze in je achting? Naar wat ik ervan mee heb gekregen wilden zij zich alleen aan hun beloftes houden. (Ok, daar waren ze wel aardig standvastig in, maar toch).

Pf, ik hoop toch niet dat we een kabinet krijgen van PVV en VVD, dat is echt een enorme omslag (en misschien 'nodig', maar niet waar ik achter sta).

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 11:53

Ik vind wel dat de PvdA goed is geweest door bij haar standpunt te blijven. Dat toont dat de partij wel echt ergens voor staat en is ook goed voor het 'draaikont' imago van Bos. Dus ik denk dat dit op lange termijn wel beter is voor de PvdA.

#13 -

Close to you

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 11:59

Bekijk Postcrushed., op 20 februari 2010 - 11:49, zei:

Wauw, ik had ook nog met wat mensen zitten praten over dat dit waarschijnlijk niet nu al zou gaan gebeuren.. Maar dus toch.

@ Liz: Hoezo zakken ze in je achting? Naar wat ik ervan mee heb gekregen wilden zij zich alleen aan hun beloftes houden. (Ok, daar waren ze wel aardig standvastig in, maar toch).

Pf, ik hoop toch niet dat we een kabinet krijgen van PVV en VVD, dat is echt een enorme omslag (en misschien 'nodig', maar niet waar ik achter sta).

Omdat ik ze draaikonterig blijf vinden en zo. Nu zijn ze dan wel bij hun standpunt gebleven, maar voor mijn gevoel is het vaker niet dan wel.
En misschien is het wel beter op de langere termijn, dat weet ik niet. Maar ik zal niet gauw op PvdA stemmen. :).

Ik hoop ook geen PVV/VVD-kabinet.

D66 mag van mij wel weer eens in de regering. Ik denk dat Pechtold dat wel aankan.

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 12:04

Helemaal mee eens Liz. PVV en VVD is voor mij inderdaad no go. Ik denk ook dat Pechtold het wel aan kan nu. Bovendien denk ik dat D66 een partij is die best kan reageren omdat ze geen extreme standpunten hebben ofzo. Begrijp me niet verkeerd, maar een SP en PVV zouden nooit in een coalitie kunnen zitten waar ze constant water bij de wijn zouden moeten doen. Want dat is regeren nou eenmaal.

#15 -

Close to you

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 12:08

Ik denk dat het met SP of PVV redelijk snel zal omvallen, omdat ze andere ideeen hebben dan bijvoorbeeld CU en VVD.
Ik stem overigens wel SP, omdat mijn ideeen daarmee het meest overeenkomen, maar D66 vind ik een goede tweede :)

Ik hoop dit keer niet op een heel christelijk kabinet zoals nu met de CU en CDA.

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 12:16

Mja inderdaad. Ik ga de verkiezingsdebatten tegen die tijd nog wel volgen, maar ik denk dat ik misschien strategisch gezien wel D66 ga stemmen ipv GroenLinks, omdat ik de kans dat D66 in de regering komt groter acht dan de kans dat GroenLinks gaat regeren. Achja dat zie ik dan nog wel haha.

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 12:17

Ik denk dat het CDA, D66, en VVD wordt. wat we al een keer hebben gehad toch, en dat werkte ook niet.

kvind het wel spannend heo het gaat lopen met wilders enzo.

#18 -

sprookjesprinses

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 12:36

Ik denk juist dat PvdA stemmen wint, doordat ze het kabinet hebben laten vallen. Groot gedeelte van Nederland had het wel gehad met dit kabinet en "dankzij" PvdA komen er dus nieuwe verkiezingen. Denk niet dat dat ze stemmen gaat kosten, maar juist meer stemmen krijgen.

#19 -

Ninja

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 12:43

Maxime verhagen is echt een walgelijke man. Ik denk dat het goed is dat de PvdA bij haar standpunt is gebleven, anders heb je helemaal gezichtsverlies als je dan ineens toch weer van je standpunt afwijkt.

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 februari 2010 - 12:46

Dat denk ik trouwens ook, mensen zijn blij dat eindelijk een keer bij het standpunt wordt gehouden.
Ik ga sowieso wel stemmen, denk trouwens dat dit heel veel stemmen kost bij de gemeenteraadsverkiezingen, mensen zijn er niet meer mee bezig.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals