Ga naar inhoud

EF Talenreis

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
30 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 10:03

Hoi allemaal =)

haha, normaal open ik nooit een topic, en nou 2 in 1 week. Maar ik zal er geen gewoonte van gaan maken hoor ;).

Deze zomervakantie ga ik op talenreis naar Malaga, omdat ik nog niet helemaal weet wat ik kan verwachten ga ik
twee weken, en als het bevalt ga ik vanaf januari een half jaar.
Ik ga daar Spaans leren en vakantie vieren natuurlijk.

Nu heb ik een paar vraagjes:
Zijn er hier meiden die ervaring met EF talenreizen hebben, dus tips, verhalen over je eigen ervaring etc?
Of is er toevallig iemand die dit ook gaat doen deze zomer?
Of iemand die al eerder in Malaga is geweest, en iets weet wat ik echt niet moet missen?

Ik hoor het graag,
Bedankt!

#2 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 10:34

Wat leuk dat je dat gaat doen! Ik wil ook naar een Spaanse talenschool deze zomer. :D Ik weet alleen nog niet in welke stad. Maar EF vind ik wel heeeel duur. Zie http://www.linguaschools.com en http://www.studytravel.nl/ voor goedkopere alternatieven, trouwens ;) (allebei Nederlandse bemiddelingsorganisaties)
Hoe goed (of slecht) is je Spaans nu eigenlijk? En heb je ook al echt geboekt enzo?

#3 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 10:43

Nou ik spreek nu echt geen woord spaans!
En ja ik heb me eigenlijk al ingeschreven.. Maar ik ga snel even op die sites kijken waar jij het over hebt, want EF is inderdaad onwijs duur!!

Wel leuk dat jij er ook interesse in hebt. Vond je Malaga wel interessant? of kies je liever een stad midden in het land?

#4 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 10:52

Haha echt absolute beginner dus :P Superleuk dat je dit gaat doen dan! En helemaal tof dat je misschien in januari langer gaat als het je bevalt. Ga je stoppen met opleiding en jaar er tussen uit of ben je klaar met middelbare? Of hoe zit dat? :P
Ik vind Malaga wel tof omdat het nog Andalusië is (mijn favoriete provincie by far), maar het lijkt me zo flatterig :( Valencia of Salamanca lijken me leuk (Barcelona ben ik pas nog geweest, dus dat vind ik niet zo verrassend meer haha, en Sevilla is te heet). In Salamanca schijnen wel heel veel Nederlanders te komen in de zomer om Spaans te leren en te zuipen, dus dat staat me dan wel weer een beetje tegen. Dus misschien Valencia dus. Maar ik moet me nog echt in alle steden verdiepen. Misschien dat als ik een reisgidsje over Malaga haal, ik ineens de stad heel anders zie. Ik bedoel, het moet natuurlijk wel een historisch centrum hebben, het is een oude stad. Niet alleen die flats aan de kust. Maar ik ben er dus nog niet uit :P
O ja! En in Andalusië hebben ze een mega-accent! Maar op die scholen zullen ze dat toch wel niet aanleren..? Nah, vast niet.

#5 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 11:12

Haha jaa inderdaad! nee ik doe nu eind examen havo, maar ik weet nog niet zekr of ik een jaartje rust wil, of gelijk door ga. Dus als dit me bevalt ga ik liever natuurlijk naar Spanje!

En ik zit ook heel erg te twijfelen hoor, dus ik ga nog even goed uitzoeken welke stad enz.
Ik hoorde dat Malaga ook heel veel cultuur is etc, dat vind ik wel weer leuk..
Haha dat accent weet ikniet, za lwel niet denk ik..

Oeh ik ging net bellen, en die man was vet enthousiast enzo, dus ik heb snel mijn aanmelding bij EF geannuleerd.
Dit is echt een stuk goedkoper!!! haha.

Oeh ik ben helemaal blij.

Welke datum en hoelang zit jij aan te denken ??

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 11:13

Leuk dat je het gaat doen.
Ik heb ook in Malaga een talencursus gedaan (van Tricolore) ook 2 weken. Ik sliep toen bij een gastvrouw echt super lief mens!
Eigenlijk heb ik weinig Spaans geleerd in die 2 weken omdat ik vooral met veel Internationale mensen omging en dus vooral Engels sprak (lag ook aan mezelf)

Ik begon vroeg met de lessen en was rond 13/14 h weer vrij om lekker de hele dag naar het strand te gaan of nog bij te slapen haha.
Ik vond het centrum van Malaga erg leuk (Betere Zara dan hier natuurlijk) en het strand ook.

In het begin werd er een test afgenomen bij mij om nog extra te bepalen op welk niveau je zat.

Hier zat ik:

http://www.tricolore...w_cursus&id=113

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 11:21

haha ik word helemaal enthousiast!!

@Juud: had je aan twee weken genoeg? maakte je snel vrienden?
@Franciska: Ik hoor net van mijn moeder dat Malaga een heel groot cultureel centrum heeft...

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 11:27

Ja ik vond 2 weken prima, maar om de taal echt te leren is het niet genoeg natuurlijk.
Maar ik denk dat 2 weken wel een goede indicatie kan geven of je het leuk vind om er ook voor een langere tijd te zitten.

Ik maakte wel snel vrienden (ik was met een vriendin btw) veel internationale mensen uit Canada en Quatar (Ging ik vooral mee om) gewoon leuk chillen met elkaar maar ik deed ook gewoon dingen samen. Maar ik had natuurlijk iemand met wie ik al vrienden was dus als ik dan 1 avond niet met mensen omging was dat ook prima.

Verder de school waar ik zat was echt heel dichtbij het strand (ons gasthuis ook) dat was relaxt. Ik verbaasde mij er daar over dat zoveel mensen echt laat eten (21/22 h) voor het avondeten.

Ik vond Malaga echt leuk, ben ook toen (5jr geleden) bijna geen Nederlanders tegen gekomen.

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 11:33

Ik wil tussen half juli en half augustus in Spanje zijn, dan kan ik ervoor nog wat verdienen. En ik wil op tijd weer terug zijn voor Lowlands. Ik dacht aan drie weken. Wanneer wil jij weg? En dan in gastgezin of appartement?
Haha maar welke man ging je bellen dan? Welke organisatie? :P Ik vind Malaga eigenlijk steeds aantrekkelijker worden, relaxte vluchttijden en toch veeel moois te zien. En het strand om af te koelen. En dan kan ik in het weekend op en neer naar Granada bij wijze van uitstapje. Toch ook vet.
Die school van Linguaschools (Instituo Picasso) is volgens mij wel goed ( http://www.instituto-picasso.com/ ).

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 14:15

Malaga is echt heel erg leuk! Andalusië is sowieso heel erg leuk en vanuit Malaga kun je makkelijk allerlei leuke steden bezoeken maar dan is je thuisbasis wel lekker aan het strand! Dat heb je wel echt nodig in die snikhitte :P

Ik ben afgelopen zomer naar Malaga geweest voor een taalcursus van drie weken. Ik zat bij ¡Malaga Si! (http://www.malaga-si.es/) en deze school ligt in dezelfde straat als de school van EF. Kende wel wat mensen die naar EF gingen. Ik zou twee weken wel te weinig vinden, maar aan de andere kant is het wel een mooie manier om te kijken of het uberhaupt bevalt.

Hartstikke leuk dat je dit gaat doen!

#11 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 17:17

Haha ooh ik krijg echt zin in de zomervakantie! haha.

@Juud: ja ik wil ook liever niet tussen teveel nederlanders zitten, ik vind het juist echt leuk om wat te gaan leren. En dus ook veel een andere taal te spreken!!

@Franciska: ik stuur jou zo even een privéberichtje!

@Pauline: Ik ga denk ik drie weken.. Hebben mijn ouders en ik net besloten. Is net een weekje langer, en niet heel veel geld extra. Maar heb je nog tips? En kan ik schrikken van de appartementen, of valt het met viezigheid etc allemaal wel mee?

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 maart 2010 - 23:30

Mij lijkt het ook echt supervet om zoiets te doen,
maar het is me gewoon echt té duur.

Een vriend van me zit wel een half jaar in San Diego (half maart komt ie terug :D ), en die vindt het echt superchill daar.
En 2 vriendinnen waren afgelopen zomer naar Malta, en die hebben zich ook goed vermaakt :)

#13 -

Ninja

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 08:12

Ik ben twee jaar geleden in de zomer met EF naar Malaga geweest. Ik vond het echt super leuk!

Ik zat zelf in een gastgezin, omdat ik hoopte dat ik dan meer spaans zou moeten praten, maar dat was niet zo. Als ik nog een keer zou gaan zou ik voor de residentie kiezen, omdat je dan wat meer vrijheid hebt. Je krijgt bij je gastgezin ontbijt en avondeten, maar wij kregen dus een soort van 'late lunch' rond een uur of 5. Daardoor moesten we alsnog lunchen 's middags en rond een uur of 10 gingen we dan weer eten mnet een groep. (half 10/10 uur was normaal om te dineren) Als je in de residentie zit kan je dat gewoon zelf bepalen.
Mijn aankomstdag was niet zo fijn, ik kwam om 10uur 's avonds met het vliegtuig aan, en iemand van EF zou mij daar ophalen. Maar die was er dus niet :S toen moest ik met een taxi en toen kwam ik aan bij het appartementcomplex van m'n gastgezin en toen wist ik niet hoe ik naar binnen kon komen omdat ik m'n gastmoeder niet verstaan.
Ik heb zelf aan vrij veel activiteiten door EF georganiseerd mee gedaan, dat was heel gezellig want de meeste studenten deden daar wel aan mee. En veel uitgeweest, kan daar ook heel goed!

#14 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 08:50

Wat leuk! Hoelang was je er toen?
En is het historisch centrum mooi?
Hoe warm was het toen? Nog wel te doen?

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 09:04

wow, dit is grappig Lot. Ik zit er ook naar te kijken ^^

Toevallig gister ook met m'n ouders over gehad enzo..!

Maar ik heb gister ook Curacao geboekt voor 5 weken, dus dan ben ik daarna "nog maar 4 weken" in Nederland waarvan ik ook al 1 weekje met vriendinnen naar Spanje ga. Maar misschien dat ik toch wel nog 2 weken ga dan.

:D

#16 -

Ninja

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 09:16

Ik was er 3 weken, ik ging toen 26 juni weg volgens mij (eind juni iig). Ik vond het erg warm, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het sowieso snel warm heb ik en qua warmte ook niet veel gewend ben.
Ik vond zelf 2 weken eigenlijk te weinig, de meeste andere studenten bleven ook 3 of 4 weken.
Ik vond malaga qua bezienswaardigheden wel wat tegenvallen. Er was wel nog een grote oude arena, ben ik zelf niet geweest, maar die vond iedereen die er wel was geweest erg mooi.
Verder ben ik met EF ook mee wezen Hiken in de buurt van malaga, dat was wel echt suuuper mooi! En er is ook nog een oud fort in Malaga (ik geloof iig dat dat het was) dat was ook erg mooi om te bekijken, en met je universiteitspas ben je gratis! (sowieso ben je daarmee in veel musea daar gratis)
Ik vond zelf EF heel goed georganiseerd, er werden veel dingen voor je geregeld (bv taxi voor je gebeld voor rit terug naar vliegtuig) ik had hen ook mijn vliegtickets laten boeken (kan je ook zelf doen als je er handig mee bent) en er werden veel dingen georganiseerd, zoals bv een weekend naar een stad in Marokko (ben even de naam van de stad kwijt), een dag hiken (ook in het weekend) een bbq avond op het strand (dat was echt super gezellig!) een avond uit in zo'n bekende stad naast mallaga (dat was 18+) een paella avond, een dans avond (dan ging je naar zo'n dansschool in malaga en kreeg je daar dansles) een volleybal toernooi etc. In het weekend werden ook vaak 'langere' uitjes georganiseerd zoals bv naar Marokko of naar Valencia.

De school zelf (van EF) lag ook heel dicht bij het strand, dus iedereen ging na de les eigenlijk naar het strand toe. Het centrum was wel weer verder weg, maar de bus was echt super goedkoop. Dat is trouwens wel een voordeel als je voor de residentie gaat, die ligt bij de school zelf en is dus 'dichtbij'. Ik zat in een gastgezin en dat was een kwartier lopen naar de school toe. (opzich niet erg, had ik ook m'n beweging, maar als ik 's avonds uit was geweest moest ik dus wel nog vanaf de school een kwartier terug lopen en er waren niet altijd van die fijne types op straat.) In de wijk waar mijn gastgezin was stopte nl geen bus. En er was ook een amerikaanse jongen die een half uur lopen van de school afzat.
Ik had in mijn gastgezin wel een kamergenote gelukkig, daar deed ik heel veel mee samen. Als je in de residentie gaat kom je ook met andere samen, dat is wel heel fijn, zeker als je in je eentje gaat.

Dit is trouwens het ef gebouw
Geposte afbeelding

#17 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 18:53

Oeh ja EF is wel super goed georganiseerd.. Maarja, ik vind het zoo duur.
Waarschijnlijk schrijf ik me morgen in bij Lingua, is bijna het zelfde, en een stuk goedkoper.
En ze organiseren ook dezelfde uitjes weg, dus daar is ook weinig verschil in.
Heb er echt zoveel zin in!!

Dat historische centrum. is daar niet nog wat meer te zien/doen dan?
En kun je er leuk uitgaan? (niet veel last van vervelende jongens, leuke barretjes, niet al te duur?)
En ben je dan niet de volgende dag super moe..? (als je dan weer naar 'school' gaat zegmaar?

Oh dat was allemaal @Pan. haha

En @Eva, ooh waar wil jij heen dan? En welke datum zou je gaan? Haha wel leuk! Nouja we hebben het er morgen in de trein wel ff over.

#18 -

Ninja

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 21:31

Je kan er heel goed uit gaan! en het is niet al te duur, vrouwen zijn sowieso overal gratis naar binnen.
er is een plaatsje in de buurt, maar ik weet nu dus ff niet hoe dat heet :/ waar wij 1 dag georganiseerd uit gingen, daar heb je echte grote clubs enzo, dat was ook wel heel vet voor 1 keer.
En ja ik was wel moe de volgende dag :P maar je hebt niet heel de dag les, dus dan houd je gewoon siësta of je slaat een keer een uurtje over. (ik ging drie weken, en ik heb twee keer een ochtend les gemist.)
Ik weet niet of je blond bent, ik ben zelf donker en dan vallen de spaanse jongens je sowieso minder lastig. Een blond duits meisje die met onze groep mee uit ging had wel een stuk meer last van handtastelijke engerds.

Wil jij zelf in een gastgezin of niet?

#19 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 23:11

Jaa voor zo'n avond lijkt me zo grote club wel leuk indd.
En hmm, ik heb echt zowat wit haar, dus dat is wel vervelend..
Want voel me toch nooit zo veilig dan..

Maarja :)

Ah ik heb er zoveel zin in. Kun je nog meer leuke dingen vertellen?? (haha)

#20 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 23:26

ik wil ook graag op talenreis, of studeren in het buiteland ofzo
netzoals bij EF of studytravel
maar weet iemand nog zo'n dergelijke site? want ik vind ze allebei nogal duur.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals